W ciągu najbliższego roku w Polsce może powstać kilkanaście tysięcy nowych miejsc pracy w sektorze usług biznesowych - uważa wiceprezes ABSL, Krystian Bestry. Obecnie w nowoczesnych centrach usług biznesowych pracuje ok. 90 tys. osób.
W Sopocie rozpoczęła się dziś dwudniowa konferencja Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (Association of Business Service Leaders - ABSL). Specjaliści uważają, że spotkanie jest najważniejszym wydarzeniem tej branży w Polsce w tym roku.
Wiceprezes ABSL, Krystian Bestry powiedział, że _ w minionym roku wzrost zatrudnienia w sektorze wyniósł ok. 12 tys. i spodziewa się, że co najmniej taki sam wzrost uda się osiągnąć w najbliższym roku _. Uważa, że w każdej polskiej metropolii powstanie ok. 1-2 tys. miejsc pracy, głównie dla ludzi młodych.
Bestry wyjaśnił, że do sektora usług biznesowych należą firmy zajmujące się obsługą nieprodukcyjnych procesów np. finansowych, zakupowych, marketingowych i administracyjnych w przedsiębiorstwie.
Dodał, że najbardziej poszukiwani do pracy w centrach są absolwenci ekonomii, prawa i kierunków technicznych (programiści) znający języki obce. _ - Znajomość np. księgowości czy specjalności technicznych w połączeniu ze znajomością języków obcych daje największe szanse na zatrudnienie _ - dodał.
Polska jest na trzecim miejscu w świecie i na pierwszym w Europie pod względem wielkości sprzedaży i zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. _ Po Indiach i Chinach Polska jest najbardziej atrakcyjnym, preferowanym krajem na lokowanie tego typu inwestycji _ - wyjaśnił Bestry. Dodał, że pod względem procentowego przyrostu liczby zatrudnionych Polska jest na pierwszym miejscu w świecie.
Poinformował, że roczna wartość sprzedaży sektora wynosi ok. 5 mld dolarów.
Szef ABSL, Jacek Levernes powiedział, że sektorowi usług biznesowych pomaga kryzys ogólnoświatowy. _ - W Polsce ciągle praca jest tańsza niż w USA czy zachodniej Europie, więc globalne znane marki "dociśnięte" kryzysem starają się te same usługi przenosić do tańszych krajów _ - wyjaśnił. Uważa, że _ jakość polskiego specjalisty jest już bardzo dobrze znana na świecie i dlatego ciągle są bardzo pozytywne tendencje dla wzrostu branży, na poziomie ok. 20 proc. rocznie _.
Obecny na konferencji szef kancelarii premiera Tomasz Arabski zwrócił uwagę, że sektor rozwija się też m.in. dzięki _ stabilności politycznej i gospodarczej w kraju, pomimo kryzysu _. _ Rozwój branży jest możliwy dzięki dostępności młodych, wykształconych pracowników znających języki obce _ - dodał.
W sopockim spotkaniu wzięli też udział m.in. b. prezydent Lech Wałęsa i b. premier Jerzy Buzek.
W konferencji uczestniczy ok. 250 osób, m.in. reprezentanci kadry zarządzającej największymi centrami usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej, inwestorzy polscy i zagraniczni oraz reprezentanci miast i samorządów.
W Polsce w sektorze pracuje ok. 90 tys. osób zatrudnionych w ok. 350 centrach usług świadczących usługi m.in. dla Hewlett-Packard, IBM, Google, Nokia, Motorola, Shell, General Electric i Bayer.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Nie lubisz poniedziałku? Błąd... Amerykańscy naukowcy dowiedli, że wbrew obiegowej opinii, poniedziałek nie jest najbardziej znienawidzonym dniem tygodnia. Nie lubimy też wtorku, środy i czwartku. | |
Pierwszy dzień w pracy, jak się zachować? Każdy chciałby uchodzić za człowieka dobrze wychowanego. Każdy chciałby robić dobre wrażenie, zwłaszcza na ludziach ważnych, na których mu zależy. Dobre obyczaje i firmowy savoir-vivre, to już nie ekstrawagancja, lecz konieczność. | |
Te imiona oznaczają sukces w biznesie Serwis społecznościowy GoldenLine zbadał jak często występują poszczególne imiona wśród menadżerów, którzy założyli konto na portalu. |