BORYSZEW

Money.pl / 2008-03-05 20:33
Komentarze do spółki: BORYSZEW.
Wyświetlaj:
89898 / 83.13.59.* / 2013-12-05 13:09
skoczy na 60gr?
optymista1 / 31.130.102.* / 2013-12-05 17:18
skoczy na 1 zł :D
edw / 185.29.84.* / 2013-12-07 09:21
Do jesieni 2014 r. musi kosztować wyżej niż 1 zł.
adi1234 / 83.23.151.* / 2013-12-28 15:41
ja myslę że wiecej i szybciej fabryka w Toruniu rosnie i to szybko
GDA66TY / 2013-12-07 09:50 / Tysiącznik na forum
Dlatego do jesieni akcje będą kosztowały ok. 6,50zł.
233111 / 83.13.59.* / 2013-12-09 15:25
jeśli tak, to dlaczego boryszew nie skupuje swoich akcji, choć ma na ten cel 100 milionów złotych?? chyba od walnego zgromadzenia wiosną, kupił kilka razy po cenie ok 45 gr i czekają. to daje do myślenia.
adkj457 / 83.23.151.* / 2013-12-28 15:45
panowie Roman mysli to stara wyga akcje jego rosną nagle i niewiadomo kiedyale to jusz całkiem miedługo wystarczy cofnąc się w czasie i posledzic jego spułki
GDA66TY / 2013-12-12 21:24 / Tysiącznik na forum
Po co mają skupować. Będzie re split 1:10.
Idealna okazja.
abc123abc / 193.109.127.* / 2013-12-19 14:19
Idealna okazja ku czemu? Masz jakieś argumenty? Przy resplicie zmienia się cena przypadająca na jedną akcję, ale nie zmienia się wartość portfela: mają teraz 2,2 mld akcji z ceną 0,54/akcję, więc przy resplicie 1:100 cena akcji wzrośnie do 5,4 ale rozłoży się na 22 mln akcji. Kowalski, który miał w portfelu 100 tys. akcji po 0,54 zł, będzie mieć 1 tys. akcji po 5,4 zł.
kris82 / 88.151.80.* / 2014-01-24 09:23
jak dobrze licze to 100tys * o.54= 54000
a 1 tys *5.4= 5400, na moje oko wartos portfela jest inna:)
abc123abc / 193.109.127.* / 2014-03-03 16:11
Napisałem z rozpędu i od razu po wcześniejszym komentarzu przyznałem, że zrobiłem błąd, czytaj dokładniej :) "Miało być resplit 1:10 i 220 mln akcji", wiec ten opisany Kowalski z przykładu będzie mieć nie 1 tys., a 10 tys. akcji po 5,4 - wartość portfela pozostaje ta sama.
abc123abc / 193.109.127.* / 2013-12-19 14:23
Miało być resplit 1:10 i 220 mln akcji
cholewa / 80.55.12.* / 2013-12-19 15:14
wartość jest taka sama, ale jak z 5 zł uwalą kurs powiedzmy na 2 lub 3 zł, to nie trafią na liste alertów, a i akcje zbiorą dużo taniej, a z tego co pamiętam to jeszcze troche mają zamiar skupić
yo / 77.254.178.* / 2013-12-24 14:01
No to stracimy 50 procent tego co mamy teraz w portfelach. Swietnie
abc123abc / 193.109.127.* / 2013-12-20 10:03
Ciekaw tylko jestem, czy bardziej będzie im zależeć na podtrzymaniu wartości, czy tańszym skupie...
rreeerr / 83.13.59.* / 2013-12-24 07:27
tańszym skupie, obniżyli widełki ceny zakupu, od 10 gr teraz, jeszcze przed rokiem było to 30 gr
edw / 185.29.84.* / 2013-11-28 07:19
KIERUNEK WYKRESU- PÓŁNOC !!!
uggrest / 2013-12-16 18:13
Zero reakcji na ploty o fabryce VW w Polsce, czyli chyba jeszcze poczekamy.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
edw / 185.29.84.* / 2013-11-28 06:17
26.11. Warszawa (PAP) - Portfel zamówień motoryzacyjnego segmentu Boryszewa wart jest obecnie około 2 mld euro, a jego rentowność ma się w kolejnych latach poprawiać. Grupa planuje wydać 15 mln euro na budowę fabryki w Toruniu, bardzo mocno rozważa inwestycję w Meksyku - poinformował w rozmowie z PAP Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa.

"Obecny portfel zamówień w segmencie motoryzacyjnym Boryszewa ma wartość około 2 mld euro, z czego 1,5 mld euro zakontraktowano na najbliższe trzy lata. Maflow w 2014 roku realizować będzie głównie nowe kontrakty. W Boryszew Automotive Plastics nowe zlecenia systematycznie wchodzą do realizacji. Od roku 2015 Maflow będzie miało w portfelu prawie już same nowe zlecenia (w stosunku 80/20), natomiast w BAP relacja nowych zamówień do starych będzie wynosiła 50/50" - powiedział Surówka.

"Trzeba pamiętać, że obie spółki kupiliśmy w upadłości, co oznacza, że przez pewien czas nie miały dostępu do nowych zleceń. Powstała przez to pewna luka we wprowadzaniu nowych projektów. Rok 2014 nie będzie jeszcze przełomowy dla BAP. Większość nowych zleceń rozpocznie się dopiero w IV kwartale i na początku 2015 roku. Dopiero wtedy możemy liczyć na zdecydowaną poprawę rentowności w tym sektorze" - dodał.

Surówka spodziewa się, że portfel zamówień motoryzacyjnej dywizji Boryszewa będzie w dłuższym terminie rósł, a wraz z nim również generowane przychody. Nowe, wyżej marżowe zlecenia pozyskane po przejęciu spółek przez Boryszew, razem z trwającą restrukturyzacją mają pozwolić w perspektywie kilku lat na wzrost rentowności.

Największą inwestycją Boryszewa w 2014 roku będzie przeniesienie do nowego zakładu w Toruniu części produkcji z fabryk zlokalizowanych w Niemczech. Surówka poinformował, że nakłady inwestycyjne na ten cel mają wynieść około 15 mln euro. Nowy zakład ma zostać oddany latem 2014 roku.

"Liczymy na pełen zwrot inwestycji w bardzo krótkim czasie od rozpoczęcia produkcji. Planujemy oddanie obiektu na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku, natomiast już od początku przyszłego roku będą tam przenoszone poszczególne linie" - powiedział.

"Przegląd zakładów niemieckich wskazał dalsze kierunki działań w tej części działalności grupy. Zamierzamy doprowadzić do sytuacji, w której niemieckie zakłady będą produkowały tylko takie produkty, w przypadku których bliskość zakładów niemieckich producentów jest atutem, dającym przewagę logistyczną nad konkurencją. Łącznie jako grupa zwiększamy jednak swoje moce produkcyjne, powstanie zakładu w Toruniu niekoniecznie odbędzie się kosztem zakładów niemieckich" - dodał.

Boryszew bardzo mocno rozważa zainwestowanie w moce produkcyjne w Meksyku, do czego namawiają grupę główni kontrahenci.

"Bardzo mocno rozważamy inwestycję w Meksyku, ponieważ otrzymujemy zapytania w tej sprawie od klientów. Rynek ten jest ciekawy sam w sobie, a ponadto obecność tam może stać się przyczółkiem do ekspansji na rynku amerykańskim" - powiedział Surówka.

Pomimo spadku wartości sprzedaży samochodów na rynku rosyjskim, który do niedawna notował wyraźne wzrosty, Boryszew liczy na wzrost zamówień realizowanych przez uruchomiony w pierwszym kwartale tego roku rosyjski zakład grupy.

"Rosja zahamowała mocny wzrost, ale jako że jesteśmy na początku budowania naszego udziału w rynku, w żaden sposób tego nie odczuwamy. Zakład w Rosji staje się coraz bardziej atrakcyjny dla klientów, czego bezpośrednim dowodem są nowe zlecenia nie tylko od Grupy VW ale np. od Daimlera" - powiedział Surówka.

"Obecność w Rosji pomaga nam też pozyskiwać nowych klientów dla całej grupy, co bezpośrednio związane jest z faktem, że jesteśmy w stanie zapewnić produkcję na wewnętrznym rynku rosyjskim. Liczymy na współpracę z Mitsubishi, które zainteresowało się nami ze względu na zakład w Rosji" - dodał.

Grupa Boryszew może w ciągu roku lub półtora powiększyć rosyjski zakład w Dzierżyńsku.

"Koncepcja hali w Rosji pozwala nam na to aby jeszcze potroić istniejące dziś moce przerobowe. Nie mniej jednak wychodzę z założenia, że i tak w ciągu roku lub półtora będziemy musieli powiększyć zakład" - powiedział członek zarządu Boryszewa.

Boryszew chce również rozwijać działalność w Chinach, poprzez współpracę z nowymi klientami oraz rozważany start produkcji plastików.

"W Chinach jesteśmy obecni tylko z Maflow, tamtejszy zakład zajmuje się nie tylko produkcją przewodów ale też produkcją własnej gumy, gdzie jako jedyni posiadamy odpowiednie certyfikaty jakości od klienta VW. Zlecenia pozyskane od klientów pozwolą chińskiej fabryce podwajać sprzedaż w kolejnych trzech latach. Widzimy duży potencjał do rozwoju w Chinach, także we współpracy z nowymi klientami. Zastanawiamy się również nad wejściem z wyrobami plastikowymi do Chin" - powiedział szef motoryzacyjnej dywizji Boryszewa.

W latach 2010-2012 Boryszew przejął grupę Maflow, jednego z największych producentów przewodów do klimatyzacji, wspomagania k
jacob225 / 83.168.109.* / 2013-11-21 16:04
Warto jeszcze trzymac akcje Boryszewa, czy lepiej poszukac innej spolki?
Borys12 / 79.189.255.* / 2013-11-26 19:55
To zależy głównie od ceny zakupu :-))W krótkim i średnim terminie BRS wydaje się kiepską inwestycją ale jak już załapie swój rajd tak znienacka to jak zwykle na BRS kilkanaście-kilkadziesiąt procent w górę przez kilka-kilkanaście sesji.
czerwony jaś / 79.189.169.* / 2013-11-05 17:38
na moje oko kto dostanie po 0,49 to bedzie miał farta (jesli w ogóle ktoś dostanie)bo mi tak tu wygląda na koniec dołowania przy tym poziomie
jakub500 / 46.228.88.* / 2013-10-25 12:01
no i zacznie sie nowe kontrakty w realizacji
daew / 83.23.96.* / 2013-11-03 08:59
dobra cena akcji na inwestycje Romek zaczyna z borkiem wracać do gry
borygo / 80.55.12.* / 2013-10-21 17:59
spokojnie w 2015 wyniki mają sie porawić to i cena bedzie inna:)
adddda / 83.23.96.* / 2013-11-03 08:56
borek będzie się dzwigał i to całkiem całkiem dzięki VW będzie ciekawie
f. / 77.255.62.* / 2013-10-21 17:41
Fala optymizmu na giełdach a tu ani drgnie. Co za wtopa. Chyba nigdy nie odkuję się na tym syfie.
borek_owner / 178.37.213.* / 2013-10-16 17:21
Cisza przed burzą ? :D
BRS_rzecznik / 2013-09-27 12:09
27 nowych zleceń Boryszew S.A. oddział Maflow

W ciągu 8 miesięcy 2013r. Boryszew S.A. oddział Maflow - producent przewodów do klimatyzacji samochodowej pozyskał 27 nowych kontraktów.

Nowe kontrakty

Grupa Volksvagena (VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley, Scania, MAN), Jaguar Landrover, BMW, Renault, Paccar Group, Volvo Car wybrali Boryszew S.A. do realizacji nowych kontraktów, zapewniających zakładom Maflow przychody do 2023r.

„Nowe zlecenia pochodzące nie tylko od Grupy VW, ale także Jaguara, BMW czy Renault są dowodem na sukces prowadzonych przez nas działań restrukturyzacyjnych. Przejęte przez Boryszew w 2011 roku zakłady produkcyjne bez nowych zleceń, zarządzane przez syndyków potrzebowały dwóch lat aby osiągnąć stabilność operacyjną.” – mówi Prezes Zarządu Grupy Boryszew Piotr Szeliga „Ogromnym powodem do satysfakcji jest także fakt, że polska spółka z sukcesem konkuruje ze światową czołówką w branży automotive.” – dodaje Prezes Boryszewa

„Pozyskane przez nas projekty zapewniają przychody Boryszew S.A. oddział Maflow do 2023r. Warto jednak pamiętać o specyfice branży motoryzacyjnej – najwyższe marże uzyskiwane są w pierwszych latach kontraktów. Dlatego też chcąc utrzymać pożądaną rentowność musimy walczyć o kolejne nominacje.” – mówi Paweł Surówka członek zarządu Boryszew S.A. odpowiedzialny za rozwój motoryzacyjnej części Grupy.

Maflow odnosi sukcesy nie tylko w Europie. Spółka zdobywa kontrakty dla swoich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych także na innych kontynentach. Aktualnie w chińskim oddziale Maflow w Dalian do produkcji wdrażane są części, zamówione przez niemiecki koncern BMW pod sześć najbliższych projektów. Inny znany producent samochodów Jaguar Landrover, aktualnie należący do grupy Tata Motors również będzie zaopatrywał się w produkty Maflow na potrzeby swojego zakładu w Szanghaju. W Indiach zaś dla Grupy Renault Maflow zrealizuje projekt, w ramach którego produkowane będą przewody klimatyzacyjne do Dacii Logan. Ich produkcja odbywać się będzie w indyjskim oddziale Maflow, w mieście Pune.

Struktura klientów

Największym klientem Boryszew S.A. oddział Maflow jest obecnie grupa VW zapewniająca spółce około 40% obrotów. Ponadto, w ostatnim czasie do gamy klientów dołączył należący do Grupy VW producent samochodów, znanych ze swojego sportowego charakteru – Porsche. Od 2015 roku najnowsza wersja Porsche Boxter i Cajun będzie zaopatrywana w produkty Maflow.


„Pewną ciekawostką jest fakt, że stajemy się głównym graczem w grupie VW w zakresie dostaw przewodów do klimatyzacji dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Wśród nich można wymienić m.in. Porsche Panamera Hybrid, Audi A6 i A8 Hybrid , najnowsze dziecko VW: E-Golf i E-UP; a w niedalekiej przyszłości dołączy do nich Audi Q7 również w wersji hybrydowej.”- mówi Piotr Wiśniewski Dyrektor Zarządzający Maflow


Badania i rozwój

Równolegle z rozwojem portfolio projektów i klientów, Maflow inwestuje w nowe technologie dotyczące procesu produkcyjnego takie jak: lutowanie indukcyjne, procesy gięcia po montażu, budowa automatycznej linii montażowej; jak i samego produktu: wdrożenie przewodów typu IHX (Internal heat exchange - które pozwolą na zwiększenie wydajności układu klimatyzacji przy jednoczesnym zmniejszeniu wielkości kompresora.
juras61 / 87.206.137.* / 2013-09-23 12:53
ciekawe co to wszystko oznacza??? powoli mozolnie ale w górę
adasdadsa / 31.130.102.* / 2013-09-17 06:56
myślę ze jeszcze w tym tygodniu będzie jakaś mega informacja od zarządu :)
Ktos469 / 37.108.249.* / 2013-09-15 15:43
Naprawdę warto przeczytać, by zrozumieć dlaczego nas strzygą jak stado baranów :

http://padre.info.pl/wywiady/item/358-polska-neo-kolonia-wywiad-z-prof-witoldem-kiezunem.html
ogorek1070 / 92.55.241.* / 2013-09-12 09:34
Jakieś dwa miesiące temu Roman pofatygował się swoim Maybachem do Kopalni Soli "Kłodawa". Był tam dwa razy. Dziwnym trafem właśnie wystawiono kopalnię na sprzedaż za śmieszne pieniądze-30mln. Coś na rzeczy?
KG_K / 2013-09-09 20:42 / Bywalec forum
Borek pozostaje dalej w trędzie wzrostowym wykształtowanym w Lipcu
http://www.inwestycje-portal.pl/130713_Boryszew.html
wygląda na to że ktoś przykisił za dużo zleceń na 0,49, ale to jest do pokonania,
233111 / 83.13.59.* / 2013-09-16 11:39
scenariusz będzie taki jak przed rokiem, podbiją jeszcze kilkadziesiąt groszy może 15 i spadnie aż huknie. zobaczymy następne doliny. w tamtym roku mamili nas że przeszacują działkę. niedawno mówili że druga połowa roku będzie lepsza. a tu nic z tego. zadłużenie rośnie, zamówienia stoją bo kryzys i niby mają zapewnione kontrakty od volkswagena. pewnie mają ale i tak doprowadzą do tego że kurs spadnie na tyle żeby mogli kupić więcej. przecież obkupują się na potęgę. a spekuła podbije kurs, zobaczycie.
Gracz77 / 195.238.227.* / 2013-09-10 16:07
Witam, teoria ... a w praktyce cały czas wisi na pograniczu 0,5 zł. Ci co kupili dwa lata temu akcje to widza tylko jeden trend, strata kasy, czasu i nerw.
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy