Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Zaleska
|

DNB Bank zwróci pieniądze za wyższą marżę. Decyzja UOKiK

32
Podziel się:

Klienci DNB Banku dostaną zwrot pieniędzy za wyższą marżę i podwyższone opłaty za konto. Taką decyzję podjął UOKiK po zbadaniu, jak bank przestrzega zasad promocji kredytów hipotecznych.

Prezes UOKiK Marek Niechciał
Prezes UOKiK Marek Niechciał (East News, Mariusz Gaczyński)

UOKiK badał sprawę po otrzymaniu skarg na zachowanie banku.

Zobacz: Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

DNB Bank uznał, że kredytobiorcy nie dotrzymali warunków promocji, na podstawie której płacili mniejsze raty. Zgodnie z umową, musieli zasilać konto konkretną kwotą (np. 5 tys. zł) co miesiąc lub utrzymywać ustalone oszczędności (np. 100 tys. euro). Wiele osób przelewało pieniądze z innego konta prowadzonego przez DNB. Jednak bank uznawał jedynie przelewy z zewnętrznych źródeł i w efekcie bez żadnego ostrzeżenia - podwyższał marżę.

Praktyka - jak podał UOKiK w komunikacie - rozpoczęła się na początku 2015 r. i trwa do dziś.

– Przeanalizowaliśmy regulaminy promocji i ustaliliśmy, że nie zastrzegały one, że przelewy muszą zostać zrobione z kont w innych bankach. Tym samym kredytobiorcy mogli spełniać warunki promocji i mogli płacić niższe raty – uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK, cytowany w komunikacie.

DNB podwyższył też opłatę za konto Personale z 18 do 22 zł. Osoba, która je założyła, mogła liczyć na korzystniejsze warunki kredytu hipotecznego. Gdy jednak nie zgadzała się z wyższą opłatą i chciała wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta, narażała się również na podwyższenie oprocentowania kredytu hipotecznego. Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły negatywne konsekwencje finansowe, które w tym wypadku mieli ponosić konsumenci.

W efekcie postępowania UOKiK bank przywróci niższą marżę promocyjnych kredytów hipotecznych, a także niższą opłatę za konto Personale oraz zwróci różnicę wynikającą z pobrania wyższych opłat.

UOKiK przypomina, że obecni klienci dostaną automatycznie zwrot pieniędzy, ale byli klienci muszą złożyć wniosek do banku w ciągu 6 miesięcy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(32)
olo
5 lata temu
niestety zwrot marży jest obwarowany mnóstwem ograniczeń, w rezultacie zwrot dostaną tylko niektorzy klienci banku. Tutaj to wszystko nieco zbyt pięknie jest napisane.
Disuw
5 lata temu
Za przymus składania wniosku powinnna być kolejna gigantyczna kara dla banku!! Podnieśli opłaty bez wniosku to i zwrot MUSI być bez wniosku! POLSKO działaj!
aosetu
5 lata temu
Banki ciagle robia ten glupkowaty narodek w wala... i temu bezecenstwu nie bedzie konca :)))) Tak samo kler was robi w wala, ale czy wam to przeszkadza? Nie. Nawet ich popieracie, dajecie na tace i tolerujecie ich przestepstwa. Ba! Wasi przywodcy - sic! - nie widza nic zdroznego w tym, ze czarna zaraza dostaje rok w rok z budzetu panstwa (wasza kasa!) 14 miliardow zlotych. A w szpitalach nie ma pielegniarek... lozka sie likwiduje... Bedziecie sie leczyc u waszych szamanow. Glupie narody tak maja. Zal tylko waszych dzieci, bo co one winne cymbalstwa swoich rodzicieli?
Opolanin
5 lata temu
Mnie bank PKO BP okradł na prawie 2000 na polisolokacie a KNF uznała, że jest to zgodne z prawem. Polska to kraj bezprawia.
kazek
5 lata temu
niemiecki gniot zagalopował się zapomnial ze to nie PO rządzi
...
Następna strona