Po miesiącu od startu internetowej platformy gadżetów reklamowych Gadzety.biz swoje produkty za jej pomocą oferuje ponad 120 dostawców z całej Polski. Serwis Gadzety.biz ma wspomagać firmy w poszukiwaniu najlepszych ofert na dostawę artykułów reklamowych. Na jego stronach znajduje się m.in. katalog firm i produktów, zapytania ofertowe, nowości i promocje oraz najnowsze informacje z branży. Reprezentowany jest cały przekrój branży gadżetów reklamowych - informuje koordynator projektu Gadzety.biz, Łukasz Denejko - Z usług platformy korzystają małe, lokalne firmy jak i ogólnopolscy dystrybutorzy, producenci i importerzy artykułów reklamowych z dalekiego wschodu. Pojawiają się też pierwsze zapytania ofertowe.
W związku z pozytywnym przyjęciem przez rynek projektu planowane są następne przedsięwzięcia wspomagające przeprowadzanie projektów marketingowych. Kolejne platformy będą w pełni zintegrowane z serwisem Gadzety.biz.
Według marcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, ARBOmedia Polska dociera do 10 676 090 osób (real users). Zasięg sieci wyniósł 87,06% polskich internautów. W chwili obecnej tylko sieciom reklamowym i wyszukiwarce Google.pl udało się przekroczyć magiczną liczbę 10 mln real users, nie dokonał tego jeszcze żaden z polskich portali.
Firma Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, informuje o zmianie poziomu zagrożenia epidemią wirusów na 'Umiarkowany'. Jest to spowodowane wykryciem nowej wersji wirusa szyfrującego pliki użytkowników i żądającego pieniędzy za ich przywrócenie - Virus.Win32.GpCode.ae. Przy użyciu nieuaktualnionych sygnatur zagrożeń nowy wirus będzie wykrywany jako jego poprzednik - Virus.Win32.GpCode.ad. Oznacza to, że użytkownicy nie muszą uaktualniać sygnatur zagrożeń w celu zabezpieczenia swoich systemów przed najnowszą odmianą szkodnika. GpCode.ae różni się od poprzednika mocniejszym algorytmem szyfrowania - 260-bitowym RSA (GpCode.ad używał 67-bitowego algorytmu RSA). Algorytm deszyfrujący zostanie wkrótce dodany do sygnatur zagrożeń.
Witryna Gry-OnLine.pl uruchomiła sekcję dla rodziców. Poradnik ułatwiający rodzicom poruszanie się w świecie gier. Główną ideą serwisu jest umożliwienie rodzicom oraz opiekunom szybkiego znalezienia informacji na temat gier odpowiednich dla ich dzieci. Wyszukiwanie gry następuje według tytułu lub kategorii wiekowej. Przy poszczególnych pozycjach publikowane są ich opisy, galeria zdjęć lub filmów oraz czytelna kategoryzacja wiekowa danego tytułu. Większość gier prezentowanych w nowym dziale Gry-OnLine.pl dodatkowo opatrzona jest opinią psychologa. Informuje ona o poziomie brutalności i przemocy gry oraz o wpływie danej pozycji na kształtowanie się u gracza kreatywności, spostrzegawczości i wyobraźni przestrzennej.
Od lipca nawet 70 tys. tysięcy ludzi będzie miało trudniejszy dostęp do hipotecznych kredytów w obcych walutach. Tak zdecydowała Komisja Nadzoru Bankowego pod presją dużych banków. Dlatego portal finansowy Money.pl rozpoczyna protest przeciw takiej ingerencji organów państwa w wolny rynek. "Uważamy, że nadzór bankowy nie powinien ulegać lobby bankowemu, w interesie którego jest zahamowanie udzielania przez małe banki kredytów walutach.
Spółka Optimus i Internet Group S.A. podpisały umowę handlową zapewniającą posiadaczom Internetu nowy styl komunikowania. Przedmiotem podpisanej umowy jest świadczenie wzajemnych usług handlowych dotyczących usługi pod nazwą HaloNet. Telefonia internetowa HaloNet to funkcjonalne, proste, wygodne i oszczędne rozmowy telefoniczne z Polską i ze Światem, dzięki wykorzystaniu technologii telefonii internetowej - VoIP. Optimus S.A. będzie standartowo wyposażać swoje komputery w systemy telekomunikacyjne haloNet, które umożliwią użytkownikowi dzwonienie poprzez Internet.
Portal branżowy meble.pl zmienił szatę graficzną oraz znacznie rozszerzył swoją funkcjonalność. Większość nowych zmian zainicjowali sami użytkownicy.
Pod koniec maja br. uruchomiono nową wersję portalu www.meble.pl. Dokonano znacznych zmian w nawigacji i wizualizacji strony - krytyczne elementy witryny tj. katalog producentów, katalog usługodawców czy adresy salonów sprzedaży znalazły się w górnym poziomym menu strony, łatwo dostępnym z każdej podstrony serwisu. Zmieniono kompozycje graficzną i kolorystyczną witryny, dzięki czemu portal jest bardziej przyjazny dla użytkownika.
Z okazji Dnia dziecka na stronie fundacji Kidprotect.pl pojawił się mundialowy konkurs z nagrodami. Nagrody ufundowała firma ArcaBit, producent programu antywirusowego ArcaVir. Strona fundacji Kidprotect.pl na ogół porusza same trudne i poważne tematy, gdyż fundacja zajmuje się bezpieczeństwem dzieci w internecie, zwalczaniem i przeciwdziałaniem przestępstwom seksualnym przeciwko dzieciom oraz pomocą dorosłym ofiarom.
INTERIA.PL udostępniła nową wersję serwisu Praca, tworzonego wspólnie z Pracuj.pl. Witryna zawiera najobszerniejszą w polskiej sieci bazę ofert pracy oraz kompendium specjalistycznych materiałów dla pracowników i pracodawców. - Jak wynika z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez firmę ACNielsen, siedmiu na dziesięciu polskich internautów w wieku 24-39 lat wskazuje na Internet jako najwygodniejsze źródło poszukiwania pracy. Cieszymy się, że możemy im zaproponować nowoczesny serwis, dysponujący bazą 8 000 aktualnych ofert zatrudnienia - podkreśla Krzysztof Dobrzyński z INTERIA.PL.
Agencja interaktywna OS3 multimedia uruchomiła 1 czerwca dział OS3 Kids wyspecjalizowany w internetowym marketingu dziecięcym. Zajmować się on będzie obsługą marek dziecięcych, ale także prowadzeniem działań mających na celu lepsze zrozumienie mechanizmów budowania relacji przez Internet z najmłodszymi użytkownikami sieci. Pod opieką OS3 Kids są już m.in. takie marki jak Zozole, Pysio czy Danonki. Rozwój działu i oferowanych przez niego usług powierzony został Marcie Godlewskiej, która ma kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów dziecięcych, zarówno marketingowych, jak i edukacyjnych.
Minął miesiąc od uruchomienia pierwszego internetowego radia informacyjnego RadioINFOR.pl. Pierwszy miesiąc nadawania Redakcja ocenia jako sukces. Od początku działalności odnotowano ponad 504.000 uruchomień radia. Liczba unikalnych użytkowników pobierających sygnał w tym okresie to 6478. Strona wwwRadioINFOR.pl odnotowała w podanym okresie ponad 20.000 odsłon (GEMIUS). Odwiedzona została przez 8572 unikalnych użytkowników (GEMIUS).
'Kimkolwiek jesteś...' to nietypowa kampania reklamowa promująca serwery WWW w nazwa.pl. 1 czerwca rozpoczyna się drugi etap tej kampanii. Ideą kampanii jest przedstawienie usługi serwera WWW jako odpowiedniej dla wielu osób, niezależnie od zainteresowań czy profilu prowadzonej działalności. Twarzami ruszającej na początku czerwca kampanii jest 9 nowych, dosyć osobliwych postaci. Każda z nich posiada własną stronę WWW, na której w żartobliwy sposób przedstawiona jest sylwetka jej właściciela oraz zamieszczone są jego zdjęcia.
Onet.pl proponuje zupełnie nową, rewolucyjną formułę pierwszego w Polsce multimedium i intensyfikuje swoje działania związane z 10 rocznicą powstania. Od jutra - 1 czerwca 2006 roku portal rozpoczyna szeroko zakrojoną, kampanię autopromocyjną pod hasłem 'Onet.pl - pierwsze multimedium_dzięki Wam :-)'. Łukasz Wejchert, prezes Zarządu Grupy Onet.pl SA: od dekady angażujemy się w pracę nad stałym pogłębianiem oferty programowej, produktowej i reklamowej reprezentując świat nowych multimediów cyfrowych. Teraz zapraszamy użytkowników do zupełnie nowej rzeczywistości treści multimedialnych i serwisów interaktywnych najnowszej generacji. Dzięki zacieśnianiu współpracy z telewizją TVN będziemy mogli wykorzystać ogromny potencjał cyfrowych mediów poddanych konwergencji w stopniu dotąd niespotykanym.
11 maja br. na konferencji prasowej ogłoszono uruchomienie przez IDMnet pierwszego na polskim rynku systemu reklamy kontekstowej, służącego do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami w Internecie. W dziale "Wywiady" redakcja e-biznes publikuje rozmowę z szefem tego projektu Mariuszem Jastrzębskim. Czym tak na prawdę ma być AdPortal? Do kogo projekt jest kierowany? Jakie cele chcą osiągnąć jego twórcy? Na te, i inne pytania staramy się znaleźć odpowiedzi w publikowanej rozmowie.
Wirtualna Polska doskonali strukturę Poczty, dostosowując ją do wymogów Internautów i stawiając na maksymalną ergonomię oraz dodatkowe rozwiązania ułatwiające korespondencję, czy zarządzanie skrzynką e-mail. Do ostatnich innowacji należą m.in. łatwy w obsłudze kalendarz oraz możliwość aktywowania adresu w domenie @wp.eu Poczta WP od lat cieszy się olbrzymią popularnością wśród Internautów. Przyjazna i prosta w nawigacji jest największym i najczęściej odwiedzanym systemem e-pocztowym w kraju. W okresie od października 2005 roku, czyli o chwili uruchomienia 3-gigabajtowej skrzynki e-mail, do marca 2006 roku liczba użytkowników odwiedzających Pocztę WP wzrosła o 36% i w marcu 2006 r. wyniosła 3,98 miliona. Liczba odsłon zwiększyła się natomiast o 59%, sięgając 442 milionów (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Przez Pocztę Wirtualnej Polski przechodzi dziennie ponad 15 milionów listów.
Firma stat.pl dostawca profesjonalnych statystyk oraz narzędzi do monitorowania ruchu na witrynach internetowych, nawiązał współpracę z międzynarodowym systemem wyszukiwawczym RedTram,. RedTram jest jednym z najczęsciej odwiedzanych serwisów rosyjskiego internetu. Przedstawiciele działającego na ośmiu rynkach europejskich systemu wyszukiwawczo-informacyjnego RedTram™, zachęceni coraz większą popularnością proponowanych rozwiązań, rozpoczęli również działalność na polskim rynku.
Inotel SA - niezależny operator telekomunikacyjny specjalizujący się w oferowaniu telefonii VoIP - obniża od 1 czerwca ceny dla resellerów o 30 proc. Obniżka jest związana z przekroczeniem planów sprzedażowych i ma umożliwić jeszcze szybszy rozwój Inotel. Wprowadzana obniżka dotyczy wyjściowej opłaty dla resellerów za konto SIP, która będzie wynosić 3,50 zł (wcześniej 4,99 zł). Dzięki temu, wszyscy resellerzy Inotela (ponad 60 dostawców Internetu i wirtualnych operatorów VoIP) będą także mogli obniżyć swoje ceny za połączenia telefoniczne realizowane w technologii VoIP. Obniżenie cen przez każdego z resellerów będzie jednak jego autonomiczną decyzją, jako że mają oni pełną niezależność, jeśli idzie o politykę cenową.
Po 5 latach działalności, serwis PIT.pl rozpoczyna kolejny etap ekspansji rynkowej. Jak poinformował Jacek Wawrowski - dotychczasowy dyrektor programowy i właściciel serwisu - od 1 czerwca PIT.pl przekształcony zostaje w spółkę prawa handlowego. Obok Wawrowskiego w zarządzie spółki zasiądzie doradca podatkowy Artur M. Brzeziński, wieloletni współpracownik portalu.
Serwisy Jobs.pl i Ogniwo.net rozpoczęły współpracę. W ramach tej współpracy użytkownicy Ogniwo.net mogą bezpośrednio ze stron serwisu przeglądać wszystkie oferty pracy publikowane w serwisie Jobs.pl. Jest to kolejny serwis rynku pracy, którego oferty dostępne są na stronach Ogniwo.net.
Kaspersky Lab, producent oprogramowania służącego do ochrony danych, przystąpił do międzynarodowej organizacji IMPACT, której celem jest zwalczanie cyberterroryzmu. Ustanowienie organizacji - pierwszego na świecie międzynarodowego projektu współpracy w celu zwalczania działań terrorystycznych mających związek z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi - zostało ogłoszone 5 maja 2006 roku. Inicjatywę IMPACT oficjalnie ogłosił malezyjski premier Abdullah Badawi podczas ceremonii zamknięcia Światowego Kongresu Informatycznego (WCIT 2006), który odbył się w Austin, w amerykańskim stanie Teksas, w dniach 3-5 maja.
Agencja internaktywna Tolu Trango Tower przygotowała specjalny serwis internetowy dla tygodnika Newsweek Polska. Prezentuje on dużą, panoramiczną fotografię wiernych zgromadzonych na spotkaniu papieża Benedykta XVI z młodzieżą, 27 maja 2006 r. na Błoniach Krakowskich. Zdjęcia zostały wykonane przez Przemysława Krzakiewicza z agencji fotograficznej Visavis.pl. Serwis jest dostępny na stronach internetowych Newsweeka.
Agencja FFCreation.com wspólnie z PZL zrealizowała dla Motoroli projekt serwisu internetowego i kampanię internetową poświęcone nowemu konkursowi 'Design yourself'. ampania internetowa wyświetlana jest na najpopularniejszych portalach i komunikatorach. Konkurs, organizowany przez PZL, dotyczy osób, które w okresie promocji kupią jeden z modeli telefonów Motoroli (L6, L7 oraz V3) i wypełnią ankietę, zamieszczoną na stronie konkursowej. Ankieta zawiera pytania dotyczące ulubionego stylu ubioru, rodzaju muzyki, gatunku filmów, wartości, subkultur i nurtów kultury.
OGICOM wprowadził do swojej oferty zaawansowany kreator stron internetowych. Przy jego pomocy można stworzyć własną witrynę na bazie kilkuset profesjonalnych projektów graficznych.
Nowe rozwiązanie OGICOM jest adresowane do firm lub osób prywatnych, które nie mają jeszcze strony internetowej lub uważają, że ich obecna strona wymaga zmian. Przy pomocy kreatora OGICOM mogą oni samodzielnie stworzyć nową witrynę w pięciu prostych krokach: od wyboru projektu, przez ustalenie struktury serwisu, edycję stron przy pomocy systemu CMS, zgłoszenie jej do wyszukiwarek (określenie tytułu strony, jej opisu, słów kluczowych), aż po publikację nowej strony w Internecie.
Biuro Reklamy Wirtualnej Polski wprowadza nową formę reklamową. Multiscreening, bo o nim mowa, jest nowością wśród reklamowych propozycji portali internetowych. Ta atrakcyjna forma integruje wizualnie 'miejsce billboardowe' oraz marginesy serwisu internetowego, pozwalając jednocześnie na dynamiczną zmianę zastosowanej kreacji reklamowej. Reklama, zamieszczona na wybranej stronie portalu, polega na emisji serii kreacji flash, bądź .gif, zmieniających się co kilkanaście sekund. Taki przekaz znajduje doskonałe zastosowanie przy kampaniach brandingowych.
Comarch został jednym z głównych sponsorów pielgrzymki Papieża Benedykta XVI do Polski. W ramach umowy podpisanej z Archidiecezją Krakowską Comarch zapewni infrastrukturę techniczną niezbędną do obsługi informacyjnej wizyty papieskiej oraz organizacji Mszy świętej na krakowskich Błoniach. - Jesteśmy zaszczyceni, że mamy możliwość wsparcia organizatorów pielgrzymki Papieża Benedykta XVI do Polski. Wartości chrześcijańskie są nam bardzo bliskie. - mówi Rafał Chwast, Dyrektor Finansowy Comarch.
W związku z kolejną fazą rejestracji domen .EU (Landrush II) firma Domeny.pl wprowadziła nową usługę "EU-Express". Przeznaczona jest ona dla przedsiębiorców, którzy nie mogli nabyć domen unijnych podczas pierwszych etapów ich rejestracji.
Usługa ta adresowana jest do firm, których wnioski na domeny .eu zostały odrzucone lub z innych powodów nie było szans na ich rejestrację. - "EU-Express" daje możliwość polskim firmom ustawienia się w pierwszej kolejności po domeny unijne. A podczas rejestracji po 7 czerwca, podobnie jak w przeszłości, liczyć się będzie zasada: "Kto pierwszy, ten lepszy". Im wyżej będziemy w kolejce, tym większa szansa na zdobycie domeny - mówi Wojciech Dyląg z Domeny.pl - Dzięki usłudze będzie można wyprzedzić konkurencję w walce o ciekawą nazwę domeny - dodaje.
INTERIA.PL organizuje specjalną akcję, upamiętniającą wizytę Benedykta XVI w Polsce. Podczas mszy świętej, jaką papież odprawi 28 maja br. na krakowskich Błoniach, uczestniczącym w niej pielgrzymom zostanie zrobione pamiątkowe zdjęcie panoramiczne, dostępne później na stronach portalu. Fotoreporterzy INTERIA.PL wykonają serię zdjęć, które - po połączeniu - utworzą dużą panoramiczną fotografię o wysokiej rozdzielczości. Pojawi się ona w serwisie poświęconym pielgrzymce http://fakty.interia.pl/benedykt16 po zakończeniu mszy świętej. Dzięki mechanizmowi, umożliwiającemu powiększanie i przesuwanie prezentowanych zdjęć, osoby obecne na uroczystościach na Błoniach będą mogły odnaleźć na fotografii siebie lub swoich bliskich oraz ściągnąć zdjęcie na dysk swego komputera.
W mundialowym serwisie Wirtualnej Polski fani futbolu znajdą ekskluzywne wywiady wideo z członkami kadry Pawła Janasa, poznają typowania selekcjonerów Jerzego Engela i Janusza Wójcika, zobaczą bezpośrednie relacje Rafała Patyry z ośrodka treningowego w Barsinghausen oraz podyskutują na internetowych czatach z zawodnikami. Jeszcze dwa tygodnie, a cały świat oszaleje na punkcie piłki nożnej. Zanim szczęśliwcy udadzą się na stadiony, by osobiście dopingować polską drużynę piłkarską, śledzić mogą najważniejsze mundialowe wiadomości w specjalnym serwisie Wirtualnej Polski.
Firma badawcza Gemius SA udostępniła w sieci nowy serwis: blog.gemius.pl. Internetowy dziennik, pisany przez pracowników, to miejsce prezentacji eksperckich opinii, wyników badań i ciekawostek na temat rozwoju rynku internetowego. Blog firmy Gemius SA, lidera i prekursora w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej, jest skierowany do wszystkich zainteresowanych rozwojem branży internetowej. Na stronie blog.gemius.pl, pracownicy firmy - zespół ekspertów z różnych dziedzin - przedstawiają najnowsze wyniki badań oraz dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat zjawisk widocznych w polskiej sieci.
Portal eGospodarka.pl rozwija współpracę z autorską pracownią projektowania logo Andrzeja-Ludwika Włoszczyńskiego. We wspólnie prowadzonym serwisie poświęconym projektowaniu najważniejszego elementu wizualizacji firmy jakim jest logo, logotyp firmowy, portal eGospodarka.pl oferuje swoim użytkownikom poszerzone pakiety, pozwalające na zamówienie profesjonalnie wykonanych znaków firmowych. Charakterystyczne logo jest jednym z unikalnych elementów wizerunku firmy. Odpowiedni symbol graficzny identyfikuje firmę dużo szybciej i precyzyjniej niż sama nazwa. Marketingowe znaczenie profesjonalnie zaprojektowanego logo jest porównywalne z hasłem wiodącym firmy. Dlatego niezwykle istotne jest profesjonalnie zaprojektowane znaku, który będzie kojarzył się z firmą i jej działalnością. Profesjonalne logo to podstawowy element budowy przewagi nad konkurencją.