Zapłacili za dożywotnią usługę. Nowy właściciel anulował subskrypcje
Nowy właściciel usługi VPNSecure podjął kontrowersyjną decyzję o anulowaniu wszystkich dożywotnie wykupionych subskrypcji VPN. Konta z dożywotnim dostępem zostały dezaktywowane 28 kwietnia 2025 roku, co wywołało falę oburzenia wśród dotychczasowych klientów.
Amerykańscy użytkownicy nie kryją oburzenia na kontrowersyjną decyzję podjątą przez nowe władze firmy oferujące dostęp do usług VPN. Firma VPNSecure dezaktywowała wszystkie konta z dożywotnim dostępem, argumentując tę decyzję koniecznością "zapewnienia bezpiecznego i wysokiej jakości doświadczenia dla wszystkich użytkowników". Informacja została przekazana w wiadomości e-mail, którą jeden z poszkodowanych użytkowników udostępnił na platformie Reddit, twierdząc, że otrzymał ją w dniu, gdy jego konto przestało działać.
Niejasna sytuacja własnościowa
Z informacji zawartych w korespondencji z klientami oraz z odpowiedzi publikowanych na platformie Trustpilot wynika, że VPNSecure zmieniło właściciela w maju 2023 roku. W ramach transakcji nowa firma przejęła technologię, domenę oraz bazę klientów, ale jak wielokrotnie podkreśla w komunikacji - "nie przejęła zobowiązań" poprzedniego właściciela.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Odcinek 6 - Analizuj, nie zgaduj - wykorzystanie danych w strategii marketingowej.
"Niestety, poprzedni właściciel nie ujawnił, że tysiące dożywotnich subskrypcji zostało sprzedanych przez platformy takie jak StackSocial" - czytamy w wiadomości e-mail od VPNSecure. Firma twierdzi, że odkryła ten fakt dopiero kilka miesięcy po przejęciu.
Co ciekawe, chociaż fala negatywnych opinii zalała profil firmy na Trustpilot po 28 kwietnia (dniu, w którym VPNSecure miał anulować wszystkie dożywotnie subskrypcje), niektórzy klienci skarżyli się, że ich subskrypcje przestały działać znacznie wcześniej. Pierwsze takie skargi pojawiły się już w maju 2023 roku, gdy firma zmieniła właściciela.
Kolejną niejasną kwestią jest obecna struktura własnościowa VPNSecure. Serwis TechRadar skontaktował się z firmą InfiniteQuant Ltd, wymienioną na dole strony internetowej VPNSecure. Firma odpowiedziała jednak, że nie ma żadnych powiązań z VPNSecure i złożyła oficjalną skargę, na którą nie otrzymała odpowiedzi.
Brak zwrotów i reakcja społeczności
Według dostępnych informacji, VPNSecure nie zaoferował poszkodowanym klientom zwrotu pieniędzy, a jedynie jednorazowe, ekskluzywne oferty na inne plany VPN. Ta sytuacja wywołała falę krytyki w mediach społecznościowych, szczególnie na platformie Reddit, gdzie użytkownicy wyrażają swoje niezadowolenie.
Ars Technica, który jako pierwszy opisał sprawę, otrzymał podobną odpowiedź od InfiniteQuant Ltd, która wskazała, że firma zarejestrowana na Bahamach (rzekomy właściciel VPNSecure) nie jest tą samą firmą co InfiniteQuant Capital Ltd z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych.
Sytuacja stawia pod znakiem zapytania wartość "dożywotnich" subskrypcji oferowanych przez firmy technologiczne. Eksperci branżowi sugerują, że użytkownicy poszukujący alternatywnych usług VPN powinni rozważyć sprawdzone opcje, takie jak NordVPN czy Proton VPN, który oferuje również wiarygodną darmową usługę VPN.
Redakcja TechRadar próbowała skontaktować się z zespołem VPNSecure drogą mailową, ale w momencie publikacji nie otrzymała jeszcze odpowiedzi na swoje pytania dotyczące kontrowersyjnej decyzji o anulowaniu dożywotnich subskrypcji.