Forum Polityka, aktualnościKraj

Zwolnienia w PKP Cargo. Prezes spółki: rynek przewozów kolejowych skurczył się

Zwolnienia w PKP Cargo. Prezes spółki: rynek przewozów kolejowych skurczył się

Wyświetlaj:
przed szkodą mądry / 212.160.130.* / 2015-03-23 12:26
Niemcy z Francuzami biją się o nasze koleje. Nasi jak zwykle bez kompetencji w zarządzaniu - patrz wszystkie firmy jeszcze państwowe pozbywają się majątku na rzecz obcych. Teza; skoro mają tyle na odprawy , to znaczy się , że jest już chętny; po co się mają nieuki męczyć jaikimiś tam firmami państwowymi kay trochę i tak przejedzą patrz hutnicy , stoczniowcy i górnicy , a firmy do "żyda" -- proste głupie polactwo ???
Kasia665 / 213.158.219.* / 2015-03-20 10:32
Przecież sytuacja była do przewidzenia,skoro osoby zarządzające spółką PKP Cargo,Trade Trans, Cargosped,działali wcześniej sektorze bankowym, nie mającym nic wspólnego z transportem kolejowym,to niby jak z racji doświadczenia mogą logistycznie zarządzać spółkami?
Misiek_04_67 / 80.50.236.* / 2015-03-20 09:38
Mądrzy politycy i posłowie , których niestety nie mamy , wprowadziliby prawo nakazujące transport tranzytowy na lawetach kolejowych.
I tak każdy tir jadący tranzytem z północy na południe i z zachodu na wschód ( lub odwrotnie ) byłby ładowany na lawety.
Proste i tanie.
Trzeba tylko wybudować kilka terminali kolejowych.
A i na drogach byłoby luźniej.
Podobnie można byłoby uczynić w przypadku kilku największych polskich miast.
joopty / 80.48.147.* / 2015-04-07 16:37
No niestety nie jest tak różowo. Zresztą jakby było, to wszyscy wpadliby na ten genialny pomysł, a nie tylko jakiś forumowicz na Money.pl ;)

Po pierwsze tranzyt przez nasz kraj jest tak duży, że linie kolejowe normalnie by się zapchały, nawet jakby składy liczył po kilka kilometrów (Polska jest drugim krajem tranzytowym w Europie po Niemcach).

Po drugie (i najważniejsze), transport na lawetach nie jest opłacalny ekonomicznie w większości przypadków. W Austrii, gdzie szeroko stosuje się transport na lawetach (szczególnie przez Alpy), państwo musi dopłacać przewoźnikom, by ta "zabawa" się im opłacała.
Nick2332 / 83.20.149.* / 2015-03-20 10:02
Tylko za niszczenie autostrad jest większa kasa. Za naprawy i tak zapłaci Polak.
Markoafra / 109.243.80.* / 2015-03-20 09:26
A może któryś z prostaków zarządzi dotacje z Rządu, tzn. z naszych pieniędzy? Od lat tylko piesze się o dziadostwie kolejowym i nikt za to nie odpowiada. Skoro tak źle, to skąd takie odprawy?
Zbyszek839 / 176.111.123.* / 2015-03-20 09:59
Między innymi z podatków zawartych w paliwie.
BOLO431 / 78.133.247.* / 2015-03-20 08:24
KONSTYTUCJA W POLSCE NIE ISTNIEJE !!!!!!!!!! NIE MA ŻADNEGO TRAKTOWANIA WSZYSTKICH POLAKÓW TAK SAMO !!!!!!!!! DLACZEGO JEDNYM SIĘ NALEŻY A INNYM NIE !!!!!! ODPRAWY - TRZYNASKI - PREMIE - ALBO WSZYSCY ALBO NIKT !!!!!!!!!!!
lalalalallalaa / 89.72.184.* / 2015-03-20 08:23
co się dziwić skoro prezesami spółek kolejowych zostają młodzi biznesmeni, którzy wcześniej byli na kierowniczych stanowiskach w bankach :/
oferma / 83.0.178.* / 2015-03-20 07:58
A mnie odprawę dał kto w tysiącach, wypowiedzenie i żegnaj. Jedni odprawę mają drudzy nie.
Państwo polskie biedne a w spółkach państwowych mają na wysokie odprawy. Już nic nie rozumiem.
Cały czas się mówi, że nie ma pieniędzy na to na to, a pieniądze na odprawy miliny zł są. Gdzie tu logika, nie wspomnę o ekonomii.
IM&ZB / 37.30.117.* / 2015-03-20 00:48
prawda jest taka,ze nowy zarząd który przyszedł z pkp sa, skupił się na duzy kontraktach i dał sobie spokój z kontraktami małymi, które uzupełniały portfel spółki i za chwilę będzie ostatni bal na tytaniku. pracownicy którzy odchodzą w branzy się powiada ze przechodzą do pkp plk, pkp cargo nie tak dawno mowilo o braku maszynistów,czy problem już się rozwiazal, kiepski Zarząd, ze nie potrafił przewidzieć z grubsza takiego scenariusza i dostosować potencjału bądź znaleźć niszę wcześniej
globo / 213.158.218.* / 2015-03-19 21:52
i na tym o to przykladzie, okazuje się, ze jednak potrafia co innego robic po zwolnieniu z pracy, wzieli po 100000 zł i poszli do innej roboty, a gornicy jak mantre powtarzaja, co oni biedni innego beda robic, a tak w ogole to popieprzone jest, że ktos takie gwarancje podpisał
pracownik20015 / 31.61.138.* / 2015-03-19 21:50
Ciekawe, nie mają kasy na utrzymanie tych pracowników, a wypłacają trzyletnie pensje od ręki. Skąd wiedzą co będzie za trzy lata? Może prezesik chce zwiększyć koszty utrzymania co wiąże się z dochodami prezesika i jego ferajny. Co na to rząd? Jak się domyślam z poklaskiem bo też mają w tym swój interes.To jest chore co się dzieje.
Łowca Debili / 81.190.3.* / 2015-03-19 21:43
od zysków firmy, prawda ?
Donald2 / 87.207.62.* / 2015-03-19 21:40
Wychodzi na to,że po zwolnieniach pracowników, prezes razem z Zarządem sam zakasze rękawy i pokieruje tym razem lokomotywą,lub będzie przestawiał zwrotnice!
komunista12 / 82.44.67.* / 2015-03-19 21:40
Apies im w mor.... obrzypalom i leniom nie szukajom innego zajecia ....komunista
Donald2 / 87.207.62.* / 2015-03-19 21:37
Nie pozostało nic innego jak doprowadzić Cargo do bankructwa i sprzedać Niemcom!Im się opłaci!
ala22 / 83.10.199.* / 2015-03-19 21:37
polska to bogaty kraj, gdzie wszyscy składają się na uprzywilejowane grupy społeczne, górników, rolników i kolejorzy....
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy