Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

UOKiK bierze pod lupę opłaty za połączenia. Orange Polska musi się tłumaczyć

179
Podziel się:

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie właściwe przeciwko Orange Polska — poinformował w poniedziałek urząd. Jak dodano, UOKiK otrzymał skargi dotyczące pobierania opłat od dzwoniących na infolinie sieci Orange i nju mobile, na przykład przy składaniu reklamacji lub zgłaszaniu awarii.

UOKiK bierze pod lupę opłaty za połączenia. Orange Polska musi się tłumaczyć
UOKiK otrzymał skargi dotyczące pobierania opłat od dzwoniących m.in. na infolinie sieci Orange przy składaniu reklamacji lub zgłaszaniu awarii (materiały partnera)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że otrzymywał sygnały dotyczące opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, służącymi do zgłaszania usterek i reklamacji. Opłaty za połączenia są naliczane także w sytuacji, gdy konsument korzysta z oferty, w której ma nielimitowane rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach abonamentu. Według Urzędu opłaty są pobierane za faktyczny czas połączenia z konsultantem, jak również za czas oczekiwania na takie połączenie.

Urząd przekazał, że wiele osób, które zgłosiły się do UOKiK, było nieświadomych, iż połączenia z infolinią są płatne, w sytuacji, gdy w ramach wybranego pakietu mają nielimitowane rozmowy.

Jak podkreślił UOKiK, działania Orange Polska "mogą być niezgodne z artykułem 11 ustawy o prawach konsumenta, który stanowi, że jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Bonusy od deweloperów. "Będą obniżać ceny, nie mogą czekać w nieskończoność"

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że Orange nie powinien obciążać swoich klientów kosztami połączeń z infolinią obsługową w taryfach, w których konsumenci nie są obciążani kosztami za połączenia z numerami komórkowymi.

- W takiej sytuacji połączenie z udostępnianym numerem komórkowym infolinii powinno być bezpłatne. Co więcej, pobieranie opłat za połączenia reklamacyjne lub zgłoszenia awarii może stanowić przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Takie działanie może zniechęcać konsumentów do dochodzenia roszczeń, np. gdy opłata za połączenie z infolinią przewyższać będzie kwotę sporną – powiedział prezes UOKiK.

Prezes UOKiK zakwestionował także praktykę pobierania opłat za diagnozę, czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło, oraz tego która ze stron przyczyniła się do jego powstania.

Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument, nie wie, czy usługa będzie odpłatna, czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę. Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy świadczącego usługi jest bezpłatne sprawdzenie zasadności kierowanych do niego zgłoszeń reklamacyjnych – tłumaczy Chróstny.

Urząd przypomina, że postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego obrotu.

UOKiK przekazał, że to nie jedyne działania prezesa Urzędu względem Orange Polska. "Kilka miesięcy temu zakończyło się postępowanie dotyczące aktywacji płatnych usług dodatkowych bez wyraźnej zgody konsumenta" - przypomniano.

"Będziemy dokładnie analizować zastrzeżenia UOKiK. Wielu innych przedsiębiorców również pobiera opłaty w analogicznych sytuacjach. Jesteśmy gotowi na dialog z urzędem oraz znalezienie rozwiązania dobrego dla klientów i firmy" - przekazał rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(179)
📵📵📵📵📵
2 lata temu
Telekomunikacja Polska ponad 15 lat temu naliczyła mi 3000 zł kary za połączenia z numerem który nie istniał . Nigdy już nie związałem się żadna umową.
Purysta
2 lata temu
Te komentarze do komentarzy ndn czy xx coś tam, to chyba są z Orange. Kiedyś była w umowie info, że połączenia przez aplikację są darmowe. Czyli było to możliwe.A później okazało się, bez zmiany umowy, że trzeba płacić. To byłoby do przeżycia, gdyby nie brak kompetencji pracowników Orange, lub narzucanie przez operatora pracownikom określonego, ale nieuczciwego załatwiania nie tyle spraw, co klienta. Dopiero po kilku rozmowach dowiedziałem się, że jest możliwe połączenie dwóch pokoi, które dzieli zabudowana kuchnia, przez linię energetyczną. I że niepotrzebnie sam kupiłem urządzenia do tego niezbędne. A przy zawieraniu umowy informowałem handlowca i szefa tzw. ,, salonu ", że nie pozwolę na demolowanie kuchni.
Paweł
2 lata temu
UOKiK zamiast latać po mediach powinien nałożyć karę w pełnej wysokości. Obecnie ta instytucja ośmiesza nasze państwo. Zagraniczne koncerny robią co chcą włącznie z łamaniem prawa a gdy zostają na tym złapani to opowiadają, że gotowi są współpracować aby znaleźć korzystne wyjście. W opisanych przypadkach wina jest bezsporna a jedyne wyjaśnienie Orange to, że inni też tak robią. To kpiny!
ass22222
2 lata temu
Pogoniłem Orange po 30 latach, w Jankach w salonie złozyłem wypowiedzenie, mam teraz 2 linie swiatlowodu po 1Gb, Orange nie chciał podłaczyc mi a UPC podłaczyło 2 lata wstecz i w tym roku, jestem zadowolony a dziadom podziekowałem za tel stacj, kom, tv i internet, byli namolni ichcieli mi dac jakis gadzet niby za darmo a ja im ze niech na drzewo spadaja. Mozecie wejsc na opinie w salonie Janki k. Warszawy, opisałem im ich pseudo działania przez ostatnie 7 lat jak czekałem na ich chec podłaczenia u mnie swiatłowodu ... a Oni nic i ze nie to ja im ze jak nie to wynocha ze dworu
mario
2 lata temu
A kiedy Vectra
...
Następna strona