Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Klasa biznes w liniach Emirates. Sprawdziliśmy, jak wygląda lot z Warszawy do Dubaju

46
Podziel się:

Rozkładany fotel i kołdra, obiad na porcelanowej zastawie, szampan i drinki na życzenie - z tym kojarzy się lot samolotem w klasie biznes. Na co może liczyć pasażer, który za bilet w dwie strony płaci nawet kilkanaście tysięcy złotych? Sprawdziliśmy podczas rejsu liniami Emirates z Warszawy do Dubaju.

Klasa biznes w liniach Emirates. Sprawdziliśmy, jak wygląda lot z Warszawy do Dubaju
Podczas rejsu z Warszawy do Dubaju sprawdziliśmy, co oferuje klasa biznes linii lotniczych Emirates (money.pl, Marcin Walków)

Podróż w klasie biznes rozpoczyna się jeszcze przed wejściem na pokład samolotu. Na trzy godziny przed wylotem z Warszawy, w umówione miejsce przyjeżdża po mnie szofer w BMW serii 7. W cenie biletu w klasie biznes jest dowóz do lotniska (w promieniu 40 km bez dopłaty), a po lądowaniu - transfer do hotelu (bez limitu km w ZEA).

Przed wylotem do Dubaju. Na Lotnisku Chopina w Warszawie

Odprawa biletowo-bagażowa na Lotnisku Chopina odbywa się w strefie A-B. Dla pasażerów klasy pierwszej i biznes są wydzielone stanowiska check-in. Sprawdzony zostaje paszport oraz certyfikat covidowy, który pozwala wjechać na terytorium Zjednoczonych Emiratów Arabskich bez konieczności wykonywania testu na COVID-19. Nie jest też potrzebna wiza.

Nadaję też bagaż rejestrowany. Limit w klasie biznes to dwie sztuki bagażu o wadze do 40 kg. Na pokład można zabrać dwie mniejsze walizki o wadze do 7 kg każda.

Bilet w klasie biznes pozwala na skorzystanie z tzw. fast-tracka, czyli szybszej ścieżki kontroli bezpieczeństwa. Ta znajduje się na drugim końcu terminala lotniska. Są tam tylko dwa stanowiska, ale - zwłaszcza w porze szczytu - kolejka jest znacznie krótsza.

Po standardowej procedurze, już będąc w strefie zastrzeżonej portu lotniczego, można skorzystać z jednego z dwóch saloników biznesowych. Dla pasażerów Emirates są to Preludium (w strefie Schengen) i Bolero - za bramkami Straży Granicznej.

W saloniku biznesowym można skorzystać m.in. z wygodnych foteli i kanap, prysznica. Dostępne są też posiłki i przekąski. Na pierwszy rzut oka oferta nie jest szczególnie bogata, ale do spędzania około 2 godzin w zupełności wystarczy. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z napojów, również alkoholi. Prasa dostępna jest przede wszystkim w postaci cyfrowej, czyli można ją pobrać na tablet, laptopa lub telefon komórkowy w formacie PDF.

Salonik Bolero ma inną zaletę - znajduje się na poziomie płyty lotniska i pozwala przyglądać się z bliska Boeingowi 777-300ER przygotowywanemu do rejsu powrotnego z Warszawy do Dubaju oraz innym samolotom.

Boeing 777-300ER to największy na świecie samolot odrzutowy z dwoma silnikami. Składa się z około 3 mln części. Ma blisko 74 m długości i niemal 65 m rozpiętości skrzydeł. Kabina ma szerokość 5,86 m. We flocie Emirates są 153 samoloty B777.

Boeing 777-300ER o rejestracji A6-ENK wszedł do służby w lipcu 2013 r. Na pokład zabiera 354 pasażerów, z czego oferuje osiem miejsc w klasie pierwszej, 42 fotele w klasie biznes i 304 miejsca w klasie ekonomicznej.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Saint-Gobain: Czy zielony ład może być szansą na rozwój gospodarki w Polsce?

Klasa biznes. Wchodzimy na pokład samolotu Emirates

Boarding, czyli wejście na pokład samolotu, rozpoczyna się około 40 minut przed planowanym wylotem. Pasażerowie klasy pierwszej oraz biznes są zapraszani do wejścia w pierwszej kolejności.

Podczas tego rejsu na pokładzie pracuje personel z 8 krajów, mówiący 10 językami. Zapowiedzi wygłaszane są w języku angielskim, arabskim i polskim.

Podczas odprawy wybrałem miejsce na końcu przedziału klasy biznes przy oknie - 11K. Fotele w klasie biznes w tym typie samolotu mają układ 2+3+2.

Na fotelu czeka na mnie poduszka, zapakowana kołdra oraz zapakowane słuchawki nauszne.

Dla Emirates lot z Warszawy do Dubaju jest krótką trasą, dlatego pasażerowie klasy biznes nie otrzymują kosmetyczek (tzw. amenity kit) marki Bvlgari. W kieszeni fotela czekają tylko zapakowane skarpetki bezuciskowe i maska zaciemniająca do spania.

Jeszcze przed startem stewardessa Irina, odpowiedzialna w tym locie za tę sekcję klasy biznes, w której jest mój fotel, przychodzi się przywitać. Przynosi też napój na powitanie - szampana, sok pomarańczowy lub jabłkowy.

Pasażerowie otrzymują żel odkażający do rąk oraz dodatkowe maseczki - te trzeba nosić przez cały czas trwania lotu, z wyjątkiem czasu na posiłek. W trakcie jednej z pierwszych zapowiedzi pokładowych poinformowano też, że powietrze w kabinie samolotu jest filtrowane i wymieniane w całości co 2-3 minuty.

Stewardessa podaje mi też menu na dzisiejszy rejs oraz kartę win w klasie biznes. Można się z nimi zapoznać już na kilka dni przed wylotem na stronie internetowej Emirates w zakładce, gdzie po zalogowaniu można zarządzać rezerwacją. Oprócz posiłku standardowego dostępne są też diety specjalne i religijne, np. koszerne.

Jeszcze przed startem będą zbierane zamówienia na obiad - przystawkę, danie główne, deser i napoje.

Pasażerowie otrzymują też gorący i wilgotny ręcznik do wytarcia rąk.

W oparciu fotela przede mną zamontowano 23-calowy ekran systemu ICE. To skrót od angielskich słów oznaczających informację, komunikację i rozrywkę. Za jego pośrednictwem mam dostęp m.in. do kilku tysięcy filmów, kanałów telewizyjnych na żywo, HBO MAX.

Treściami na ekranie mogę sterować za pomocą niewielkiego tabletu albo pilota - ten ostatni pozwala też włączyć oświetlenie nad fotelem lub wysłać sygnał z prośbą o podejście personelu pokładowego.

Pasażerowie otrzymują też katalog z ofertą Duty Free, którego zawartość jest też dostępna na ekranie.

Restauracja w chmurach. Posiłki w klasie biznes

Niedługo po starcie samolotu rozpoczynają się przygotowania do serwisu. Podczas trwającego niecałe 6 godz. lotu z Warszawy do Dubaju podawany jest jeden trzydaniowy posiłek. Na początek pasażerowie otrzymują wybrany przez siebie napój - bezalkoholowy lub alkoholowy oraz kilka gatunków orzechów serwowanych na ciepło.

Niespełna godzinę po starcie podawany jest posiłek. Na przystawkę wybieram pasztet z wątróbki drobiowej z chrupiącą kruszonką z kaszy gryczanej, kremem z orzechów włoskich i sosem z wiśni. Do tego lekka warzywna sałatka i pieczywo - do wyboru spośród kilku rodzajów.

Na danie główne wybieram polędwicę wołową z sosem pieprzowym podawaną z terriną ziemniaczaną, szparagami na parze i pieczoną dynią.

Czas na deser. Decyduję się na ciasto jagodowo-waniliowe oraz deskę serów. Do tego serwowane są czekoladowe pralinki.

W trakcie rejsu z Warszawy do Dubaju jest jeden serwis. Napoje i proste przekąski są dostępne przez cały czas.

Co robić w trakcie lotu?

Strategie spędzania czasu wolnego w samolocie - a do lądowania zostało jeszcze niecałe 4 godz. - są różne. Jedni zanurzają się w rozrywkę pokładową ze słuchawkami na uszach - oglądają filmy lub słuchają muzyki. Inni zostawiają rozłożony stolik, stawiają na nim laptopa i pracują. Kolejni czytają książkę lub prasę. Ja zostaję przy telewizji informacyjnej na żywo i śledzeniu przebiegu lotu.

Emirates w swoich samolotach oferują odpłatny dostęp do internetu. Najtańszy pakiet za niecałe 5 dol. pozwala korzystać z aplikacji takich jak WhatsApp czy Messenger, najdroższy - za 17 dol. korzystać z internetu bez limitu danych do końca rejsu. Członkowie programu lojalnościowego Skywards w klasie biznes mogą korzystać z tego podstawowego pakietu bezpłatnie.

Na fotelu obok mnie - podczas tego rejsu pozostał wolny - to na nim stewardessa rozłożyła dodatkowy materac do spania. Rozkładam więc fotel do pozycji prawie płaskiego łóżka. I niedługo potem zasypiam.

Budzę się na niecałe dwie godziny przed lądowaniem w Dubaju. Na pokładzie jest już ciemno - główne światła są wyłączone, kabinę dyskretnie oświetlono w nastrojowych barwach.

W toaletach dla pasażerów klasy biznes są szczoteczki i pasty do zębów, krem do rąk, grzebienie, a także woda toaletowa Bvlgari.

Zaglądamy do pierwszej klasy Emirates

Szef pokładu proponuje mi rozejrzenie się po pierwszej klasie, korzystając z okazji, że na tym rejsie jest pusta. Pasażerowie pierwszej klasy podróżują w zapewniających jeszcze większą prywatność zamykanych kabinach. Mają do dyspozycji jeszcze większy ekran, szerszy i rozkładany na płasko fotel, piżamę, barek, ekskluzywny zestaw kosmetyków, notes i długopis z logo Emirates. Bogatsza jest karta dań i win, a dostęp do internetu - w cenie biletu przez cały lot.

Lądowanie w Dubaju

Samolot zniża się do lądowania na międzynarodowym lotnisku w Dubaju (DXB). Na ekranach pojawiają się informacje o kolejnych połączeniach dla pasażerów przesiadających się na inne rejsy. Podawana jest też informacja o taśmie, na której będą do odbioru bagaże nadane w Warszawie.

Załoga, przygotowując kabinę do lądowania, zbiera materace i kołdry. Niedługo przed lądowaniem zabiera też szklanki i kieliszki. Na czas lądowania bagaż podręczny w klasie biznes musi być umieszczony w schowkach nad głowami, laptopy i większe urządzenia elektroniczne również - lub zabezpieczone w kieszeni fotela. Wkrótce potem lądujemy w Dubaju.

Pasażerowie klasy pierwszej i biznes z pokładu wychodzą jako pierwsi. Podobnie jak podczas wchodzenia na pokład, personel pokładowy jest znów w pełnym umundurowaniu.

Na lotnisku w Dubaju

Z pokładu samolotu przez rękaw wchodzę do terminala na lotnisku w Dubaju. Przejście do hali odbioru bagażu zajmuje kilkanaście minut. Przechodzę kontrolę graniczną, dostaję stempel do paszportu, potwierdzający przekroczenie granicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Z walizką w ręce udaję się do wyjścia.

Pasażerowie klasy biznes mogą zarezerwować usługę szofera przed wylotem albo bezpośrednio na lotnisku.

Zostaję skierowany do jednego z wyjść, gdzie już czeka na mnie BMW serii 5 i kierowca. Na parkingu jest kilkadziesiąt takich samochodów. Jedziemy prosto do hotelu. W Dubaju jest po godz. 22, a temperatura wynosi około 24 stopni Celsjusza.

Loty z Polski do Dubaju. Ile to kosztuje?

Ile kosztuje podróż do Dubaju? Cena biletu lotniczego zależy od kilku czynników, m.in. terminu, wyprzedzenia, z jakim dokonujemy rezerwacji, popularności trasy w danym okresie.

Przykładowo, w okolicy tegorocznej majówki rejs liniami Emirates w klasie biznes z Warszawy do Dubaju kosztuje od 7,5 do ponad 10 tys. zł w jedną stronę, w zależności od wybranej taryfy. W klasie pierwszej to już od 15,4 tys. zł do ponad 17 tys. zł. W klasie ekonomicznej Emirates można znaleźć bilety na trasie Warszawa-Dubaj już za około 2 tys. zł w dwie strony.

Na trasie między Warszawą i Dubajem operują też linie lotnicze flydubai i Polskie Linie Lotnicze LOT. Z Krakowa do Dubaju polecieć można flydubai oraz tanimi liniami lotniczymi Wizz Air. W tym ostatnim przypadku bilety można znaleźć nawet za kilkaset złotych tam i z powrotem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
JT24
2 lata temu
LATAŁEM OBOMA LINIAMI , ceny podobne , Fly Dubaj to kompromitacja dla Emirates , posiłek z kartoniku , napoje płatne , obsługa 3 klasy niższa
Kubek
2 lata temu
Czy są jakiekolwiek filmy w języku polskim?W samolotach FlyDubai nie ma.
Paweł
2 lata temu
Wszystko niby fajnie ale jednak samolot dwusilnikowy nie jest tak bezpieczny jak cztero. Widać że oszczędzają kosztem bezpieczeństwa..
Maki
2 lata temu
Lecialem kilka razy ale afery z tego nie robilem.
Jakub
2 lata temu
Wszystko ok,jako kapitan statku pracujący dla MSC zawsze latam biznes klasa,ale to,redaktor podejściu na pokład samolotu mógł wybrać sobie miejsce to żart czy kpina z tych co to czytają,kupujesz bilet,masz miejsce i tylko i tylko za zgodą personelu możesz go zmienić,więc nie pisz pismaki bzdur.
...
Następna strona