Adam783
/ 109.241.171.* / 2015-10-03 10:19
Niestety, ale za "wspaniałe prawa konsumenta" płacą właśnie uczciwi klienci. Obecnie marże są na tak niskim poziomie, że sklepy nie przerzucą takich dodatkowych kosztów na siebie. Zdecydowanie powinno działać obniżenie ceny, co byłoby przestrogą dla cwaniaczków którzy kupują ciuch na imprezę, a następnie oddają, albo kupują TV 60 cali aby zaimponować rodzince na święta, a później zwrot. Co do samego zwrotu to jest to jeszcze większa patologia - obecnie sklep musi przy zwrocie pokryć koszt transportu do klienta nawet jeśli ten zwraca bez podania przyczyny - to jest kretyństwo do potęgi. Rozumiem to, gdy sklep sprzedał towar i jest on niezgodny z umową - wtedy popieram zwrot kosztu w obie strony, ale dlaczego sklep ma zwracać za przesyłkę klientowi w przypadku zwrotu bez podania przyczyny? Przecież sklep otrzymał wpłatę za przesyłkę, ale przekazał ją przewoźnikowi - umowa została wykonana. Przykład. Klient kupuje fotel bujany. W opisie podane są wymiary fotela. Fotel 100 zł, wysyłka na palecie 120 zł. Po otrzymaniu klient stwierdza - przypadek autentyczny: "Bo ja nie wiedziałam, że on będzie się bujał. myśłałem że to da się zablokować i będzie jak krzesło i wydawało mi się że będzie większy !" Ewidentnie klientka nie doczytała, nie popatrzyła, nawet nie spojrzała. Dlaczego sklep ma płacić za jej błędy. Efekt jest taki, że sklep traci, a większe ilości takich "ynteligentnych klientów" moga doprowadzić do jego upadłości, kolejnym efektem jest wzrost cen w sklepach internetowych, aby pokryć koszty generowane przez takuch klientów - kto za to zapłaci ? Zapłaci zwykły uczciwy klient....