Dwa z pięciu użytkowanych przez LOT Boeingów 787 nie miały kompletu filtrów paliwa.
- Stać nas na taki proces i mam na niego zezwolenie, ale jest to ostateczność - zaznaczył prezes LOT-u.
Akumulatory znajdują się w przedniej i środkowej części Dreamlinera, daleko od tylnej części, w której w Boeingu 787 linii Ethiopian Airlines wybuchł pożar.
Samolot linii United Airlines miał problemy z filtrem oleju. Nad Pacyfikiem kapitan zdecydował się zawrócić.
Mikosz nie ujawnia, o jakiej kwocie rekompensaty będzie rozmawiał z Boeingiem.
W Dreamlinerze należącego do japońskich linii lotniczych All Nippon Airways (ANA) wystąpiły problemy z silnikiem, co uniemożliwiło start maszyny.
Przedstawiciele LOT-u nie potwierdzają tych liczb, ale przyznają, że wszystkie straty zostały już policzone.
Eksploatację 50 przekazanych dotąd użytkownikom Boeingów 787 wstrzymano 16 stycznia po incydentach z dwoma samolotami tego typu.
Po czteromiesięcznej przerwie Dreamlinery wracają na amerykańskie niebo. Boeing 787 należący linii United Airlines przeleci dziś z Houston do Chicago.
Naprawa odbędzie się zgodnie z wytycznymi Boeinga zaakceptowanymi przez amerykańskie władze lotnicze.