Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Autosan znalazł nowego właściciela. Producenta autobusów kupią spółki państwowe

Autosan znalazł nowego właściciela. Producenta autobusów kupią spółki państwowe

Wyświetlaj:
stoczniowiec / 193.192.176.* / 2016-02-04 18:22
Dokładnie to dobre autobusy,szczególnie kilka udanych modeli np. H9 ,który to model jest w ciagu dalszym wysyłany w Bieszczady i trudny teren Warmi i Mazur.Osobiście widziałem bardzo dużo egzemplarzy w PKS Suwałki. Napewno są niedociągnięcia ,ale na ruine w technologii poprzednicy skrupulatnie działali. Postawić paru uczciwych menadzerów i bedzie ok. Ludzie są chętni do pracy ,kadra czeka na mądre wytyczne i do roboty. Jest to również ważne ,że Autosan ma tradycje i ludzie mają w mentalności tą'' firme'' Dodam dla przykładu ,że statki najlepiej produkują stoczniowcy z tradycją i doswiadczeniem,dla których sekcje,woda,w zimie mróz a w lecie jak w zamknietej podgrzanej puszce nie są straszne i czymś nowym...Miło słyszeć,że coś polskiego zaczyna być reanimowane.Kadra zadba o ''pacjenta''-firme i bedzie ok.
TV ASM / 85.115.58.* / 2016-02-04 12:35
Drodzy nowi menegerowie Autosana, mam nadzieje, ze macie olej w glowie i nie ograniczycie sie tylko do handlu w PL,ale uda wam sie zdobyc rynek Bialoruski czy nawet Ukrainski! Postarajcie sie zahcandlowac nawet z Indiami czy Iranem, zrobcie wszystko by exportowac te autobusy... liczymy na sukces! Bo to polskie i co polskie nie jest nam polakom obojetne!
Rudolf Ksiąszkiewicz / 188.146.64.* / 2016-02-04 09:54
Już się ustawiają kolejki po tą legendę. W Solarisie, MANie, Mercedesie, Scani i Volvo szykują się grupowe zwolnienia. Setra i Neoplan już padły. Za chwilę czeka nas reaktywacja Żuka, Nysy orazTarpana, o snopowiązałce Vistula nawet nie wspomnę.
NK / 91.227.216.* / 2016-02-04 17:09
Dla lewackiego wymiotu to bardzo źle.
Przecież ich "lepsza" wizja gospodarki opiera się o tanią siłę roboczą zamiast rozwijać narodowe sektory.
Oczywiście tacy postępowcy zwykle zarabiają po 10tyś.
Gdyby płace miały być takie takie jakie wynosi efektywność pracownika 60%-33% (efektywność-płace)
to ich "lepsza-chora" wizja rozwoju oparta o miliony niewolników i brak narodowej gospodarki spowodowałaby upadek gospodarki, bo nikt obcy nie będzie inwestował w "drogich" roboli, a własnego przemysłu nadal brak, a dopiero się rodzi. I podatkami jest nadal jest tłamszony.
andrzej 11913 / 83.24.213.* / 2016-02-04 15:49
Vistula to był Kombajn a nie snopowiązałka ...
T-34 / 83.25.242.* / 2016-02-04 14:34
Rudolf z pewnością nie prowadził żadnego autobusu i stąd brak wiedzy w tym zakresie. Autosanem Lider o niebo lepiej się prowadzi i jedzie bardziej komfortowo niż obecnym "hitem"z Bolechowa.
vito / 78.10.88.* / 2016-02-04 10:17
Po co ten sarkazm? To źle? Niech robią te autobusy - dużo miast będzie chętnych.
kasia983 / 195.149.64.* / 2016-02-04 09:13
dlaczego niszczymy własny przemysł czy lepiej sprowadzać ruiny z niemiec i dawać zarobić niemcom zamiast naszym rodakom czy to jest takie trudne
NK / 91.227.216.* / 2016-02-04 17:35
Posłuchaj idiotów czytających Newsweeka dot. gospodarki, oni swego czasu byli za przyłączeniem Polski do Niemiec.
I oni obrażają się że nie uważa się ich za Polaków.
Are 19223 / 37.47.166.* / 2016-02-04 08:44
Będzie kolejna dziura do ładowania publicznych pieniędzy i hodowania PiSowskich urzędników.. Gratuluję pomysłu.... jakby mało mieli kopalni .. ale w końcu to my za wszystko płacimy...
oKo843 / 84.205.15.* / 2016-02-04 09:12
Mów za siebie . Ja mam inne zdanie . Przeczytaj ze zrozumieniem . Przed wyborami była ta sama oferta . Krzyczałeś wtedy ? Tak przy okazji , czy ty jesteś Polakiem ?
LUK888 / 31.183.121.* / 2016-02-04 07:52
W końcu ktoś w tym PiS-ie zaczyna myśleć ekonomicznie, patriotycznie i z przyszłością. Państwowe zakłady muszą od nowa powstać, gdyż zawsze będą konkurencją dla prywaciarzy. Społeczeństwo jest już zmęczone pseudo kapitalizmem i demokracją, która budowała się przez 26 lat. NARESZCIE COŚ BĘDZIE ROZBUDOWANE, A NIE ZNISZCZONE ROZKRADZIONE. Brawo SANOK, brawo PESA w Bydgoszczy, brawo prywatny SOLARIS, który już eksportuje. TO SĄ PRZYKŁADY DO NAŚLADOWANIA, szkoda tylko, że tak późno.
aby aby / 83.8.248.* / 2016-02-04 07:18
Kultowy to może być film, książka, gdżet.
Ale autobus to nie był wybór gawiedzi, bo gawiedź wsiadała do takiego jaki PKS podstawił na przystanku.
leon67 / 46.113.201.* / 2016-02-04 00:29
brawo, brawo nie sprzedano kacykowi z układu za bezcen ludzi ziemi maszyn i umiejętności - oby tak dalej
Mateusz886 / 88.156.122.* / 2016-02-03 23:46
Całkiem niedawno miałem okazję zobaczyć halę produkcyjną w Sanoku. Przechodząc przez bramę zakładu miałem wrażenie jakbym się cofnął o 30 lat do poprzedniej epoki. Hala produkcyjna jest bardzo przestarzała i przez dziesiątki lat była niedoinwestowana. A produkty Sanockiej fabryki było mocno przestarzałe. Nic dziwnego, że przez ostatnie 3 lata firma nie znalazła żadnego " normalnego" inwestora, ponieważ musiałbym wybudować fabrykę zupełnie od podstaw. Łącznie z nowymi maszynami oraz nową kadrą, na co na pewno nie zgodziły by się przerośnięte, do granic absurdu, związki zawodowe. Szkoda tej zasłużonej fabryki, ale wydaje się, że dzisiejsza wiadomość od zainwestowaniu przez państwo, oznacza tylko to, że jest to prezent dla tamtejszej Solidarności za wysokie wyniki PiSu w wyborach w tym regionie. A pieniądze z naszych podatków będą przekazywanej tylko po to, by podtrzymać w stanie agonalnym tą firmę.
manio79 / 78.11.115.* / 2016-02-05 10:18
100 % racji, też tam byłem na hali tylko trzy lata temu. Głęboki PRL. Nie obrażając PRL.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Gregbull / 88.156.183.* / 2016-02-04 06:58
To prawda co piszesz, ale lepsze to(czyli szansa na modernizacje) niż 20 mln.na Rydzyka
daplo / 195.117.22.* / 2016-02-04 06:44
a kopalnie ci nie przeszkadzaja ? ludzie beda mieli prace to raz a dwa szybciej mozna zrobic z tej fabryki firme ktora bedzie przynosila zysk niz z kopalni w ktorej wiecej jest na gorze pracownikow 'umyslowych' niz pod ziemia - brawo pis teaz odbudowac przemysl stoczniowy - potem postawic na nogi przemysl ciezki i bedzie git
mesio / 77.252.103.* / 2016-02-03 23:15
I niech teraz ktoś powie że PIS nie myśli o POLSCE
Pieniądze nas wszystkich / 77.252.201.* / 2016-02-03 22:09
Prowadził ślepy głuchego...
Oczy / 88.117.119.* / 2016-02-03 22:04
Przestancie ekscytowac sie "kultowoscia" jakiejs marki, a zacznijcie patrzec na jakosc jej produktow, bo to bedzie decydowalo o tym, czy ledwie "reanimowana" firma ponownie nie splajtuje. Najwiecej tu emocjonalnych bzdetow, a kilka tygodni temu pod tym samym tematem czytalem JEDEN sensowny komentarz, mianowicie od uzytkownika jednego z tych autobusow. Nie byl on pochlebny: zle spasowane plastiki, uzywanie zwyklych blachowkretow do montazu tapicerki, zle prowadzenie ("myszkowanie" pojazdu), do wbicia 5 biegu trzeba sie uniesc na fotelu i kilka innych - TO sa glowne przyczyny tego, ze Autosan nie powtarza sukcesu Solarisa. Nad tym trzeba pracowac, bo najwazniejsze jest DOBRE/NIEDOBRE, a dopiero na drugim miejscu POLSKIE/ZAGRANICZNE.
Legenda? / 176.221.124.* / 2016-02-03 23:37
A napisała to osoba z solarisa a ty taki głupi ^^. Solaris to marka w sobie, ale Polacy dalej wolą używane merce albo many. Autosan legenda jeszcze jak jelcze były, Życze żeby powrócili w dobrym stylu :).
Tomasz2 / 95.155.68.* / 2016-02-03 22:33
To bardzo sensowny komentarz, ale Autosana jednak szkoda. Jest to pewna baza produkcyjna, a nie mamy tego typu przedsiębiorstw zbyt dużo, natomiast niedoróbki techniczne na pewno da się usunąć. Muszę się jednak przyznać, że piszę to ze specyficznych pozycji. Otóż, ja generalnie nie wierzę, żeby w ramach liberalnej i całkowicie wolnorynkowej gospodarki mogły samorzutnie powstawać w Polsce takie przedsiębiorstwa jak Autosan. Solarisa i Pesę mam za "wybryki natury", a wolnorynkowy kapitalizm w Polsce za zdolny jedynie do stworzenia ogromnej ilości knajp oraz zakładów dentystycznych, ale niewiele ponadto. To z powodu słabości kapitału krajowego (także organizacyjnej !) i ogromnej konkurencji zagranicznej (w ramach wejścia do UE zlikwidowano cła przywozowe).
Trolololo / 176.221.124.* / 2016-02-03 22:29
Masz w dużej mierze rację. Prawdopodobnie osoba którą cytujesz pisała o autobusach miejskich Autosana wykorzystywanych w Lublinie. Kiedy istniał Zasada Group Autosan był w niej odpowiedzialny bardziej za autobusy międzymiastowe oraz lokalne natmiast Jelcz skupiał się bardziej na miejskich pojazdach. To co napisałeś to jest "robota" dla nowego właściciela, aby produkował bardzo dobry produkt. Może poprzedni zarząd chcąc zarobić chciał spróbować swoich sił w produkcji nowoczesnych autobusów miejskich, ponieważ były dotacje unijne i miasta wymieniały tabor? Autosan był raczej rozpoznawalny jako autobus międzymiastowy i lokalny, a jak wiadomo część PKS-ów upadła, albo została przejęta przez zagraniczne firmy, gdzie królują zupełnie inne autobusy. Może nowy właściel musi zmienić politykę? Może Autosan mógłby powrócić do produkcji specjalistycznych autobusów? Kiedyś przecież robił furgony, rentgeny, autobusy-sklepy, autobusy dla policjantów, czy też pojazdy do przewozu więźniów. Jelcz znalazł swoją niszę. Nie konkuruje ze Scanią, Manem itd. (w tej chwili, ale kto wie co będzie dalej). Produkuje specjalistyczne ciężarówki, które żadnemu laikowi się nie podobają, ponieważ nie rozumieją ich przeznaczenia. Nie zapominaj też proszę od czego zaczynał Solaris. Teraz się "wyrobił", ale początek to był montaż Neoplanów, które nie wytrzymywały polskich dróg. Z drugiej strony może pomiędzy Autosanem, a Solarisem jest szansa na współpracę, ponieważ Solaris produkuje tramwaje, a Autosan jest firmą, która dostarcza elementy do takich producentów. Kto wie? Dajmy szansę.
Oczy / 88.117.119.* / 2016-02-03 23:15
"Trolololo" - z tego, co pamietam chodzilo o "Sancity", czyli o jedna z nowych konstrukcji. Nie zrozum mnie zle - nie jestem zadnym "autosanozerca", tylko wskazuje na to, gdzie lezy przyczyna braku sukcesu. Tak samo bylem poirytowany komentarzami pelnymi oburzenia, ze PKP nie chce "przymknac oka" na wady nowych skladow PESY i przyjac ich mimo niedociagniec (chodzilo o dotacje, ale nie tylko). Ci sami ludzie opluwali Pendolino, chociaz tak na prawde nie mieli za co. W momencie, kiedy pozwolimy na to, aby nasz bubel byl na sile wyzej ceniony niz zagraniczny dobry produkt robimy sami z siebie jakis rodzaj podludzi niezdolnych do stworzenia wysokiej jakosci produktu. Ja sie z tym nie zgadzam i nie mam zamiaru robic za "podludzia".
sevencats / 109.243.35.* / 2016-02-04 10:25
Te wady Sancity, które wymieniasz to nic poważnego. Wymagają po prostu przestrzegania reżimów technologicznych i skrupulatnej kontroli jakości. Nie wolno też stosować taryfy ulgowej, bo to "polskie". Ma być dobre. Tym bardziej, że może być dobre.
Oczy / 91.115.14.* / 2016-02-04 14:59
Milo mi, ze dochodzimy do tego samego wniosku - wlasnie o tym pisze. Wg. mnie "taryfa ulgowa" robi duzo wiecej zlego, niz dobrego i na dluzsza mete prowadzi do plajty.
bronek996 / 89.76.25.* / 2016-02-03 22:14
Kultowość marki to podstawa. Klasyczny przykład to Mercedes. Obecnie robią bardzo awaryjne auta, a sprzedaż wcale nie maleje. Jakość tej firmy znam bardzo dobrze bo zawsze jeździłem tylko mercedesami....Obecne produkty tej firmy to niestety buble, kosztowne buble......Więc nie pisz głupot o jakości.
Oczy / 88.117.119.* / 2016-02-03 23:03
"bronek996" wybacz, ale glupoty, to ty piszesz. Mercedes budowal renome przez lata tworzac ja wlasnie dzieki JAKOSCI. Potem nieco odpuscili i przez to (tu pisze o osobowych) szczegolnie na rynku amerykanskim dostali w (...) na rzecz BMW. Z autobusami bedzie tak samo: jak przedsiebiorstwa komunikacyjne sie zorientuja, ze produkty Solarisa, Mana, Volvo, czy jakiejkolwiek innej marki sa tansze i solidniejsze niz Mercedes, to kolejne zakupy zrobia u nich. Nie pouczaj mnie tym tonem, bo takie sa prawa rynku i poki co ich nie zmienisz. "Kultowy" Autosan niemal rzucil recznik, a Solaris, ktory ledwie jakis czas temu "wyskoczyl zza krzaka" sprzedaje sie jak swieze bulki.
pasażer nie na gapę / 178.43.103.* / 2016-02-03 22:02
Dobrze mi sie jezdzilo jako pasażer autobusami Autosan. Miał pasażer wystarczająco duzo miejsca do siedzenia i przed siedzeniem na nogi. Oby tak bylo dalej.
Sobieski Jan / 79.251.248.* / 2016-02-03 22:02
Mnie tam sie podobaja te Autokary,wogole jezdzilem tyle po europie przez kilkanascie lat ale najbardziej mi sie podoba w Polsce.ja bym wogole przywrocil STARY nasze Kamazy ,szkoda ze niejestem miliarderem wszystko bym uroo=uchomil na nowo
wlodkins / 91.231.205.* / 2016-02-03 22:11
Kamaz to rosja człowieku. Autosan to masa niedoróbek.
Oczy / 88.117.119.* / 2016-02-03 22:06
A ty z ktorej czesci Rosji, ze sie "waszymi" Kamazami zachwycasz?
Alojzy Ajzol / 78.131.138.* / 2016-02-03 22:19
Chodzi tu raczej, że Stary, to takie polskie Kamazy
do początku nowsze
1 2 3 4

Najnowsze wpisy