Producent przyznaje, że lista samochodów wybranych w 2013 roku do wymiany wadliwego elementu była niekompletna.
Priusy z wadliwym elementem sprzedawane są na całym świecie, a lexusy w USA i Japonii.
W pierwszym kwartale tego roku japoński koncern zarobił 77 proc. mniej niż przed rokiem.
Wszystkie zakłady koncernu na terenie Japonii pracują, ale przez brak części i niedobory zasilania potencjał produkcyjny jest wykorzystywany tylko w połowie.
Fabryka Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach wstrzymała produkcję do maja, podobnie jak cztery inne europejskie firmy koncernu.
Przyczyną są niewłaściwie zamontowany czujnik paliwa i problemy z pracą pompy paliwowej.
Amerykanie nałożyli na koncern grzywnę w wysokości 16,4 miliona dolarów.
Seria awarii będzie kosztowała Japończyków przynajmniej pięć miliardów dolarów.
Kongres przesłuchał Akio Toyodę w związku z wycofaniem 8,5 mln aut.