Przewoźnik liczy, że nowe lokomotywy od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane.
Komisja Europejska uznała, że finansowanie publiczne w wysokości 93 mln euro na zakup taboru dalekobieżnego dla spółki kolejowej PKP Intercity jest zgodne z unijnymi zasadami pomocy państwa.
Podpisana dziś umowa dotyczy kupna 20 składów i ich konserwacji przez 15 lat.
Zdaniem ministra transportu, na tej rywalizacji skorzystają pasażerowie.
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 20 lokomotyw spalinowych. Firma Newag za wykonanie zlecenia otrzyma ponad 76 milionów złotych.
Poza tegoroczną podwyżką płac pracowników PKP Intercity średnio o 100 zł brutto, zaplanowano także następną - na lipiec przyszłego roku.
Od niedzieli PKP Intercity likwiduje pociągi kategorii EuroCity i ekspresy. Nie oznacza to, że znikną one z oferty.
Powodem jest remont na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociągi kursujące między Krakowem, a Warszawą będą jeździły objazdami przez Śląsk.
Zamówienie, poza samymi pociągami, obejmuje także świadczenie usług utrzymania technicznego, w okresie nie krótszym niż 15 lat.
PKP Intercity chce do 2015 r. wydać 4 mld zł na inwestycje w tabor. Połowa tej sumy ma pochodzić z funduszy unijnych, pozostałą część spółka planuje pozyskać na rynkach finansowych.