Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|

Śląsk się zmienia. Priorytetem rozwój kolei w regionie

8
Podziel się:

- Od roku pracujemy nad tym, jak powinna wyglądać komunikacja publiczna na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Jednym z głównych zadań jakie przed sobą stawiamy jest stworzenie kolei aglomeracyjnej - powiedział mone.pl Kazimierz Karolczak, prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Politechnika Śląska pracuje nad koncepcją kolei dla całej aglomeracji.
Politechnika Śląska pracuje nad koncepcją kolei dla całej aglomeracji.

- Od roku pracujemy nad tym, jak powinna wyglądać komunikacja publiczna na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Jednym z głównych zadań jakie przed sobą stawiamy jest stworzenie kolei aglomeracyjnej - powiedział mone.pl Kazimierz Karolczak, prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Prace są na wstępnym poziomie. Zleciliśmy Politechnice Śląskiej przygotowane koncepcji takiego systemu transportu w aglomeracji. Część producentów taboru złożyła swoje listy intencyjne. Wśród chętnych do realizacji tej inwestycji jest m.in. firma Alstom – powiedział w trakcie rozmowy z money.pl prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Kazimierz Karolczak.

Ekspert tłumaczył podczas kongresu Impact Mobility Reolution'18, że niedługo przyjdzie czas na dyskusję publiczną z mieszkańcami Śląska, o tym jak chcą podróżować.

- Pamiętajmy, że mieszkańcy bardzo często w jednym miejscu mieszkają, a w zupełnie innym pracują. Zadaniem transportu publicznego jest odpowiadanie na tego typu potrzeby. Nie chcemy, by nasi mieszkańcy byli zdani wyłącznie na swoje prywatne auta – wyjaśniał Kazimierz Karolczak.

W maju tego roku pojawił się pomysł, aby na Śląsku zbudować metro. Zadania miałaby się podjąć firma Alstom. Byłaby to w pełni zautomatyzowana infrastruktura naziemna. Wedle wstępnych założeń, mieszkańcy Śląska dostaliby taką kolejkę do użytku za ok. czterech lat.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Pabian
6 lat temu
Śląska kolej metropolitarna była w planach dekady temu. Czemu to taki priorytet skoro od dekad stoi to i grzęźnie w planach i tylko w planach a rządy robią co chcą i kiedy chcą. Może gdyby nie zginęły pieniądze lata temu to mielibyśmy już remonty tych linii i byłoby jak z resztą komunikacji.
Klient
6 lat temu
Metro na terenie "wstrząsowym" - idealny pomysł. A może by tak otworzyć zamknięte dworce, rozwinąć zwinięte tory, przywrócić ruch pociągów na zamkniętych trasach - PROSTE. Nie trzeba wyważać otwartych drzwi. No ale : WYBORY, WYBORY, WYBORY.....
emajka
6 lat temu
Zarząd Górnosląskiej Metropolii zawsze podejmował najlepsze decyzje. CZytelnicy wielokrotnie podziwiali rozwój kopalń i zakłądów towarzyszących. NArosło niestety wielu dodatkowych konkurentów, którzy wskutek spadku wolumenu produkowanych bransoletek w oparciu o produkty kopalni chwilowo zachwiali kondycję Metropolii. Biznes niestey jest drapieżny i wszyscy gracze rynkowi odczuwają skutki tąpnięć, być może powrót do natury i odrodzenie pierwotnych wartości przyniesie długotrałe efekty. Twórcy najlepszych światowych systemów zalecają cykliczny apgrejt [pisownia fonetyczna] i z pewnością ta pratyka znajdzie zastosowanie również w Metropolii
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Aron
6 lat temu
Znowu czcza gadanina, ci ludzie już od 10 lat są w fazie wstępnej ale chyba stanu umysłowego. SKM to już dawno miała być, dodatkowe tory miedzy Sosnowcem a Ligotą też. I co? I nic! I nic dalej nie będzie bo ONI są w fazie wstępnej. Na Śląsku Cieszyńskim mieli z RPO robić odcinek Cieszyn Goleszów ale jakiś urzędas w UMWS dał tylko 4 połączenia osobowe w planie i UE zakwestionowała sens wydawania na to pieniędzy (bo min. liczba połączeń ma być 5). Chyba już nawet sam PLKa też o tym uprzedzała UMWŚ. A tyle (p)osłów się już w tej sprawie wypowiadało z POPISu, i gdzie oni teraz są? Sławetny Pięta, Puda, Kopeć, Nykiel to ludzie z tego regonu. Ostatnio Szwed mamił tam ludzi perspektywą po 2023 roku, że może wtedy pociągi pojadą z Cieszyna do Bielska, że wtedy się uda. Ile to będzie lat wtedy od zamknięcie tej trasy? 15?20? Kto tych ludzi tam wybrał?!
Bercik Obersc...
6 lat temu
Kolej na Gornym Ślónsku momy od 1840r. Poradzymy se sami 😀
Pabian
6 lat temu
Śląska kolej metropolitarna była w planach dekady temu. Czemu to taki priorytet skoro od dekad stoi to i grzęźnie w planach i tylko w planach a rządy robią co chcą i kiedy chcą. Może gdyby nie zginęły pieniądze lata temu to mielibyśmy już remonty tych linii i byłoby jak z resztą komunikacji.
emajka
6 lat temu
Zarząd Górnosląskiej Metropolii zawsze podejmował najlepsze decyzje. CZytelnicy wielokrotnie podziwiali rozwój kopalń i zakłądów towarzyszących. NArosło niestety wielu dodatkowych konkurentów, którzy wskutek spadku wolumenu produkowanych bransoletek w oparciu o produkty kopalni chwilowo zachwiali kondycję Metropolii. Biznes niestey jest drapieżny i wszyscy gracze rynkowi odczuwają skutki tąpnięć, być może powrót do natury i odrodzenie pierwotnych wartości przyniesie długotrałe efekty. Twórcy najlepszych światowych systemów zalecają cykliczny apgrejt [pisownia fonetyczna] i z pewnością ta pratyka znajdzie zastosowanie również w Metropolii
Sławomir
6 lat temu
A co dalej ze Śląskem Cieszyńskim już dawno zakorkowane.Tu trzeba myśleć o kolejowych.