Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Sobieski i Krupnik w dołku. Sprzedaż w dół o dwie trzecie w Polsce

17
Podziel się:

Sprzedaż wódki po polskimi markami idzie ostatnio źle francuskiej Marie Brizard. Na polskim rynku jest już wręcz katastrofa. Drugi kwartał był jeszcze gorszy od słabego pierwszego.

Wyniki sprzedaży Marie Brizard w Polsce są katastrofalne. Spółka tłumaczy się wyprzedażą zapasów
Wyniki sprzedaży Marie Brizard w Polsce są katastrofalne. Spółka tłumaczy się wyprzedażą zapasów (Kuba Bożanowski/flickr (CC BY 2.0))

Sprzedaż wódki pod polskimi markami idzie ostatnio źle francuskiej Marie Brizard. Na polskim rynku jest już wręcz katastrofa. Drugi kwartał był jeszcze gorszy od słabego pierwszego.

Nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy o bardzo słabych wynikach pierwszego kwartału Marie Brizard Wine & Spirits, francuskiej spółki, która produkuje i sprzedaje na świecie znane polskie marki wódek: Sobieski i Krupnik. W drugim kwartale nie tylko się nie poprawiło, ale było gorzej.

Przychody na całym świecie spadły do 51,8 mln euro, czyli o 25,2 proc. rok do roku. Źle, ale to nic przy tym jak wygląda polski rynek. Sprzedaż netto w Polsce była o aż 62,8 proc. niższa rok do roku i wyniosła zaledwie 5,9 mln euro.

Zobacz także: Zobacz też: Kaloryczność alkoholi

Spółka tłumaczy to przyjętą polityką wyprzedaży zapasów. Po prostu nagromadziło się ich zbyt dużo. Spółka do niedawna produkowała dużo więcej niż umiała sprzedać i Marie Brizard dąży do "normalizacji".

To zresztą pociągnęło za sobą wymianę zarządu i działu sprzedaży. Spółka podaje, że w drugim kwartale udało jej się w końcu skompletować zespół menadżerów, a obecnie rekrutuje sprzedawców i marketingowców. Zespół ma być już "operacyjny" w trzecim kwartale roku.

W Ameryce, gdzie przypomnijmy, że kilka lat temu zaangażowano nawet Bruce'a Willisa w intensywną akcję marketingową, przychody były niższe o aż 29 proc. i spadły do 4,6 mln euro.

Francuskiej spółce w rosną tylko przychody ze sprzedaży produktów sprzedawanych pod markami własnymi sieci marketów. Na cały rok spółka przewiduje stratę na poziomie EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację). Pocieszeniem dla akcjonariuszy ma być fakt, że według szacunków będzie ona niższa niż w ub. roku, czyli niższa niż 11 mln euro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
eded
6 lat temu
Polacy mniej wódy pija już. Zauważyliśmy , że alkoholizm to ciężka choroba dla pijącego i rodziny szczególnie. Moda na nie palenie i nie picie też ma duży udzial. Dziś picie i palenie to oznaka słabości, a nikt nie chce być uważany za słabego psychicznie.
Kiedyś klient
6 lat temu
A może powodem braku zainteresowania klientów jest rażący spadek jakości?
byrcyn
6 lat temu
To jest coraz gorszej jakości tych wódek. w Polsce jest tak, że jak coś się przyjmie, to za jakiś czas jest to już syf. Pamiętacie margarynę "Manuel" - na początku była super i dobra cena, później cena poszła w górę, a jakość w dół i już jej nie ma. Spróbujcie teraz wódkę "Husarię" - na razie nic nie śmierdzi i głowa później nie boli.
znawca tematu
6 lat temu
Bo biedota pisowska dostała kasę z 500 i 300 + oraz inne darmochy to kupują trochę lepsze trunki .Kiedyś pili tylko ten syf zapleśniały bo taniocha . Francuzi się nie pokapowali w tym to jest problem .
Fuj
6 lat temu
Kibla bym tym nie umyl a co dopiero do gardla lac ten syf.