Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
WZI
|
aktualizacja

Przerwy w dostępie do usług bankowych pod lupą Rzecznika Finansowego

3
Podziel się:

Klienci banków skarżą się na częste przerwy w dostępności usług bankowych online. Rzecznik Finansowy pyta banki i Komisję nadzoru Finansowego o częstotliwość i przyczynę takich przerw.

Przerwy w dostępie do usług bankowych pod lupą Rzecznika Finansowego
Rzecznik Finansowy skontroluje przerwy w bankach. (Flickr, Frankieleon CC SA 2.0. Flicr)

- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online. Dlatego zdecydowałem się wysłać zapytanie do banków, by poznać skalę tego zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania – poinformował dr hab. Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy

Rzecznik wystąpił do KNF i firm z sektora bankowego o informację w tej sprawie. Zamierza sprawdzić dostępność usług i obsługi klienta online, oraz to, jak banki postępują w przypadku wystąpienia awarii bądź przerwy technicznej.

- Sposób komunikacji z klientami w takich sytuacjach jest niezmiernie ważny. Wiemy, że przestępcy wykorzystują taki pretekst np. do wyłudzenia od klientów danych potrzebnych do logowania. Dlatego chcemy zidentyfikować najlepsze praktyki w tym obszarze – mówi Mariusz Golecki.

Na podstawie otrzymanych informacji Rzecznik ma podjąć decyzję o krokach prawnych.

Zobacz także: Skargi na banki. RF: poważny problem, banki ignorują dwie kwestie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
banki
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Mario
4 lata temu
Dostosowywanie do wymagań organów nadzorujących(KNF), łatanie dziur w zakresie bezpieczeństwa urządzeń i aplikacji, wymiana sprzętu, wdrażanie nowych rozwiązań = produktów do tego nieplanowane awarie. Dla osób postronnych banki to tylko pensje prezesów, kredyty frankowe , prowizje i oprocentowania tymczasem zwykli pracownicy dbają o to by to wszystko się kręciło. Chwilowe przerwy muszą się pojawiać. Jedni administratorzy zarywają noce inni weekendy ale to nieodzowny element gdy wszystko zależy od systemów informatycznych.
Aplikacja
4 lata temu
Bank z żubrem na nowej apce ma wieczne problemy... Nie działają płatności przez allegro. Nie można zrobić często przelewu. Historia tak wolno się ładuje że w końcu trzeba ponownie logować się do aplikacji. Mam konta w różnych bankach wiadomo bywają przerwy techniczne ale... Żubr już przesadza
Okulista
4 lata temu
Dokładnie, mam tak co chwilę i mnie to irytuje. Wara od kasy ludzi! Ktoś już łapę wyciąga. Przerw wcdistaeie usług byc nie powinno. Chwalą się technologiami a co do czego nic nie działa. Zaraz zamkną placówki pod pretekstem i tyle z tego.