Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Intercity przygotowała listę pociagów do wycofania

0
Podziel się:

Od 1 czerwca na tory nie wyjedzie ponad 30 składów tej spółki, które przynoszą największe straty.

Intercity przygotowała listę pociagów do wycofania
(greckor/CC/Flickr)

Spółka PKP Intercity przygotowała listę pociągów, które zostaną wycofane z rozkładu jazdy. Od 1 czerwca na tory nie wyjedzie ponad 30 składów tej spółki, które przynoszą największe straty.

Rzecznik Intercity Paweł Ney zapewnia, że nie zniknie żaden pociąg, który jest ważny dla pasażerów.

Lista pociągów Intercity, które przestaną jeździć została uzgodniona z zarządcą torów, czyli spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Wcześniej kilkadziesiąt pociągów musiała wycofać spółka Przewozy Regionalne. Wszystko przez długi. Po ich częściowej spłacie pociągi tej spółki wróciły w ten weekend na tory. Informacje na temat kolejnych połączeń mają być przedstawione na początku przyszłego tygodnia.

Intercity jest winne PKP Polskim Liniom Kolejowym ponad 120 milionów złotych.

Spółka Intercity, którą zmiany w kursowaniu pociągów dotykają później niż pociągi InterREGIO, obecnie prowadzi negocjacje z zarządcą infrastruktury kolejowej.
Ney dodał, że trwają ustalenia dotyczące harmonogramu spłat zaległości.

Czytaj w Money.pl
*W 170 pociągach będzie gotówka za opóźnienie * Najwyżej co dziesiąty pociąg w Polsce jest opóźniony - zapewniają najwięksi przewoźnicy. Nie wszyscy Polscy pasażerowie skorzystają jednak z wchodzącego dziś w życie w Unii Europejskiej prawa do odszkodowania za to, że pociąg nie przyjechał na czas.
*Kolej tnie połączenia, tory znikają najszybciej w UE * Mamy dwa razy więcej torów kolejowych niż Czesi, ale jeździ po nich dwa razy mniej pociągów. A od dziś będzie ich jeszcze gorzej.
*Rusza reforma kolei * Samorządy wojewódzkie przejmą od PKP przewozy w swoich regionach. Ponadregionalne pociągi pospieszne już od dziś obsługiwane będą przez PKP Intercity.
*Raport: Nikłe szanse, że PKP przyspieszą do 350 km/h * Tymczasem, na budowę sieci szybkich kolei potrzeba co najmniej 7,5 mld euro. Według raportu Money.pl, szanse na przyspieszenie PKP są marne.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)