Pilsener
/ 2011-11-14 14:06
/
Sofciarski Cyklinator Parkietów
Nie słuchaj pseudoznawców, których wiedza ogranicza się do "diesel mało pali". Zależy, do czego używamy auta. Skoro piszesz, że "koszt zbliżony" to pewnie szukasz używanego? Za nowego diesla trzeba dopłacić od 10 tys. wzwyż. Jeśli robisz do 20 tys. km rocznie głównie po mieście głupotą będzie ładowanie się w diesla, bo używane diesle robią po 40-50 tys. rocznie i są to najczęściej wyeksploatowane auta flotowe (dlatego ich cena jest zbliżona do benzynowych na rynku wtórnym, nikt nie dopłaca do diesla by to nie miało się zwrócić), są też już po gwarancji i koszt napraw pokrywasz z własnej kieszeni. Diesla opłaca się kupić nowego do dużych przebiegów (przebiegi ponad 100 tys. rocznie nie są rzadkością) - bo wtedy ewentualne naprawy są na gwarancji a wyższy koszt zakupu rekompensuje niskie spalanie. Używany diesel będzie bardzo drogi w naprawach, paść mogą wtryski, filtr FAP, dwumasa, turbina - jeśli robisz mało kilometrów to nie opłaca się inwestować w silnik diesla, bo praktycznie każda naprawa nigdy się nie zwróci.
Jeśli masz wątpliwości to najlepiej spytaj swojego mechanika.