Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
banki
20.10.2020 19:12

Przerwy w dostępie do usług bankowych pod lupą Rzecznika Finansowego

Klienci banków skarżą się na częste przerwy w dostępności usług bankowych online. Rzecznik Finansowy pyta banki i Komisję nadzoru Finansowego o częstotliwość i przyczynę takich przerw.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Flickr)
Rzecznik Finansowy skontroluje przerwy w bankach. (Fot: Frankieleon CC SA 2.0. Flicr)

- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online. Dlatego zdecydowałem się wysłać zapytanie do banków, by poznać skalę tego zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania – poinformował dr hab. Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy

Rzecznik wystąpił do KNF i firm z sektora bankowego o informację w tej sprawie. Zamierza sprawdzić dostępność usług i obsługi klienta online, oraz to, jak banki postępują w przypadku wystąpienia awarii bądź przerwy technicznej.

- Sposób komunikacji z klientami w takich sytuacjach jest niezmiernie ważny. Wiemy, że przestępcy wykorzystują taki pretekst np. do wyłudzenia od klientów danych potrzebnych do logowania. Dlatego chcemy zidentyfikować najlepsze praktyki w tym obszarze – mówi Mariusz Golecki.

Na podstawie otrzymanych informacji Rzecznik ma podjąć decyzję o krokach prawnych.

Skargi na banki. RF: poważny problem, banki ignorują dwie kwestie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: banki, pieniądze, rzecznik finansowy
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
20-10-2020

OkulistaDokładnie, mam tak co chwilę i mnie to irytuje. Wara od kasy ludzi! Ktoś już łapę wyciąga. Przerw wcdistaeie usług byc nie powinno. Chwalą się … Czytaj całość

21-10-2020

AplikacjaBank z żubrem na nowej apce ma wieczne problemy... Nie działają płatności przez allegro. Nie można zrobić często przelewu. Historia tak wolno się … Czytaj całość

21-10-2020

MarioDostosowywanie do wymagań organów nadzorujących(KNF), łatanie dziur w zakresie bezpieczeństwa urządzeń i aplikacji, wymiana sprzętu, wdrażanie nowych … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)