Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Stokrotka wraca do formy. Litwini uporządkowali sytuację

6
Podziel się:

Zaraz po przejęciu kontroli nad Emperią, litewską Maxima Grupe spotkała niemiła niespodzianka. Sprzedaż się pogorszyła, choć przedtem wyniki rosły. W czerwcu sytuacja wygląda już inaczej. Klienci wydawali więcej.

Sieć Stokrotka przypłaciła zmianę właściciela jednym słabym miesiącem
Sieć Stokrotka przypłaciła zmianę właściciela jednym słabym miesiącem (Eastnews/Wlodzimierz Wasyluk)

Zmiana właściciela nie odbywa się bez konsekwencji dla działalności spółki. Widać to na przykładzie sieci Stokrotka. Przejęcie spółki Emperia (właściciela sieci Stokrotka), przez litewską Maxima Grupe zbiegło się w czasie z obniżeniem sprzedaży w kwietniu o prawie 12 proc. rdr bez uwzględnienia nowo otwartych sklepów (sprzedaż like for like LFL).

Maj wyglądał już prawie tak samo jak ten sam miesiąc 2017 roku, ale w czerwcu widać w końcu ożywienie. Wydaje się, że Stokrotka wraca na poprzednie tory.

Sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła w ub. miesiącu o około 1,6 proc. w porównaniu do czerwca 2017 roku. Gdy podsumować całe półrocze, to nadal jednak bardzo słaby kwiecień odbija się na wynikach, bo klienci wydali mniej o 2,3 proc. niż rok wcześniej.

Zobacz także: Zobacz też: Handlowcy przeciwko zaostrzeniu zakazu. "Sklepy muszą pracowac wcześnie rano albo późno w nocy"

W czerwcu 2018 roku otworzono cztery nowe sklepy: dwa supermarkety Stokrotka oraz dwa markety Stokrotka Express. W rezultacie powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 0,9 tys. mkw: 0,8 tys. m.kw. w supermarketach Stokrotka oraz 0,1 tys. m.kw. w marketach Stokrotka Express.

Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec czerwca 2018 roku wyniosła 450, natomiast łączna powierzchnia handlowa - 189,8 tys. m.kw.

Wstępne wyniki sprzedaży z uwzględnieniem nowych placówek wyniosły 225 mln zł i były wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w czerwcu 2017 roku o ok. 10,4 proc. Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-czerwiec wyniosły 1 323 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 9,9 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
Rafał.
6 lat temu
Nadal są braki w dostawach.Sklepy mają słabsze obroty.Litwinów na razie to nie interesuje.
gabi
6 lat temu
polecam biedronke super promocje co tylko wejde to pelny koszyk tyle rzeczy w promocji
Mk
6 lat temu
Drogi redaktorze juk kilkukrotnie czytam że sprzedaz spadla rdr w kwietniu a moze dlatego ze chodzi o przesuniecie swiat a nie pogorszenie wynikow moze trzebaby choc spojrzec w kalendarz nastepnym razem zamiast pisac tekst o niczym
Slawoj
6 lat temu
Ja już do Stokrotki niet. Pojdu do polskiego Dina.
waldek 14l
6 lat temu
najważniejsze są ceny. Jak będą OK, to i sprzedaż wzrośnie.