Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Niemiecka płaca minimalna dla polskich kierowców. Polska znów krytykuje przepisy

Niemiecka płaca minimalna dla polskich kierowców. Polska znów krytykuje przepisy

Wyświetlaj:
Były / 5.172.247.* / 2015-04-15 07:49
Powinniśmy ustalić płace minimalne w przedsiębiortwach Niemieckich działających w naszym kraju na poziomie niemieckim i jak to zrobią mogą miec snkcje do naszych kierowców
ministerTira / 95.90.209.* / 2015-03-06 22:40
A jak to by funkcjonowalo w odwrotna strone? Np. Taki niemiecki przewoznik wysyla swojego kierowce do np. Polski z towarem. Wezmy sobie Trasa Drezno - Lublin. Czyli taki niemiecki kierowca zarobi w Niemczech przez pierwsze 2h jazdy (100km do granicy) 8,50€ a pozniej niech mu placi tyle samo co polski kierowca otrzymuje - czyli 15zl/h = 3,5€
i tak niemiecki kierowca powinien trase Zgorzelec - Lublin zarabiac 3,5€/h. Ciekawe ilu niemieckich Tirow bysmy na polskich drogach zobaczyli.

Chce tutaj wywnioskowac ze powinnismy chronic interesy polskich przewoznikow!! Jak maja oni placic polskiemu kierowcy na ich terenie ich stawki to to samo powinni oni placic swoim kierowcom polskie stawki w Polsce.
kierowca / 79.184.198.* / 2015-03-09 06:13
15zł łał, chyba cos Ci sie pomylilo. 5zł to jeszcze (3godzin dziennie razy 22 dni (srednio)= 286godzin pracy czyli 1300zł netto podzielic na 286 =4,5 zł)kiedy zrozumiecie ze diety to jest jedzenie, na ktorym zaaoszczedzamy, niemcy tez maja diete i podstawe (8,5 euro na godzine + 24e diety)
mnbvcx356 / 37.190.207.* / 2015-03-25 13:27
Poszperałem trochę w necie i o to co znalazłem:
Niemiecka kwota na zakwaterowanie i wyżywienie na miesiąc to 452 EUR czyli 15 EUR/1 dzień przyjmując 30 dni w miesiącu za granicą.
Polski przewoźnik musi za każdy dzień wg Polskiego prawa zapłacić 49 EUR diety (Infor.pl).
I tak przez miesiąc u Niemca za 200 godz dostaniesz 2152 EUR/m-c (200 godz. x 8,5 + 452). Od polskiego przewoźnika za 200 godz dostaniesz podstawy 1500 PLN (364 EUR) + 1470 EUR diet. Różnica na korzyść Niemieckiego pracodawcy to 318 EUR więc rzeczywiście opłaca Ci się iść pracować za minimum do Niemca i do kraju zjeżdżać raz na pół roku chyba, że chcesz zarabiać wg dwojakiego prawa czyli minimalna z Niemiec a diety z Polski to oczywiście wtedy będziesz najlepiej zarabiającym kierowcą na całym globie. Uważasz, że to fair ?
nikt977 / 83.24.218.* / 2015-03-25 21:49
polscy złodzieje (pracodawcy)płacą diety tylko na papierze, pracownik (kierowca) tych diet nie widzi!!!
kierowca / 83.23.186.* / 2015-03-03 15:16
PODAJCIE MI JAKIE W FIRMU W POLSCE ODPROWADZAJA ZUS OD TYCH ""ZAROBIONYCH"" 1600EURO-1800EURO
MAM Z REJONU WLKP WYKONANYCH POŁĄCZEN ZA PRACE ZE 100 I W KAZDEJ SŁYSZE 30GR-35GR OD KILOMETRA, A ZUS OD NAJNIZSZEJ, A Z TEGO CO MI WIADOMO PŁACENIE Z KILOMETRA JEST ZAKAZANE...
DZIADTRANSY POWINNI ZAMYKAC, CZEMU MU MAMY CIERPIEC NA POTRZEBACH KUPIENIA NOWEGO MERCEDESA BADZ DOMU SZEFA ?
ojoj / 77.252.229.* / 2015-03-25 23:08
przecież mozesz sam sobie kupic tir-a i sam bedziesz sobie szefem i zobaczysz jakie sa stawki dla polskich przewoznikow
zerro / 77.253.75.* / 2015-03-03 11:17
Konkurencja winna być uczciwa; polscy pracownicy na stawkach polskich i towary przez nich wyprodukowane nie powinny mieć prawa do eksportu na rynek UE, To nieuczciwa konkurencja polskich przedsiębiorców wykorzystujących warunki społeczne (bezrobocie) stwarzane przez POlityków finansowanych (wybory) przez przedsiębiorców dla tłamszenia polskości (polskich rodzin) Jak to się dzieje że Niemcom opłaca się płacić "godnie" pracownikom a Polakom już nie?
kierowca bombowca / 85.219.134.* / 2015-03-03 11:14
Analogicznie niemiecki kierowca wykonujący pracę na terenie PL przejeżdżając tranzytem przez PL powinien dostać stawkę jaka obowiązuje w naszym kraju.
Ona_27 / 95.50.11.* / 2015-03-03 11:05
mój ojciec od 35 lat jeździ "TIR-em" z ADR i innymi towarami. Polska jest tanią siłą roboczą, ale z drugiej strony pracuję w transporcie i fakt, koszty dla przewoźnika są duże. ja proponuję lepsze zarobki dla kierowców, a rząd niech obniży podatki przedsiębiorcom, tańsze paliwo etc. - wszystko kwestia tych p*********** podatków, ale nie zrobią tego bo nie będą mieli na luksusowe limuzyny ...
Marian Zygas / 195.189.88.* / 2015-03-03 11:00
Totalna bzdura, bo jakim prawem mamy placic tyle ile chcą Niemcy, Polak pracuje w Polsce, jest w delegacji i tu ma za to płacone diety i wyplate i wcale nie zarabia mniej, gdyby to przeliczyć na te narzucane przez Niemcow przepisy. Gdzie tu wolny rynek, gdzie nam się rownac zarobkami do Niemcow? A co w innych branżach? Jak Niemiec może mi kazac placic tyle ile on chce?
mirek kierowca / 195.191.163.* / 2015-03-03 11:18
kolego marianie ty jako pracodawca liczysz mi diety jako zarobek jakim cudem diety jest tylko zwroetm za wyzywienie za granica a moja firma placi mi 8 eur diety bot tak zad pozwolil wyplacac prywaciarza zarobek jako kierowcy to jest tylko najnizsza krajowa i od tego jest pobieranie na zus
uhbnji / 37.190.207.* / 2015-03-25 13:36
Ściśle ujmując dieta jest zwrotem w różnicy wyżywienia bo w domu też jeść musisz. Niemcy mają na m-c 452 EUR diet + nocleg. Ty za 49 EUR diety na dzień dostajesz tyle, co ja przeznaczam na cały tydzień dla 4-osobowej rodziny. Jedyny ból to to, że nie masz ZUS'u od tego odprowadzonego ale wiedz, że do emerytury biorą Ci ostatnie 10 lat pracy a chcą nie chcą pracować musisz do 67 roku życia.
MPMPMPMPMPM / 194.11.22.* / 2015-03-03 10:55
w ramach rewnażnu propnuję wprowadzić wymóg, aby firmy z Niemiec stosowały w swoich oddziałach na terenie polski stawki pracy obowiązujące w ich kraju rodzinnym
mpg1 / 79.185.223.* / 2015-03-03 10:34
Kolejny krok do rozwalenia unii. Prawo unijne swoją drogą, a prawo silniejszych swoją. Biedniejsze kraje unii wnoszą tylko swoją tanią siłę roboczą na czym bogatsze bogacą się jeszcze bardziej. Polskie firmy coraz częściej są rugowane z rynków zachodnich czego przykładem jest PESA.
Jarko 65 / 194.99.117.* / 2015-03-03 10:33
Kochani kierowcy mam dwie propozycje rozwiązania konfliktu !
1. wprowadzić na terenie Polski jednakową płacę dla wszystkich kierowców rónież Niemców !
2. można zawsze się przekwalifikować i nie jeździć TIR-em za głodowe polskie stawki !!!
Pozdrawiam ! były kierowca z 24letnim doświadczeniem !
MohamedRealOne / 193.22.252.* / 2015-03-03 10:27
Podejście Niemców jest jak najbardziej zdrowe pod warunkiem, że niemieckie firmy w Polsce płacili Polakom takie same pensje jak Niemcom.
Po prostu związki zawodowe w Niemczech chronią ich rynek pracy wymuszając taki przepis.
Pozdrawiam.
dabanam / 83.3.11.* / 2015-03-04 20:11
No właśnie. ..
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
kawinus / 37.31.237.* / 2015-03-03 10:18
Jeżeli właściciele przedsiębiorstw transportowych nie chcą płacic kierowcom to niech sami wsiadają za kółko i nie będzie problemu zwiększy się ilośc przedsiębiorców.
dabanam / 83.3.11.* / 2015-03-04 20:14
Są tacy, którzy uczyli się, studiowali zarządzanie firmą i tacy, którzy uczyli się jeździć...niech każdy robi, to co umie najlepiej.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
XCZXXZ / 91.208.93.* / 2015-03-03 10:14
W tej sprawie interweniował m.in. rząd Polski????? CO K....? Idioci siedza na stolkach niektorzy ani razu w ciezarowce nie siedzieli. Czas wprowadzić normalne europejskie pensje, WON zjodzieje
cxzcxz / 91.208.93.* / 2015-03-03 10:10
Kierowcy nie dajcie się dymac przez polski rząd, możecie mieć normalna pensje ale politykom to nie pasuje dlaczego chcą byscie zarabiali mniej nie rozumiem, praca jest wyjątkowo ciezka, musicie walczyc o wasze przywileje?
iglamir / 164.126.223.* / 2015-03-03 09:53
Zawsze mówię od dziesiątek lat, że każdy kij ma dwa końce.
Wprowadźmy płace minimalną w Polsce dla kierowców z poza naszego kraju.....Ciekawe co na to helmuci powiedzą......dowiozą towar do granicy i zostawią...............
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy