Forum Forum podatkoweInterpretacje

Prywatna firma + umowa o pracę - czy mogę rozliczać wspólnie koszty?

Prywatna firma + umowa o pracę - czy mogę rozliczać wspólnie koszty?

janusz123 / 83.12.251.* / 2007-05-15 09:00
Pracuje na umowę o pracę - normalnie.
Dodatkowo zacząłem prowadzić z żoną prywatną działalność.
Na razie zaczynamy, więc mamy same koszty.
Pytaniw 1 - Czy mogę wspólnie rozliczać przychody i koszty z obydwu "działalności"? Tzn. zamiast zapłacić podatek PIT od mojej umowy o pracę - pokrywam koszty powstałe w prowadzonej działalności?
Pytanie 2 - Które przepisy to regujują?

Dziękuję
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
www_kuba_waszkowiak_com_pl / 2008-02-14 15:17 / Bywalec forum
Jeśli chcesz przekazać 1% swojego podatku za 2007r. organizacji pożytku publicznego, a nie wiesz komu - dowiesz się na
www.kuba.waszkowiak.com.pl
zakładka "Jak wypełnić zeznanie podatkowe?".

Nie zmarnuj swoich pieniędzy! Możesz pomóc dziecku!

www.kuba.waszkowiak.com.pl

.
danna / 87.105.176.* / 2007-05-23 19:12
Czy przyszło by ci do głowy usiąść za kierownicą samochodu bez znajomosci przepisów ruchu drogowego. Rozpoczynasz działalność, pracujesz i nie bardzo wiesz co, gdzie i jak. Jesteś łakomym kąskiem dla US. Pożywią się na tobie.

A tak na poważnie. Poczytaj uważnie ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych. Są tam wymienione żródła przychodów. Każde źródło w ciągu roku biegnie osobno. Spotykają sie dopiero w zeznaniu podatkowym. Ta sama zasada dotyczy gdy pracujesz u kilku pracodawców. Trzeba tylko powiadomić kolejnego pracodawcę, że nie jest jedyny.

Jeżeli prowadzisz księgę przychodów i rozchodów i nie jesteś opodatkowany podatkiem liniowym, musisz o tym powiadomić swojego pracodawcę. Dlatego, że na zasadach ogólnych odliczasz roczną ulgę podatkową - 572,54. Twój pracodawca też to odlicza z twojego wynagrodzenia, a więc korzystasz z ulgi podwójne. Jest to traktowane przez Urzędy jako świadome przestępstwo podatkowe. Jeżeli płacisz podatek ryczałtowy to nie muszisz zawiadamiać. Jest to bardzo częsty błąd przy łączeniu działalności z pracą.

Jeżeli chodzi o koszty to można je łączyć tylko w ramach jednego źródła. Kosztów z działalności nie odliczysz więc od dochodów z pracy. Jeżeli wyjdzie strata na koniec roku to odliczysz ją sobie w latach następnych prowadzenia działalności. Masz na to 5 lat.

Najnowsze wpisy