Czy Polska potrzebuje silnej marki i promocji polskich produktów?

Fundacja „Marka dla Polski” wraz z Instytutem Wolności zorganizowała debatę pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, na temat budowy silnej marki Polska oraz promocji polskich produktów i usług w związku z przyjętym „Planem na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”.

Obraz

Fundacja „Marka dla Polski” wraz z Instytutem Wolności zorganizowała debatę pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, na temat budowy silnej marki Polska oraz promocji polskich produktów i usług w związku z przyjętym „Planem na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”. W dyskusji udział wzięli przedstawiciele Sejmu RP, administracji publicznej, instytucji oraz organizacji pozarządowych zajmujących się promocją Polski i polskich produktów. Debatę poprowadził Igor Janke z Instytutu Wolności.

W trakcie dyskusji zastanawiano się nad tym kto powinien odgrywać istotną rolę w procesie tworzenia marki Polska, co należy zrobić, żeby polskie produkty miały na rynkach polskich i zagranicznych jeszcze mocniejszą pozycję, czy wreszcie nad tym czy polskie produkty i usługi mogą zmienić postrzeganie Polski?

Szymon Gutkowski, Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR zwrócił uwagę, że budując markę Polskę, potrzebna jest szeroka debata, podczas której ważna będzie rozmowa o charakterze Polaków, o promocji polskich produktów i usług. Debata ta powinna odbyć się przy aprobacie społecznej. Z kolei Jan Staniłko, dyrektor departamentu Innowacji w Ministerstwie Rozwoju zwrócił uwagę na potrzebę patriotyzmu gospodarczego i wspierania polskich produktów, które rozwiązując problemy konsumentów, budują dużą wartość, która z kolei może być szansą dla marki Polska. Jednocześnie zauważył on, że Polsce brakuje indywidualnego pomysłu na historię sukcesu, jaką ma USA.

Uczestnicy debaty zgodzili się, że należy zacząć od budowania świadomości siły polskich marek w Polsce, w świadomości Polaków. Jednym z rozwiązań powinno być stworzenie Mapy Marek Polski, czy też kampania promująca polskie produkty i usługi pod znakiem „Made in Polska”. Ponadto należy stworzyć odpowiednie warunki gospodarcze wspierające przedsiębiorców i podjąć współpracę z nimi w procesie budowy marki kraju.

Andrzej Targosz ze Startup Poland wskazał na problemy braku współpracy różnych środowisk, którym powinno zależeć na budowie silnej marki Polska. Według niego brakuje też przywództwa i koordynacji ze strony administracji publicznej. Okazją do zmiany tego może być jednak powołanie Międzyresortowego Zespołu ds. Promocji Polski w Kancelarii Premiera, przy założeniu, że będzie on współpracował również z organizacji pozarządowymi oraz środowiskiem gospodarczym – powiedział Łukasz Goździor Dyrektor Fundacji Marka dla Polski.

Debata była początkiem procesu dialogu społecznego, który realizuje Fundacja „Marka dla Polski”, a którego celem jest wypracowanie koncepcji budowy silnej marki Polska i wzmocnienie zarządzania marką.

Już 27 czerwca w Sejmie RP (w budynku G, w sali nr 14 im. T. Mazowieckiego) odbędzie się kolejna debata: "Rola gospodarki i polskich przedsiębiorców w budowie marki kraju. Czy wraz ze wzrostem eksportu polskich firm można zwiększyć wartość marki narodowej?".

Debata jest elementem procesu dialogu społecznego o tym jak jak zbudować silną markę Polski i wzmocnić zarządzanie marką. Koncepcja silnej marka Polska jest istotnym elementem "Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju". Debata ma być dyskusją z przedsiębiorcami na temat koncepcji promocji polskich produktów i usług. Ponadto ma spróbować odpowiedzieć na pytania: Czy można i jeśli tak, to jak zachęcić polskich przedsiębiorców do stosowania znaku „made in Polska”? Czy biznes będzie stymulatorem powstania marki kraju? Ponadto debata ma być dyskusją na temat jak stworzyć odpowiednie warunki gospodarcze wspierające przedsiębiorców i podjąć współpracę z nimi w procesie budowy marki kraju, bo to oni tworzą markę kraju.

Debata ma zakończyć się przyjęciem manifestu przedsiębiorców na temat potrzeby budowy silnej marki Polska oraz promocji polskich produktów i usług.

Patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju

Partnerami wydarzenia byli: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

Partnerzy medialni: Wirtualna Polska, magazyn Manager, magazyn Brief

*Powiernik Marki: *PKO BP

Mecenasi Marki: Dentsu Aegis Network, Enea

Wybrane dla Ciebie
Kredyty frankowe. Kolejne ważne orzeczenie TSUE
Kredyty frankowe. Kolejne ważne orzeczenie TSUE
Dostawy gazu. Polska stoi przed wielką szansą. Ekspert: oto warunek
Dostawy gazu. Polska stoi przed wielką szansą. Ekspert: oto warunek
Zakup auta na starych zasadach. Trzeba się spieszyć. Oto ile można zyskać
Zakup auta na starych zasadach. Trzeba się spieszyć. Oto ile można zyskać
Nawet 1800 zł miesięcznie. Ruszają wypłaty na konta policjantów
Nawet 1800 zł miesięcznie. Ruszają wypłaty na konta policjantów
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób