Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

NIK sprawdza dostępność usług pocztowych i pyta Polaków o opinię

0
Podziel się:

Kontrolerzy sprawdzą, czy placówki pocztowe wywiązują się z obowiązku dostarczania przesyłek listowych i paczek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż pięć dni w tygodniu.

NIK sprawdza dostępność usług pocztowych i pyta Polaków o opinię
(STANISLAW KOWALCZUK/East News)

Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę dostępności usług pocztowych. M.in. za pomocą zamieszczonej na swojej stronie internetowej ankiety, Izba chce sprawdzić, jak pracuje Poczta Polska.

Rzecznik NIK Paweł Biedziak poinformował, że kontrolerzy sprawdzą, czy placówki pocztowe wywiązują się z obowiązku dostarczania przesyłek listowych i paczek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż pięć dni w tygodniu.

Jak dodał, poprzednia kontrola Izby wykazała, że dostęp do usług świadczonych przez Pocztę Polską SA był ograniczony - jedynie 20 urzędów pocztowych w kraju prowadziło działalność przez całą dobę, większość była czynna w godz. 8-18, a na wsi do 15.

NIK chce sprawdzić, czy na poczcie są mniejsze kolejki i czy klienci zbyt długo nie czekają na usługi. _ Jednym z głównych problemów Poczty Polskiej był fakt, że listonosze zbyt często, zamiast dostarczać paczki i listy polecone, pozostawiali w skrzynkach awiza. Taka praktyka przerzucania ciężaru odbioru przesyłek na klientów i pracowników placówek pocztowych, powodowała wydłużenie kolejek i czasu obsługi _ - twierdzi Izba.

Na stronie NIK znajduje się anonimowa ankieta dla klientów poczty; można ją wypełniać do 31 grudnia. Izba pyta w niej m.in. o zadowolenie z poziomu świadczenia usług pocztowych, o terminowość dostarczania przesyłek, godziny pracy oddziałów pocztowych, pracę listonosza i ceny usług. Opinie klientów Poczty Polskiej będą pomocne przy formułowaniu zaleceń pokontrolnych NIK.

W 2011 r. NIK oceniła proces restrukturyzacji Poczty Polskiej (w 2009 r. z państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej przekształciła się w spółkę akcyjną). Według Izby spółka zbyt długo zwlekała z przeprowadzeniem zmian i nie wykorzystała szansy na dostosowanie się do rynku otwieranego dla innych operatorów pocztowych. Kontrolerzy wytknęli poczcie, że większość zadań była wykonywana z opóźnieniem lub w niepełnym zakresie. Uznali, że brak systemu motywacyjnego dla listonoszy sprawia, że zamiast dostarczać paczki do domów, wolą zostawiać w skrzynkach awiza. Izba podkreśliła, że tylko 20 urzędów pocztowych w kraju jest czynnych przez całą dobę.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)