Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KWY
|
aktualizacja

Minister Cieszyński tłumaczy się z falstartu mObywatela 2.0

57
Podziel się:

W piątek ruszyła nowa wersja rządowej aplikacja mObywatel. Na starcie pojawiło się kilka problemów, które resortowi cyfryzacji wytknęli użytkownicy. Minister Janusz Cieszyński wyjaśnił, z czego wynikają te błędy i zapowiedział poprawki.

Minister Cieszyński tłumaczy się z falstartu mObywatela 2.0
Nowa wersja mObywatela nie działa prawidłowo. Minister Cieszyński tłumaczy się z nieudanego startu (GETTY, NurPhoto)

W piątek, 14 lipca weszła w życie ustawa o aplikacji mObywatel 2.0, rządowej aplikacji służącej do przechowywania cyfrowych wersji dokumentów oraz załatwiania spraw urzędowych, w tym również płacenia podatków. 

 — Od piątku we wszystkich miejscach, z drobnymi tylko wyjątkami można posługiwać aplikacją mObywatel. Będzie też nowa wersja aplikacji, bardziej ergonomiczna, dostosowana do współczesnych standardów — zapowiedział szef resortu cyfryzacji Janusz Cieszyński, jednocześnie zachęcając wszystkich do korzystania z nowej, udoskonalonej wersji aplikacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tłit - Janusz Cieszyński

mObywatel nie działa prawidło

Nie wszystko poszło zgodnie z planem. Po starcie mObywatela 2.0. pojawiły się problemy z użytkowaniem aplikacji — użytkownicy zgłaszali, że m.in. nie można sprawdzić punktów karnych czy też e-recept

W sobotę przed południem Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że "problemy techniczne z mObywatelem są wynikiem bardzo dużego zainteresowania". Zaznaczył, że "nie ma żadnych błędów krytycznych w aplikacji". Do sprawy odniósł się minister Cieszyński. 

— Po pierwsze, mamy 190 tys. aktywacji nowych mDowodów. To oznacza, że mimo że mamy, sobotę zainteresowanie jest dalej duże. Dostaliśmy nawet pochwałę od dziennikarza "Gazety Wyborczej" co, jak pewnie się domyślacie, często się nie zdarza — powiedział minister w nagraniu opublikowanym w sobotę na Twitterze. 

Błędy w mObywatelu zostaną naprawione

Minister Cieszyński powiedział, że jego resort namierzył problem, który sprawiał, że osoby wielokrotnie próbowały aktywować mDowód, ale nie miały takiej możliwości. — Jutro (w niedzielę — przyp. red.) będzie wgrana odpowiednia poprawka i mam nadzieję, że od tego momentu ta sytuacja już się nie będzie pojawiać. To był najczęściej występujący błąd przy próbie uruchomienia mObywatela — wyjaśnił. 

Wyjaśnił też, skąd wziął się problem dotyczący możliwości sprawdzenia punktów karnych i eRecepty w aplikacji. — Zostały wyłączone ze względu na to, że skupiamy się na mDowodzie. Mam nadzieję, że one bardzo szybko wrócą. Natomiast na ten moment punkty karne możecie sprawdzić w aplikacji mObywatel.gov.pl, do której macie dostęp przez przeglądarkę, a receptę w aplikacji mojeIKP — powiedział Cieszyński.  

Na koniec minister Cieszyński przeprosił mieszkańców Malczyc z Dolnego Śląska, z którymi miał się spotkać w sobotę rano, ale ze względu na problemy z mObywatelem, nie mógł tego zrobić. — Mieliśmy na dzisiaj rano zaplanowane spotkanie. Musiałem je ze względu na tę sytuację odwołać, ale jestem przekonany, że już niedługo się spotkamy — powiedział.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(57)
123
11 miesięcy temu
Ten jeszcze nie siedzi? Gdzie raspiratory?
Logika
11 miesięcy temu
Cały ten rząd to jeden, wielki falstart
Olo
11 miesięcy temu
Aplikacja była ok póki łap tam nie wsadzili teraz nie da się nawet zalogować.
Leon
11 miesięcy temu
Cieszyński żadna stajenna ranga nie zrobi z osła mustanga
Ewa
11 miesięcy temu
Zniknęła możliwość wysłania oświadczenia do limitów zużycia energii elektrycznej -tarczy solidarnościowej
...
Następna strona