Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Nieprawidłowości na największym lotnisku w Polsce. Dowódcy wozów strażackich nie mieli wymaganych kwalifikacji

38
Podziel się:

Dowódcy jednostek odpowiadających za ochronę przeciwpożarową na Lotnisku Chopina, największym porcie lotniczym w kraju, nie mieli wymaganych przepisami kwalifikacji - ustalił portal tvn24.pl, powołując się na wyniki kontroli Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Kontrolę rozpoczął dopiero po pięciu miesiącach.

Nieprawidłowości na największym lotnisku w Polsce. Dowódcy wozów strażackich nie mieli wymaganych kwalifikacji
Lotniskowa Straż Pożarna zabezpiecza m.in. operacje tankowania samolotów (East News, Michal Adamowski/REPORTER)

Kontrola przeprowadzona przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wykazała, że Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" powołało na stanowiska pełniących obowiązki dowódców sekcji lotniskowej straży pożarnej "16 pracowników nieposiadających kwalifikacji zawodowych technik pożarnictwa", co było wymogiem określonym w załączniku do rozporządzenia ministra infrastruktury z 2015 r.

Z przepisów wynika, że dowódcy sekcji (na Lotnisku Chopina dowodzą wozami strażackimi) powinni mieć ukończony kurs technika pożarnictwa w państwowej szkole pożarniczej - pisze tvn24.pl.

"Na Okęciu nie mogłyby lądować Dreamlinery"

Według ustaleń portalu, Urząd Lotnictwa Cywilnego wiedział o sprawie od września 2021 r. i uznał to za naruszenie procedur pierwszego stopnia. "Niezgodność poziomu pierwszego w dwustopniowej nomenklaturze stosowanej przez ULC przy kontroli portów lotniczych oznacza 'zagrożenie bezpieczeństwa" - czytamy.

W trakcie trwania audytu powinno się wdrożyć program awaryjny, a nawet zmniejszyć liczbę operacji albo obniżyć kategorię pożarową lotniska. W tym przypadku oznaczałoby to, że na Okęciu nie mogłyby lądować Dreamlinery - powiedział tvn24.pl rozmówca zbliżony do ULC.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przegląd techniczny Dreamlinera

Lotnisko Chopina: niezgodność została wyeliminowana

Anna Dermont, rzecznik prasowy Lotniska Chopina, zapewniła, że niezgodność z raportu ULC została dostrzeżona przez wewnętrzne służby i systemy kontrolne PPL już w sierpniu 2021 r.

Niezwłocznie rozpoczęto wdrażanie działań naprawczych. W lutym tego roku, w swoim protokole pokontrolnym Urząd Lotnictwa Cywilnego, określił, że jest to nieprawidłowość poziomu 1. W ocenie Lotniska Chopina kwalifikacja tego poziomu przez ULC była niewłaściwa i niezgodna ze stanem faktycznym, ponieważ miała charakter wyłącznie formalny - powiedziała portalowi.

Przekonuje, że niezgodność miała wyłącznie charakter formalny i nie stanowiła zagrożenia dla bezpieczeństwa operacji lotniczych na Lotnisku Chopina. Dodała, że problem został wyeliminowany 1 kwietnia 2022 r., co "zostało potwierdzone przez ULC pismem z 10 maja".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(38)
Stodoła bez d...
2 lata temu
Pani Anno lot do Smoleńska też miał charakter formalny .
marek skwarek
2 lata temu
1 kwietnia to prima aprilis
rolnik sam
2 lata temu
może to OSP ?
dyl
2 lata temu
Spełniali wymogi mieli właściwe znajomości.
AS689
2 lata temu
Gdzie konsekwencje dla Prezesa Wojtery???
...
Następna strona