Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ambitne cele Agory. Sprawdź, co planuje spółka

0
Podziel się:

Agora za rok chce mieć około 30 tysięcy płatnych subskrybentów serwisów internetowych związanych z "Gazetą Wyborczą".

Ambitne cele Agory. Sprawdź, co planuje spółka
(Agora)

Agora za rok chce mieć około 30 tysięcy płatnych subskrybentów serwisów internetowych związanych z _ Gazetą Wyborczą _. W ciągu kilku lat, spółka chce aby minimum 10 procent ogółu odwiedzających jej serwisy decydowało się na wykupienie płatnego dostępu - poinformowali przedstawiciele Agory.

_ - Patrząc na serwisy takich tytułów jak 'The New York Times', czy 'Die Welt' widać, że odsetek liczby użytkowników, którzy decydują się na wykupienie opcji szerszego płatnego serwisu oscyluje w granicach od 10 do kilkunastu procent _ - powiedział na konferencji Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory.

_ - Taki jest również nasz cel. Osiągnięcie podobnych poziomów jest jednak kwestią co najmniej kilku lat _ - dodał.

Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego i dyrektor wykonawczy ds. cyfryzacji _ Gazety Wyborczej _, dodał, że za rok Agora chce mieć ok. 30 tys. płatnych subskrybentów serwisów online związanych z _ Gazetą Wyborczą _.

_ - Spodziewam się, że pierwsze kilka miesięcy od wprowadzenia nowej oferty będzie związane z dużą fluktuacją przychodzących i odchodzących użytkowników. W dłuższym okresie powinna się jednak pojawić stabilizacja i budowanie wzrostu zarówno liczby odwiedzających nasze serwisy odpłatnie, jak i nieodpłatnie _ - powiedział.

_ - Liczba użytkowników naszych serwisów korzystająca z systemu Piano Media wynosi ok. 10 tys. Naszym celem, do którego będziemy dążyć, jest to, aby w ciągu roku liczba płatnych subskrybentów wzrosła do ok. 30 tys. Wówczas będziemy bardzo zadowoleni. Czy tak się na pewno stanie, ciężko obecnie wyrokować _ - dodał.

Fusek poinformował również, że obecni subskrybenci serwisów _ GW _, korzystający z systemu Piano Media, dostali automatycznie dostęp do podstawowego pakietu dostępu do tych serwisów w ramach nowej oferty.

_ - Widzieliśmy, że serwisy 'Gazety Wyborczej' stanowiły największy udział w pakiecie Piano Media. Wprowadzenie własnej oferty pozwoli nam na optymalizację procesu dotarcia do naszych użytkowników. Zastosowaliśmy model zamknięcia serwisów w technologii 'metric paywall', co stanowi kompromis, pomiędzy wpływami z reklam i z płatnych subskrypcji _ - powiedział.

Dzisiaj Agora wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do cyfrowych treści znajdujących się na serwisach związanych z _ Gazetą Wyborczą _. W każdym miesiącu czytelnicy będą mogli bezpłatnie przeczytać do 10 dowolnych artykułów. Po przekroczeniu limitu będą oni mogli z kolei wykupić jeden z trzech pakietów cyfrowej prenumeraty.

Od września 2012 r. najważniejsze treści z _ Gazety Wyborczej _ i jej dodatków były udostępnione odpłatnie w modelu Piano Media.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)