Forum Polityka, aktualnościŚwiat

Budżet UE. Donald Tusk coraz bardziej poirytowany

Budżet UE. Donald Tusk coraz bardziej poirytowany

Wyświetlaj:
inwestycje labo wojna / 91.234.103.* / 2013-06-25 21:36
I to właśnie Niemcy, z finansami „Kruppa", „Deutsche Bank", firmy „MAN" i „Henschel und Sohn", w ciągu trzech i pół roku odbudowali i uruchomili kolejnictwo ZSSR. Tysiąc pięćset lokomotyw zostało zakupionych za granicą, sprowadzonych w częściach z Niemiec i ze Szwecji i złożonych w Piotrogradzie pod kontrolą głównego inżyniera Waldemara Sommermeyera. W 1932 olbrzymi kompleks Magnitogorska, fabryki Kramatorska i Stalingradu pracowały dzięki nadzorowi prawie 300 Niemców, do których dołączyło 780 Amerykanów. Wszystkie systemy chłodzenia, które funkcjonowały w Rosji w 1926 i później, były montowane przez „MAN" (Augsburg) oraz firmy A.Reidingera i A.Borsiga. Zaś „Deutz A.G." zapewniała w tym samym okresie 80% produkcji silników dieslowskich, turbin, pomp itd., dla kraju Sierpa i Młota. Chociaż „IG Farben" odmówił sprzedaży swych patentów, niemniej jednak uczestniczył on, wraz z „Bergen und Wirth", w dostawach dla ZSSR barwników, podczas gdy trzy firmy niemieckie z Frankfurtu i Berlina miały do 1929 wyłączność na dostawy kwasu siarkowego. Firma „Stolzenberg" z Hamburga, specjalizująca się w produkcji iperytu, zbudowała w Iwaszenkowie fabrykę, która istnieje jeszcze dzisiaj, pod inną nazwą. Doktor Speich, specjalista od gazów trujących, i kapitan Nolte, specjalista od broni chemicznej, byli tymi, którzy w 1928 uruchomili w ZSSR zakłady do produkcji tego typu, wraz z bazą doświadczalną w obozie specjalnym w rejonie Saratowa.
iroo / 94.78.183.* / 2013-06-25 21:19
Tusk bez tych pieniędzy nie ma żadnego pomysłu na rozwój Polski.To że jest jeszcze przy władzy to zasługa Euro 2012,gdyby nie było turnieju już dawno Polacy by go pogonili.

Najnowsze wpisy