Najogólniej- są wg mnie DWA rodzaje tych środków:
1. Środki na założenie/rozwój/unowocześnienie Twojej firmy, do pozyskania na zasadach podobnych jak w przypadku każdej innej firmy, choćby transportowej czy cukierni. Zawsze decyduje dobra aplikacja, biznesplan itp.
Tu coś znajdziesz:
http://www.money.pl/forum/grupa,40,0,0,40,0,dotacje.html
2. Środki już na same szkolenia, ale zdaje się jest to zadanie tego, kto chce się szkolić, kto kieruje na szkolenia.
Więc firma szkoleniowa nie pozyskuje ich bezpośrednio, pozyskuje klientów, którzy mają takie finansowanie/współfinansowanie.
I tu wymogiem jest RIS, czyli podmiot X dostanie takie dofinansowanie, jeśli szkolenie przeprowadzi firma z listy RIS.
Tu już jest kwestia konkurencji, znajomości, przetarcia szlaków- bo szkolenie może mieć cenę wyższą pewnie trochę niż rynkowa, stricte komercyjna. Np. PUP aż tak nie liczy pieniędzy i jest w stanie zapłacić więcej niż ktoś, kto przychodzi/kieruje na warunkach 100% komercyjnych, za w 100% swoje pieniądze.