Po analizach kolejarze wytypowali 90 odcinków, które mogą być wyłączone z ruchu. 910 km linii kwalifikuje się do definitywnego wyłączenia, a eksploatacja 1090 km będzie jeszcze rozważana.
Przewoźnicy kolejowi, związkowcy i stowarzyszenia sympatyków kolei wystosowali list otwarty, w którym sprzeciwiają się proponowanemu przez władze PKP wyłączeniu z eksploatacji kilku tysięcy linii kolejowych.
Zmniejszona liczba pociągów to wynik braku pieniędzy w budżecie województwa. Ale i tak jest lepiej, niż przewidywali.
Przewoźnik potrzebuje 50 milionów złotych więcej, by dalej funkcjonować.
W Polsce na jednego pracownika kolei przypada 2 tys. pasażerów. W Czechach 4 tys, a w Niemczech 8 tys.
Zmienił się wiceminister i prezes PKP a pociągów ciągle ubywa.
PKP Intercity zlikwidują 1 marca 20 pociągów TLK. W ciągu 2 lat ich liczba zmalała o 25 proc.
Na dworcu w Warszawie pasażerów jest niewielu, a pociągi kursują bez większych opóźnień.
Na tory nie wyjedzie część pociągów Intercity. Wrócą natomiast blokowane za długi składy Przewozów Regionalnych.
Spór między spółkami kolejowymi kosztował już 4 miliony złotych.