Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MIW
|

Tesla niedługo przestanie być liderem rynku. Zastąpi ją gigant motoryzacji

30
Podziel się:

Tesla obecnie jest globalnym liderem, jeśli chodzi o sprzedaż baterii do aut elektrycznych. Ale straci tę pozycję w 2024 r., na rzecz jednego z największych koncernów motoryzacyjnych świata - informuje Bloomberg.

Tesla niedługo przestanie być liderem rynku. Zastąpi ją gigant motoryzacji
Elon Musk, CEO Tesli. Jego firma straci pozycję lidera na rzecz Volkswagena (Getty Images, © 2019 Bloomberg Finance LP)

Tesla utrzyma pozycję lidera w sprzedaży baterii aut elektrycznych przez co najmniej rok - wynika z raportu Bloomberg Intelligence. Firmę Elona Muska zastąpi prawdziwy gigant motoryzacji: Volkswagen, który już jest na pierwszym miejscu w Europie.

Volkswagen zastąpi Teslę jako lidera rynku elektrycznych samochodów

Według Bloomberga, Volkswagen stanie się liderem najwcześniej w 2024 r. Mogłoby się to wydarzyć wcześniej, ale tradycyjne firmy motoryzacyjne mają sporo przeszkód na drodze do masowej sprzedaży e-samochodów.

Jak wyjaśniono w raporcie, dla tych tradycyjnych firm zachęta w postaci potencjalnych zysków ze sprzedaży e-aut jest zbyt niska w krótkim terminie, biorąc pod uwagę rosnące koszty baterii i brak skali. Wyjątkiem jest pod tym względem tylko Volkswagen, którego wolumen sprzedaży ma przeskoczyć Teslę.

Chiński koncern BYD ma znaleźć się wtedy na trzecim miejscu, a zanim - kolejne marki samochodowe. Jak zaznaczono w raporcie, amerykańscy i japońscy producenci aut powalczą o miejsce w top 3 dopiero pod koniec obecnej dekady.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Impact '24: Michał Stawecki, Dyrektor Marketingu, Mennica Apart

Raport wskazuje też, że Volkswagen jako wyjątek w branży ma w 2023 r. osiągnąć miks, w którym 30 proc. sprzedaży to będzie rynek aut elektrycznych, zaś w 2025 r. poziom ten wzrośnie do 45 proc. Według Bloomberg Intelligence, niemiecki koncern ma "znaczącą przewagę" nad konkurencją.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(30)
Nik_Sax
2 lata temu
Cały czas się zastanawiam komu tak naprawdę zależy na elektromobilności. Nikt nie mówi o infrastrukturze do ładowania oraz metodach utylizacji lub recyklingu tych baterii no i faktycznemu zapotrzebowaniu na energię.Już o tym że przeciętnego człowieka nie będzie stać na takie auto. Czy do 2035 opracują inną technologię? Wątpię.Na co liczą decydenci w Parlamencie Europejskim?
Adas
2 lata temu
Bateryjki w samochodach nie maja przyszlosci ,koniec i kropka.Bedzie to samo co żarówkami "energooszczednymi ",dopiero ledy przyniosly oszczednosc.Elektryki tak ,ale na wodór.Najpierw jednak trzeba ludzi nauczyć za ich wlasne pieniądze,potem zmonopolizowac wodór i juz..Ludzie to takie stado baranów.W eu zamyka sie atomowki ,straszy sie brakiem dostaw pradu i promuje elektryczne auta,Bareja mialby kolejny serial absurdów Komunistyczne ekodebile siedza na wysokich stolkach i wymyślają bzdury ,aby tylko zwykly plebs niczego sie nie dorobił.Skonczyla sie zimna wojna,to wymyslili ekoterroryzm ,teraz na topie epidemie co..d ,malpia ospa ,zaraz slimakowy dur brzuszny ,a potem odwiedziny ufo.I za kazdym razem mniej praw obywatelskich ,a baranki siedza w zagrodzie i ciesza sie ,że nie musza myslec..... ..
waldi 3000
2 lata temu
SUPER WV
aha
2 lata temu
To teraz trzeba będzie jeszcze więcej węgla Niemcom , bo baterie trzeba będzie węglem ładować.
Jon
2 lata temu
Wszystko dogadane aby niemiecka gospodarka miała hajsy za elektryki ale tylko oni nikt więcej w Europie , to właśnie taka polityka brukselsko niemiecka stworzyć firmę i zakazać spalinowych aut żeby interes się kręcił
...
Następna strona