Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Program "Kobiety 50+" ma uaktywnić potencjał doświadczonych sprzedawczyń

0
Podziel się:

Miałyby one szkolić niedoświadczonych pracowników, nie rezygnując z dotychczasowych obowiązków.

Program "Kobiety 50+" ma uaktywnić potencjał doświadczonych sprzedawczyń
(eliandric/iStockphoto)

Firmy handlowe na Mazowszu powinny wykorzystywać praktyczne doświadczenie sprzedawczyń powyżej 50 roku życia - zakłada program _ Kobiety 50+ _ finansowany ze środków UE. Jest on skierowany do małych i średnich firm handlowych z województwa mazowieckiego.

Program _ Kobiety 50+ _, realizowany m.in. przez Polską Izbę Handlu, jest dedykowany zarówno kobietom powyżej 50 roku życia, jak i pracownikom niższego szczebla poniżej 35 lat. Ma on na celu uaktywnienie potencjału doświadczonych sprzedawczyń przez nadanie im nowej roli - mentorów i wewnętrznych trenerów w firmach. Miałyby one szkolić niedoświadczonych pracowników w trakcie pracy, nie rezygnując z dotychczasowych obowiązków.

Program zakłada przeprowadzenie szeregu bezpłatnych szkoleń dla kadr zarządzających, działów personalnych i pracowników działu sprzedaży. Mają one pokazywać, jak zarządzać doświadczonymi ekspedientkami i organizować pracę w sklepie tak, aby mogły podejmować nową rolę. Będą one w całości finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego, a oferta jest skierowana do przedsiębiorstw branży handlowej w województwie mazowieckim.

Szkolenia będą dotyczyć m.in. radzenia sobie ze stresem i konfliktem, doskonalenia technik komunikacji, bezpieczeństwa informacyjnego oraz organizacji przestrzeni sprzedażowej. Łącznie, między 17 lutego a 6 marca, odbędzie się pięć dwudniowych szkoleń.

Prezes Polskiej Izby Handlu, Waldemar Nowakowski zapewnił, że miejsc na szkoleniach wystarczy dla kilkuset firm. _ - Jedynym ograniczeniem jest wielkość firmy, ponieważ szkolenia skierowane są głównie do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych _ - powiedział.

Rzeczniczka PIH Joanna Chilicka dodała, że etap testowy programu przyniósł pozytywne doświadczenia. - _ Praktyka pokazała, że kiedy wzmocni się te kobiety i pokaże się im, że są wartościowe, chcą się tym doświadczeniem dzielić _. Dodała, że obecnie projekt wkroczył w fazę upowszechniania informacji o możliwości skorzystania ze szkoleń i zapraszania firm.

Chilicka wyjaśniła, że idea projektu wzięła się stąd, że obecnie nie ma szkół dla pracowników niskiego szczebla branży handlowej, w których mogą zdobywać wiedzę praktyczną, dlatego ich rolę z powodzeniem mogłyby przejąć doświadczone sprzedawczynie. _ - W małych sklepach pracuje wiele szeregowych sprzedawczyń powyżej 50 roku życia, które mają dużą i cenną wiedzę praktyczną. Projekt zakłada ich wzmocnienie, pokazanie im, że ich doświadczenie jest wartościowe i mogą je przekazywać młodszym pracownikom _ - powiedziała.

Obok PIH, projekt realizują także Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Warszawska Spółdzielnia Spożywców Społem Śródmieście oraz włoskie Consorzio SIR Solidarieta'in Rete.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)