Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Gawłowski: Reklama HSBC strzałem w kolano

0
Podziel się:

Poznaj świat międzynarodowej bankowości - takim szumnym hasłem zaprasza nas do korzystania ze swoich usług bank HSBC.

Gawłowski: Reklama HSBC strzałem w kolano

_ Poznaj świat międzynarodowej bankowości _ - takim szumnym hasłem na jednym z billboardów w centrum Warszawy zaprasza nas do korzystania ze swoich usług angielski bank HSBC.

Kto jak kto, ale HSBC ma prawo prezentować w ten sposób potencjał swojej oferty. Jego marka mówi wszystko - to instytucja, która tradycyjnie jest w czołówce światowej. Szkopuł jednak w tym, że od blisko półtora roku hasło _ miedzynarodowy świat bankowości _ kojarzy się tylko z jednym: największym kryzysem od wielu lat.

Nie trzeba przypominać, że zaczęło się od subprime, rozlało na bankowość inwestycyjną, detaliczną, ubezpieczenia, giełdy akcji, a skończyło... Aż strach pomyśleć gdzie może się skończyć. Póki co mówi się bilionie dolarów strat, upadku kilkuset instytucji finansowych w USA. Co gorsza doszło do załamania wiarygodności sektora finansowego w wyniku lekkomyślności jego przedstawicieli.

HSBC, choć trzyma się mocno, również nie wyszedł z kryzysu w światowej branży finansowej bez szwanku. Jego straty związane z inwestycjami w subprime są szacowane nawet na 18 mld dolarów. Dodatkowo na początku roku instytucja zapowiadała gotowość do sprzedaży siedmiu swoich regionalnych sieci. Wyprzedaż aktywów nigdy nie jest pozytywnym sygnałem.

W tych warunkach hasło reklamowe, z którym HSBC wchodzi do walki o polskich klientów można nazwać _ strzałem w kolano _. Nie znam nikogo kto chciałby inwestować i poznawać świat międzynarodowych finansów w obliczu kryzysu stulecia i mnożących się strat.

Mówi się ironicznie, że polscy piłkarze grają kombinacyjnie. Wychodzą na murawę i kombinują... HSBC ze swoją agencją reklamową również najwyraźniej przekombinowali.

Niestety minęły czasy kiedy hasło _ międzynarodowa bankowość _ robiło wrażenie i było wyznacznikiem prestiżu. *_ Globalny, renomowany _, czy _ potężny _ nic dziś nie oznacza. *Lehmann Brothers, Fredie Mac i inni byli potężni oraz renomowani.

W efekcie jeśli HSBC chce odnieść sukces w szybko rozwijającej się Polsce musi zdecydowanie poszukać innego hasła, które będzie przede wszystkim przekazywać potencjalnym klientom, że ich oszczędności i inwestycje są *bezpieczne *w tym banku.

Autor jest dziennikarzem Money.pl

wiadomości
felieton
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)