Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marek Knitter
|

SII: Skuteczna komunikacja spółek

0
Podziel się:

Rusza program „10 spółek na 10 lecie SII – komunikuj się skutecznie", którego celem jest kreowanie i promowanie najwyższych standardów w zakresie komunikacji spółek giełdowych z inwestorami indywidualnymi.

SII: Skuteczna komunikacja spółek
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

_ - Do końca czerwca popracujemy z 10 zaproszonymi przez nas spółkami giełdowymi nad konkretnymi problemami i odpowiednimi działaniami. Cały program zostanie podsumowany i oceniony po 12 miesiącach _ – mówi Money.pl, Jarosław Dominiak, prezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Wcześniej niezależna firma badawcza przeprowadzi audyt 10 zaproszonych do programu spółek giełdowych, jak inwestorzy indywidualni postrzegają tych emitentów. - _ Po skończonym programie jeszcze raz zostaną one zbadane, aby sprawdzić na ile zmiany, które będą wprowadzane przez te spółki wpłynęła na ich ocenę przez inwestorów _ – tłumaczy Dominiak.

Do programu SII zaprosiło 10 spółek z różnych branż, różnej kapitalizacji, struktury akcjonariatu, rodowodu i stażu na GPW: Bank Millennium, Azoty Tarnów, PBG, Cinema City, NFI Progress, Kredyt Inkaso, Power Media i 3 spółki z NewConnect: Orzeł, Notoria i Telestrada.

Spółki uczestniczące w programie będą realizowały politykę informacyjną w oparciu o zalecenia SII. Będą one uwzględniać uwagi samych inwestorów indywidualnych, najlepsze praktyki stosowane w komunikacji spółek notowanych na zagranicznych rynkach oraz informacje uzyskane w ramach Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowane przez SII od 7 lat.

_ - Z każdym rokiem odsetek inwestorów, którzy wskazują Internet jako podstawowe źródło pozyskiwania wiedzy na temat rynku i spółek znacząco rośnie. Dlatego m.in. położymy główny nacisk na komunikację bezpośrednią i jej znaczenie dla efektywnych działań relacji inwestorskich i zawartość serwisu internetowego _ – dodaje Dominiak.

Kluczowe obszary działań to: relacje inwestorskie w internecie, komunikacja bezpośrednia i działania wspierające.

_ - Chcemy doprowadzić do stworzenia katalogu konkretnych wzorców prowadzenia komunikacji z inwestorami indywidualnymi. Każda inna spółka będzie mogła z nich skorzystać dostosowując je do swojej specyfiki działalności _ – mówi prezes SII.

Partnerem merytorycznym programu jest Giełda Papierów Wartościowych i PKF Consult.

_ Program ten wpisuje się w nasze inicjatywy. Kiedyś zabiegaliśmy o to, żeby spółki miały własne strony internetowe, bo nie wszystkim to wydawało się oczywiste. Teraz prawnie jest to usankcjonowane. Miło jest popatrzeć na takie strony, gdzie informacje są podane w sposób uporządkowany i można je porównywać _ – mówi Beata Jarosz wiceprezes zarządu GPW.

PKF Consult w ramach programu „10 spółek na 10 lecie SII" zamierza przeprowadzić specjalne spotkania dla inwestorów. _ Chcemy pokazać inwestorom jak poruszać się w bilansie spółki giełdowej, gdzie należy szukać odpowiednich informacji i jak je interpretować _ – dodaje Ewa Jakubczyk-Cały, prezes zarządu PKF Consult.

Według Jarosława Dominiaka, doświadczenia 10 spółek biorących udział w programie powinny w przyszłości stanowić punkt odniesienia dla innych podmiotów w prowadzeniu efektywnych relacji inwestorskich względem inwestorów indywidualnych. Beneficjentami programu będą przede wszystkim akcjonariusze, którzy powinni uzyskać łatwiejszy dostęp do rzetelnej i pełnej informacji, a narzędzia wykorzystywane przez spółki będą bardziej efektywne.

SII uruchomiło specjalną stronę internetową www.10na10.pl gdzie będzie można znaleźć odpowiednie informacje o programie, jakie działania już zostały podjęte, czy zadać konkretne pytanie i otrzymać odpowiedź.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)