"Audi musi stać się szybsze, bardziej zwinne i wydajniejsze" – mówi dyrektor generalny marki Gernot Döllner, którego cytuje Bloomberg.
Branża motoryzacyjna w kryzysie. Audi szykuje zwolnienia
Audi należy do Volkswagena. W 2024 roku koncern ten osiągnął znacznie niższy zysk z powodu ostrej konkurencji na rynku chińskim oraz wysokich kosztów restrukturyzacji. Jak informował koncern, zysk netto wyniósł 12,4 miliarda euro, co oznacza spadek o prawie 31 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Po okresie zwiększonych nakładów inwestycyjnych największy europejski producent samochodów planuje znacząco ograniczyć wydatki w nadchodzących latach.
Jak powiedział dyrektor finansowy Arno Antlitz, w latach 2025-2029 koncern zamierza przeznaczyć łącznie około 165 mld euro na nowe zakłady, technologie i oprogramowanie. To mniej niż 180 mld euro planowanych na poprzedni pięcioletni okres od 2024 do 2028 roku.
Przypomnijmy, że Grupa Volkswagena ogłosiła jesienią 2024 roku, że planuje zamknięcie co najmniej trzech fabryk w Niemczech i zwolnienie dziesiątek tysięcy pracowników.
Szefowa rady zakładowej firmy Daniela Cavallo poinformowała, że plany redukcji miejsc pracy dotyczą wszystkich zakładów Volkswagena w Niemczech. Firma ta zatrudnia około 120 tys. osób w kraju.