Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

"Ekonomiczne przestępstwo". Były prezes LOT-u broni sztandarowej inwestycji PiS

91
Podziel się:

Rafał Milczarski był prezesem LOT-u w rozmowie z serwisem wnp.pl przekonuje, że zaniechanie projektu CPK byłoby "ekonomicznym przestępstwem". - I to nie są kwestie polityczne, a przyszłościowe dla naszego transportu - mówi Rafał Milczarski.

"Ekonomiczne przestępstwo". Były prezes LOT-u broni sztandarowej inwestycji PiS
Rafał Milczarski, były prezes LOT-u broni budowy CPK (East News, Grzegorz Bukala/REPORTER)

Rafał Milczarski w rozmowie z serwisem wnp.pl przy zmianie władzy w kraju, życzy LOT-owi, by "kolejny prezes nie orał, tylko budował na tym, co dobrze zostało zbudowane w ostatnich latach".

Broni sztandarowej inwestycji PiS - budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Przekonuje, że zaniechanie projektu CPK byłoby "ekonomicznym przestępstwem".

- I to nie są kwestie polityczne, a przyszłościowe dla naszego transportu - uważa Rafał Milczarski, był prezes LOT-u.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8

Tłumaczył też, dlaczego spółka postawiła na Budapeszt, tworząc tam swój drugi hub.

- Weszliśmy do Budapesztu po to, by realizować stamtąd rejsy długodystansowe, np. do Seulu. Spodziewam się, że na tym się nie skończy. Chodziło o to, by uczynić LOT linią lotniczą, taką hubową, dla pasażerów z krajów Europy Środkowej - powiedział w rozmowie z wnp.pl Rafał Milczarski

Co dalej z CPK?

Koalicja Obywatelska, Trzecia Droga i Nowa Lewica nie są jednomyślne w sprawie przyszłości Centralnego Portu Komunikacyjnego. W umowie koalicyjnej nie poświęcono mu ani jednego zdania. Po wyborach słychać też sprzeczne głosy, dotyczące tego, czy projekt będzie kontynuowany czy nie.

Na giełdzie pomysłów jest na przykład rezygnacja z części lotniskowej i realizacja programu kolejowego, albo pozostawienie obu komponentów, jednak przyjrzenie się ich skali. Pojawia się też możliwość rezygnacji z CPK w ogóle, a zamiast tego rozbudowa Lotniska Chopina i uwolnienie możliwości rozwoju portu w Modlinie.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(91)
max
5 miesięcy temu
W łodzi lotnisko w Baranowie lotnisko , jak te samoloty będą latać ? przecież procedury powietrzne będą się zazębiać , będą opóźnienia i bałagan .Sen głupiego ministra .Przecież ten budynek ma być bazą Mosadu , dlaczego o tym nikt nie pisze?
DOBRE
5 miesięcy temu
mam jechac 400km, żeby polecieć z CPK, to chore
HerrPippke
5 miesięcy temu
W Polsce nie trzeba nic robić ani budować bo wszystko jest w Niemczech.
Krzysztof
5 miesięcy temu
Zaniechanie budowy to zysk dla Niemców, Nie myślę tu tylko o ruchu pasazerskim, ale również o Cargo czyli przewozach towarowych, To 1,3%Polskiego importu, ale wartościowo 30%,Polska z podatku wat ma z tego 13%,a Niemcy 87%, gdyż importerzy tam paca VAT, Moglibyśmy przejąć cargo do krajów Baltyckich czy Słowacji, Podobnie z rozbudowa Świnoujścia, Co dziennie setki Polskich tirów przywozi kontenery z Hamburga, Tam również płacone jest cło i przede wszystkim VAT, Tereny Okecia to setki ha, warte mld, i korzystne dla rozwoju Warszawy,
Starszy
5 miesięcy temu
Budować CPK w formacie 60/70% z możliwością rozwoju przez wykonawcę z Japonii czy Korei, tak by budowa zamknęła się w planowanym budżecie. Port ma mieć 100% zdolności cargo. Lotnisko Chopina jest nie rozwojowe i uciążliwe dla W-wy, Modlin jest potrzebny dla tanich linii ale to trochę szopa z pasem startowym. Radom podobnie+/-? z możliwością rozwoju w port bliźniaczy Jasionki. Za kilka lat samoloty będą bardziej ekonomiczne i o większym zasięgu z możliwością lotu bez międzylądowania do Ameryki czy Azji.
...
Następna strona