W marcu Internetową Panoramę Firm odwiedziło aż 1,3 miliona użytkowników. Świadczy to o rosnącym zapotrzebowaniu na precyzyjne i sprawdzone informacje lokalne.
Portal Rynku Pracy HRK.PL i serwis Ogniwo.net rozpoczęły współpracę. W ramach tej współpracy użytkownicy Ogniwo.net mogą bezpośrednio ze stron serwisu przeglądać tysiące ofert pracy pochodzących z portalu HRK.PL.
Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl, prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności.
W Polsce działa około 1000 portali, oferujących sprzedaż towarów i usług przez Internet. Tylko 9,5% z nich istnieje dłużej niż 5 lat. Do tego grona należy spółka Wakacje.pl, założona w 1999 roku. Firma, będąca czołowym graczem w sprzedaży agencyjnej pakietów wycieczkowych on-line w Polsce, opublikowała wyniki finansowe, uzyskane w roku 2005. Zysk netto firmy wyniósł ponad 600 tysięcy zł., w stosunku do 577 tysięcy zł w roku 2004.
Wirtualna Polska i Telewizja Polsat po raz drugi wspólnie zachęcają do przeznaczania jednego procenta podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego - Fundacji Polsat.
Dział Sprzedaży Systemów i Technologii INTERIA.PL wdrożył dla BPH TFI mechanizm bramek SMS oparty na technologii GSM. Z usługi korzystają klienci, zainteresowani otrzymywaniem na bieżąco informacji finansowych.
Od piątku 7 kwietnia, wszyscy obywatele Unii Europejskiej mogą rejestrować domeny .EU. Zainteresowanie nimi przerosło oczekiwania największych zwolenników tego wydarzenia. Po trzech dniach od rozpoczęcia Otwartej Rejestracji jest już ponad 1.3 mln domen unijnych.
7 kwietnia 2006 rozpoczęła się rejestracja domen europejskich. Do tej pory w Polsce zarejestrowano ponad 22 tysiące domen z rozszerzeniem .eu. Ponad 40% domen zarejestrował NetArt, stając się liderem w rejestracji domen europejskich.
Po dużym sukcesie serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w Internecie i boomie na używane samochody w Polsce, powstał sklep Carparts.pl posiadający bogaty asortyment części eksploatacyjnych do aut.
W związku z rosnącym wolumenem produkcji i wprowadzeniu szeregu usprawnień organizacyjnych, Sanfarm podjął decyzję o wprowadzeniu systemu zarządzania magazynem. Został on oparty na rozwiązaniu Advanced Inventory Management dostarczonym przez QAD. AIM pozwoli na zastąpienie papierowej ewidencji towarów system elektronicznym, wyposażonym w system kodów kreskowych. Umożliwia również znaczące usprawnienie procesu kontroli jakości.
Począwszy od kwietnia 2006 roku, należąca do grupy CR Media Consulting największa w Polsce sieć internetowa Ad Net, rozpoczęła testy nowego produktu skierowanego do klientów reklamowych. Produkt umożliwia rozliczanie kampanii reklamowych realizowanych na zrzeszonych w sieci witrynach w oparciu o wygenerowane kontakty z udostępnianym przez IGroup Call Center. Kampania testowa promuje należącą do IGroup usługę telekomunikacyjną HaloNet.
Serwis 9sekund.pl, porównujący oferty różnych sklepów i serwisów aukcyjnych rozpoczyna współpracę z największym na świecie sprzedawcą internetowym amazon.com.
Pogłoski o spodziewanym pojawieniu się Amazon w Polsce zaczęły pojawiać się w środę, 5 kwietnia. Kilka internetowych dzienników podało informacje o dosyć tajemniczym wejściu tego międzynarodowego giganta na polski rynek. Wiadomo było, że oferta sklepu na pewno nie pojawi się pod adresem amazon.pl.
Byliśmy zaskoczeni pojawieniem się przecieków - przyznaje szef zespołu 9sekund.pl, Łukasz Kuncewicz. - Przyspieszyło to niektóre nasze działania, i dzięki temu możemy teraz z dumą powiedzieć, że mamy w swojej ofercie produkty największego sklepu na świecie.
Jak na razie, Amazon sprzedaje na 9sekund.pl książki, muzykę i filmy DVD, w ogromnej większości są to wydawnictwa angielskojęzyczne. Oferta nie stanowi więc zagrożenia dla polskich sprzedawców.
Obecnie porównujemy ponad 100.000 najciekawszych produktów z firmy Amazon, i cały czas ta liczba rośnie. - wyjaśnia Marcin Górecki, analityk systemu w 9sekund.pl. - Współpraca z Amazonem to naturalny krok w rozwoju serwisu. Rozpoczynaliśmy od sklepów internetowych, po roku rozszerzyliśmy swoją ofertę o serwisy aukcyjne. Teraz czas na produkty zagraniczne, także przecież dostępne w Polsce.
Wielu polskich internautów nawet nie wie, że można przez internet kupować zagraniczne produkty. Koszty przesyłki są zwykle wysokie, ale czasami danej rzeczy po prostu nie można kupić w Polsce. Ta oferta skierowana jest głównie do osób zainteresowanych książkami w innych niż polska wersjach językowych, niszową muzyką, starymi filmami - dodaje Łukasz Kuncewicz.
Obecnie 9sekund.pl porównuje ponad 1,7mln ofert ze sklepów internetowych oraz ponad 1,1mln ofert z serwisów aukcyjnych.
Jak co roku Wirtualna Polska świętuje Wielkanoc z użytkownikami sieci. Tegoroczny serwis został stworzony we współpracy z Unilever Polska, dla marki Hellmannand#8217;s. Nie brak w nim przepisów na świąteczne pyszności: ciasta, wiosenne sałatki, obiadowe przysmaki, pasty... Jest też kilka atrakcyjnych konkursów, w tym ten 'jajeczny' w którym można wygrać m.in. 6 pamięci Flash Kingston data traveler 512 MB. By stać się właścicielem jednej z nich, wystarczy zgromadzić w wielkanocnym koszyku jak największą ilość jaj. Hellmannand#8217;s jest fundatorem wszystkich konkursowych nagród.
Stereo.pl, jest pierwszym sklepem internetowym w Polsce, który proponuje swoim klientom możliwość kupna takich towarów jak książki czy płyty, w systemie ratalnym.
Po wprowadzeniu do swej oferty unikalnych bonów i systemu płatności mieszanych, jeden z największych sklepów internetowych w Polsce przedstawia innowacyjny sposób dokonywania zakupów w sieci. Od poniedziałku, 10 kwietnia, klienci stereo.pl będą mogli zaciągnąć kredyt 0% lub 1% na oferowane przez sklep produkty.
Użytkownicy portalu Onet.pl uzyskali pełny dostęp do ogromnego wyboru wolnych nazw europejskich kont pocztowych.
Zastanawiałeś się co słychać u Twoich znajomych ze szkoły? Może dawno nie widziałeś dalszej rodziny? Czy wiesz czym się zajmują? Jak wyglądają? Nie musisz czekać na kolejny zjazd absolwentów lub rodzinną uroczystość, by poznać odpowiedzi na te pytania. Teraz możesz odnowić znajomości korzystając z nowego serwisu -Sztambuch.pl.
Od 7 kwietnia każdy może zarejestrować swoją europejską domenę internetową. Rejestracja domen europejskich rozpoczyna się równolegle we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
easygo.pl, uruchomia nowy projekt internetowy www.easyhotel.pl. Jest to w pełni online'owy serwis rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce. Inauguracja nowego przedsięwzięcia w sieci jest równoznaczna z powołaniem do życia turystycznej grupy easygo.pl. Jej kierownictwo zamierza integrować w jednej wielokanałowej platformie cały sektor i w niedługim czasie stać numerem jeden polskiej e-turystki. easyhotel.pl już teraz pozwala na tańszą do 55% rezerwację noclegu w ponad 500 hotelach zlokalizowanych w 140 miejscowościach.
Na zlecenie Telewizji Polskiej, agencja e-biznes
Symetria.pl wykonała kompleksową analizę funkcjonalności serwisu internetowego z udziałem użytkowników.
Serwis porównujący ceny w sklepach internetowych Ceneo wprowadził nowatorską usługę - Forum Dyskusji o Produktach, gdzie każdy z ponad 250 tysięcy artykułów znajdujących się w serwisie będzie posiadał własną wielowątkową platformę wymiany informacji i opinii, budowaną przez Internautów na jego temat.
Matrix.pl, dostawca rozwiązań informatycznych dla korporacji, podpisał umowę ze spółką ubezpieczeniową PZU Ukraina - ukraińską spółką należącą do Grupy PZU. Matrix.pl wdroży Oracle Financials - system zarządzania finansami oraz raportowania na bazie Oracle e-Business Suite (OEBS). Realizowany projekt jest elementem strategii Matrix.pl zakładającej ekspansję na rynki Europy Wschodniej.
Centrum Kompetencyjne BASF Central Europe i firma BCC zakończyły projekt migracji korporacyjnych rozwiązań SAP z Niemiec do USA. Przedsięwzięcie było kolejnym etapem globalnego projektu pod nazwą PACE i zostało przeprowadzone w 5 krajach Europy Środkowej.
Pojawiła się prawdziwa gratka dla wszystkich użytkowników Internetu. Darmowy program, który rewolucjonizuje proces pozyskiwania informacji. Nazywa się Cafe News. Jest to system przeznaczony dla osób ciekawych świata, które chcą wiedzieć szybciej niż inni, które mają swoje hobby i pasje, a także dla wszystkich tych, którzy pracują i szanują swój czas.
Onet.pl oddał do dyspozycji reklamodawców aż trzy nowe narzędzia znacznie podnoszące skuteczność kampanii reklamowych: capping czasowy - czyli rozszerzoną opcję kontroli liczby kontaktów z reklamą, optymalizację kampanii pod kątem skuteczności kreacji oraz mechanizm wyłączności branżowej.
Reklamodawca może teraz zdefiniować nie tylko łączną liczbę kontaktów z reklamą w czasie trwania całej kampanii, ale również minimalne odstępy czasowe pomiędzy kolejnymi kontaktami. Przykładowo, można zrealizować tygodniową kampanię z wykorzystaniem reklamy VideoAd, w której internauta obejrzy reklamę najwyżej 5 razy, jednak nie częściej niż raz w ciągu dnia.
W czwartek, 6 kwietnia 2006 r. , w Studio INTERIA.PL odbędzie się spotkanie z profesorem Leszkiem Balcerowiczem, prezesem Narodowego Banku Polskiego. Rozmowa rozpocznie się o godzinie 14.00.
29 marca został rozstrzygnięty konkurs Internet Advertising Competition. Animowany film Penigra autorstwa Adv.pl otrzymał nagrodę Best of Industry w kategorii Best Pharmaceuticals Rich Media Online Ad.
Specjalistyczny serwis o dachach - www.dachy.org, wprowadza nową usługę dla swoich użytkowników. Jest nią możliwość zamówienia dokładnej i bezpłatnej wyceny dachu na podstawie dostarczonego projektu dachu.
Agencja interaktywna isens przygotowała nowy serwis internetowy dla firmy Iveco Poland.
Agencja interaktywna Internet Designers przygotowała dla koncernu Nestlé nowy serwis internetowy o tematyce dotyczącej wellness.
W środę, 5 kwietnia, odbędzie się światowa premiera najnowszego teledysku grupy Red Hot Chili Peppers, zatytułowanego 'Dani California'. Polscy fani grupy mogą uczestniczyć w tym wydarzeniu za pośrednictwem INTERIA.PL.