Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Linie lotnicze naciągają pasażerów

0
Podziel się:

Najwięksi przewoźnicy lotniczy w Polsce działają niezgodnie z prawem - wynika z najnowszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wszczął w tej sprawie 22 postępowania, które dotyczą między innymi cen biletów lotniczych.

Najwięksi przewoźnicy lotniczy w Polsce działają niezgodnie z prawem - wynika z najnowszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wszczął w tej sprawie 22 postępowania, które dotyczą między innymi cen biletów lotniczych.

Urząd zakwestionował prawidłowość prezentowania cen biletów lotniczych na stronach internetowych oraz w reklamach.

W opinii Urzędu, działania przewoźników wprowadzają konsumentów w błąd co do rzeczywistych opłat. Dotyczy to zwłaszcza biletów za złotówkę. W rzeczywistości koszt przelotu jest wielokrotnie wyższy, a o jego wysokości konsumenci dowiadują się dopiero w momencie zakupu. Do ceny podstawowej biletu doliczane są różne dodatkowe koszty, np. stała opłata pasażera, opłata paliwowa, dodatkowe obciążenie za dokonanie płatności kartą kredytową. Niektórzy przewoźnicy wliczają także automatycznie koszty nieobowiązkowego ubezpieczenia.

Najczęściej zgłaszanym przez konsumentów problemem jest zaginięcie lub uszkodzenie bagażu. Urząd zakwestionował klauzule, które uzależniają odpowiedzialność przewoźnika za zgubiony bagaż od przedstawienia przez pasażera dokumentacji, np. dowodu zakupu zaginionej rzeczy. Według UOKiK, konsumenci są zbyt późno informowani o zmianach i w efekcie mają problemy z dotarciem na następny lot.

Skontrolowani przewoźnicy, u których stwierdzono nieprawidłowości, zostali wezwani do zmiany lub usunięcia kwestionowanych postanowień i praktyk.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)