Money.plUbezpieczeniaVademecum ubezpieczonegoSkąd czerpać informacje o zasadach działaniach PPE w swoim zakładzie pracy?

Skąd czerpać informacje o zasadach działaniach PPE w swoim zakładzie pracy?


Pracodawca jest obowiązany do informowania pracowników o warunkach funkcjonowania programu. Obowiązek ten realizuje w sposób zwyczajowo u niego przyjęty. Może to być zarówno intranet lub mailing, jak i gazetka ścienna lub radiowęzeł.

Informacja taka powinna zawierać w szczególności:

o    formę programu wraz ze wskazaniem instytucji finansowej, która zarządza środkami,
o    określenie wysokości składki podstawowej,
o    określenie maksymalnej rocznej sumy składek dodatkowych, minimalną i maksymalną wysokość możliwej do zadeklarowania miesięcznej składki dodatkowej oraz sposób jej deklarowania,
o    wskazanie właściwych przepisów podatkowych dotyczących gromadzonych środków,

a także omówienie:

o    zasad wypłaty, wypłaty transferowej i zwrotu zgromadzonych na rachunku uczestnika środków,
o    trybu zmiany deklaracji, konsekwencji, w tym finansowych, tych zmian i warunków odstąpienia uczestnika od programu,
o    praw osoby uprawnionej w przypadku śmierci uczestnika,
o    przypadków, w których następuje likwidacja programu, oraz konsekwencji z tego wynikających,
o    możliwości zadysponowania przez uczestnika prawami do zgromadzonych środków.

Rozpowszechniając informacje na temat PPE pracodawca zobowiązany jest zastrzec, ze stanowią one jedynie omówienie warunków programu, a podstawą funkcjonowania programu jest umowa zakładowa, z której treścią warto się szczegółowo zapoznać.

Odpowiedź na pytanie przygotowała ekspert w BRU Joanna Owczarek

?
Wprowadź listę symboli lub nazw walorów, które chcesz porównać na wykresie, rozdzielając je przecinkami.

W trakcie wypełniania pola, system będzie podpowiadał nazwy dostępnych walorów - możesz wybrać je z utworzonej listy.
money analytics