"Nie mogliśmy skontaktować się z Tobą telefonicznie i ewentualnie wysłać Ci tego e-maila" – tak oszuści podszywający się pod Millennium Bank zaczynają wiadomość rozesłaną do klientów banku.
Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z bankiem. - Wiemy o takich atakach. Monitorujemy je i- jeżeli to możliwe - identyfikujemy i informujemy ofiary - poinformowało nas biuro prasowe banku. - Bank Millennium w trybie ciągłym monitoruje zagrożenia w internecie, także przy współpracy podmiotów zewnętrznych. Obserwujemy również aktywność naszych klientów w poszukiwaniu podejrzanych zachowań.
W związku z – nomen omen – zagrożeniem bezpieczeństwa bankowości internetowej i "ze względu na niedawne ataki oszustw internetowych", oszuści we właśnie wysłanym mailu zalecają zweryfikowanie konta bankowego przez załączony link.
To często wykorzystywana metoda na pozyskanie danych klientów i włamanie do kont korzystających z bankowości on-line.
- Tego rodzaju ataki nie są nowe i niestety są powszechne, a ich celem bywają nie tylko klienci banków - podkreśla Millennium Bank.
Oczywiście kliknięcie w link otworzy drogę przestępcom. Żeby dodatkowo zachęcić do użycia ich klucza, przekonują, że dotychczasowy dostęp konta bankowości internetowej nie jest możliwy i wymagana będzie wizyta w placówce.
Oglądaj też: Bankowość elektroniczna ma być bardziej bezpieczna:
"Jeśli nie zweryfikujesz konta, istnieje ryzyko dla Twojego konta. Ze względów bezpieczeństwa dostęp do konta bankowości internetowej nie jest możliwy ze względów bezpieczeństwa. Wymaga to fizycznej obecności w oddziale banku, zanim uzyskasz dostęp do swojego konta" - zachęcają w mailu przestępcy.
Oczywiście podpis i logo mają wskazywać, że nadawcą jest Millennium Bank. Czujność powinien jednak zwrócić adres e-mail z jakiego została wysłana wiadomość.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl