Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Izdebska-Białka
|
aktualizacja

UOKiK uderzył pięścią w stół. 50 mln zł kary dla Polkomtela

77
Podziel się:

Dodatkowe opłaty za oglądanie treści multimedialnych, które nie były wyjaśnione na fakturze, ma być powodem kary, którą UOKiK wlepił Polkomtelowi.

Konsumenci, których dotyczy sprawa opłat za video streaming, mogą powołując się na decyzję UOKiK, składać reklamacje
Konsumenci, których dotyczy sprawa opłat za video streaming, mogą powołując się na decyzję UOKiK, składać reklamacje (PAP, Jakub Kamiński)

Postępowanie Urzędu zaczęło się od skargi konsumenta na to, że Polkomtel dolicza mu opłaty za video streaming, mimo że miał wykupiony pakiet internetowy. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2018 r.

- Potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Działania UOKiK, jak wynika z komunikatu, dotyczą ofert: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop. Urząd ustalił, że konsumenci nie mogli z nich w pełni korzystać, ponieważ Polkomtel od 2013 r. pobierał dodatkowe opłaty za tzw. video streaming, czyli słuchanie radia on-line, oglądanie filmów w internecie lub treści video. Było to 40 groszy za minutę transmisji.

Zobacz także: Obejrzyj także: UOKiK poszukuje sygnalistów. I zapewnia anonimowość

Według urzędu, abonenci powinni mieć dostęp do wszystkich portali w ramach posiadanego pakietu. Wynika to z zasady tzw. otwartego internetu - każdy konsument powinien móc korzystać ze wszystkich jego zasobów na równych i niedyskryminacyjnych warunkach.

Co więcej, dodatkowe opłaty nie były wyszczególnione na fakturze - widniały w pozycji: Połączenia i SMS-y wykonane w kraju. Jak czytamy w komunikacie UOKiK, takie działanie wprowadzało konsumentów w błąd, ponieważ dopiero, gdy ktoś przeanalizował biling, orientował się, że musi zapłacić za usługi multimedialne.

Polkomtel stosował takie praktyki od 2013 do 2017 r.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na Polkomtel karę 50 634 687 zł. Decyzja nie jest prawomocna.

UOKiK zaznacza, że każdy konsument, którego sprawa dotyczy, może powołując się na decyzję UOKiK złożyć reklamację i domagać się zwrotu opłat.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(77)
qqq
4 lata temu
A Marek Niechciał, Niechciał ala zechciał
Europejka
4 lata temu
Zawsze byli złodziejami i krętaczami bez szacunku do wieloletniego klienta już kupę lat temu widzę nic się nie zmieniło 🤗
Roza
4 lata temu
Tak samo jest z kontem w Plus Bank od roku nie można zamknąć co trochę przychodzą monity że ciągle brakuje a to 15zl a to 30zl naliczonych opłat i konta się nie da zamknąć parodia na infolinię tak tłumaczą że człowiek nic nie rozumie
Bylypracownik...
4 lata temu
Pracowałem w plusie I szybko odszedlem. Banda nsviagaczy I złodziei.
Rigatona
4 lata temu
Przerabiałam u mnich dodatkowe opłaty za krajowe połączenia i SMS y, a mam to w pakiecie nielimitowanym. Trzeba było sprawdzać rachunki i bilingi. Kilka razy składałam reklamacje i kasę zwracali. Na koniec dostałam dluginlist z przeprosinami, ale nie byłoby to potrzebne jakby każdy pilnował swojego.
...
Następna strona