Konieczność pozostania w domach napędza rynek usług na żądanie. Wszystko, czego potrzebujemy, zamawiamy z poziomu aplikacji i dostajemy do domu. Tak jest z jedzeniem, przeglądaniem treści, ale też umyciem samochodu.
Na początku marca w Polsce zaczął działać estoński startup UpSteam. Jest to mobilna myjnia, którą można zamówić, aby wyczyściła nam auto. Doprecyzujmy, że chodzi o auto służbowe, a zamawiającym może być firma. Usługa ma trafić do klientów indywidualnych najwcześniej za trzy miesiące.
Jak to w praktyce wygląda? Trzeba zamówić usługę i poinformować, gdzie zaparkowany jest pojazd. Zjawia się specjalna ekipa (teraz firma zatrudnia 25 specjalistów) i przeprowadza mycie na miejscu. Pojazdu nie trzeba nigdzie przewozić ani zostawiać na myjni. W skrócie: myjnia samochodowa w modelu Uber.
Jednak z uwagi na trwającą epidemię, oprócz standardowego czyszczenia, możliwe jest też skorzystanie z opcji dezynfekcji pojazdu, włącznie z kluczykami. To spore udogodnienie dla osób, które nie mogą pracować z domu i korzystają z aut udostępnionych im przez firmę.
- Obecna sytuacja to nie jest coś, z czym mieliśmy wcześniej do czynienia. Dlatego zdecydowaliśmy się włączyć usługi dezynfekcji aut do naszej standardowej oferty. Zauważyliśmy ogromne zainteresowanie ze strony firm, w których pracownicy nie mogą sobie pozwolić na pracę z domu, ale które chcą, aby osoby te pozostały bezpieczne - mówi Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager firmy UpSteam Poland.
Pierwsze komercyjne mycia mają się odbyć w przyszłym tygodniu, a do końca tego miesiąca firma chce mieć zakontraktowane mycie około 800-900 samochodów. Na tym nie koniec - UpSteam współpracuje również ze spółdzielniami mieszkaniowymi, organizując w garażach budynków mieszkalnych tak zwane „Dni Mycia”.
- W wybrany dzień mieszkańcy danego osiedla mogą się zapisać na specjalnie przygotowanej stronie internetowej na mycie lub dezynfekcję auta i nasza ekipa stawi się o wcześniej umówionej godzinie i zrealizuje zamówienie - wyjaśnia Krzysztofowicz.
Firma UpSteam powstała w 2017 roku. Wśród jej inwestorów są m.in. założyciele firmy Bolt. Startup obsługuje takich klientów, jak Lidl, Estońską Pocztę, CityBee czy AVIS. Niedawno spółka zakończyła drugą kampanię crowdfundingową i pozyskała łącznie ponad 1,6 miliona euro.
Światowy przemysł myjni samochodowych zużywa 420 miliardów litrów czystej wody do mycia samochodów. Twórcy UpSteam twierdzą, że zużywają do 400 razy mniej wody, a także korzystają z biodegradowalnych chemikaliów i systemów regeneracji, aby znacznie zmniejszyć nasz ślad ekologiczny.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl