Podatek od zysków

Sebo75 / 2008-02-25 10:29
Witam.
Mam pytanie. Jestem początkującym graczem. Zacząłem w 2007. Kupiłem i sprzedałem akcje z zyskiem. Potem kupiłem następne i już nie było tak różowo tzn. poleciały mocno w dół i strata przekroczyła wcześniejszy zysk. Chcąc uniknąć płacenia podatku od zysku, którego już dawno nie ma, sprzedałem akcje 27.12.2007 tzn. wystawiłem zlecenie i zostało ono w tym dniu w całości zrealizowane. Ale na koncie rozliczenie transakcji mam w dniu 2.01.2008. Wiem, że to rozliczenie zawsze trwa kilka dni, ale w broszurze dotyczącej wypełniania zeznania podatkowego jest napisane:

"Uwaga! Przychód z odpłatnego zbycia papierów wartościowych (udziałów w spółkach mających osobowość prawną) powstaje w momencie przeniesienia własności papierów wartościowych (udziałów) na kupującego, zatem przychodem są kwoty należne choćby nie zostały faktycznie otrzymane;"
Moje pytanie brzmi czy "moment przeniesienia własności papierów własnościowych na kupującego" to moment faktycznej transakcji na giełdzie, czy moment zaksięgowania transakcji na koncie?
Według biura maklerskiego to moment zaksięgowania na koncie i w związku z tym dostałem PIT 8C z biura, z którego wynika, że muszę zapłacić podatek. Do biura już dzwoniłem i twierdzą to samo.
Proszę o odpowiedź i ewentualną poradę.
Dziękuję bardzo
Wyświetlaj:
Kroghot / 78.28.5.* / 2008-02-25 19:32
tak jak Ci napisali i jak poinformowali musisz zapłacić podatek od tych zysków. Moment zaksięgowania niestety się liczy. A w twoim przypadku jest to 2 styczeń 2008 roku.
Pocieszające jest to że ta strata jakby nie jest stracona bo w 2009 roku wykażesz ją jako strata za 2008 rok. A wiec się nie zmarnuje :)

Pozdrawiam,
mdminvest.pl
Sebo75 / 2008-02-27 09:28
Dziekuję za odpowiedź.
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.