zawiedziony klient
/ 83.24.81.* / 2009-08-29 11:43
Pokrótce opowiem historię związaną z Deutsche Bank. Jestem zniesmaczony całą sytuacją, czasem realizowania procedury kredytowej.
17 czerwca podpisaliśmy umowę na sprzedaż jednego z naszych domów, z klientem który zdecydował się zaciągnąć kredyt hipoteczny w Deutsche Banku. Tego samego dnia otrzymał komplet dokumentów zarówno dotyczących nieruchomości jak i naszej firmy wymagalne do kredytu. Jako firma deweloperska sprzedajemy od kilku do kilkunastu domów w ciągu roku, mamy też podpisana z Deutsche Bankiem umowę pośrednictwa, wiec procedury oraz rodzaj dokumentów jest nam znany. Spotykaliśmy się już z sytuacjami, iż pracownik banku zapominał o wymagalności któregoś z dokumentów, dlatego od samego początku pytaliśmy, staraliśmy się pilotować sprawę aby dokonać szybkiego uzupełnienia. Po 1,5 miesiącu oczekiwania od przekazania dokumentów, zadzwonił do nas klient występujący o kredyt, że rezygnuje z zakupu gdyż bank w tym czasie nie tylko nie wydał decyzji ale zażądał jeszcze od niego operatu szacunkowego. W skutek mediacji, zaoferowania dodatkowych profitów do sprzedawanego budynku oraz wzięcie na siebie szybkiego zrealizowania operatu szacunkowego, klient nie zrezygnował z umowy. Operat szacunkowy dostarczyliśmy w ciągu 5 dni, pod koniec lipca. W oczekiwaniu na decyzje, minął kolejny miesiąc, w sumie od złożenia dokumentów minęło blisko 2,5 miesiąca. Zaniepokojeni brakiem odpowiedzi i wydłużającym się czasem oczekiwania, wykonaliśmy kolejne telefony sprawdzające do Banku. Jak się okazało, osoba prowadząca naszego klienta, poinformowała nas że potrzebuje jeszcze kolejne dwa dokumenty! Co więcej, otrzymaliśmy informacje, że pomimo tego, iż dokumentacje złożono 17 czerwca z dodatkowym uzupełnieniem w postaci operatu szacunkowego, które bank zażądał 1,5 miesiąca wcześniej dostarczyliśmy w lipcu, podjęto działania dopiero 6 sierpnia!. Po dwóch i pół miesiąca nie została wydana decyzja co rokuje na przeciągnięcie się całej sprawy o 4 miesiące. Co więcej, gdyby nie zainteresowanie sprawą z naszej strony, telefony wyjaśniające, nikt by do nas ani do klienta nie zadzwonił z informacja nie tylko o decyzji ale nawet o brakujących dokumentach. To nie tylko całkowity brak profesjonalizmu, niekompetencja ale jawne działanie na szkodę Banku, jak również naszej firmy i kredytobiorcy. Początkowo próbowałem dojść do kompromisu i wyjaśnić całą sytuacje z pracownikiem placówki w naszym oddziale, jednak nie tylko nie uzyskałem żadnej informacji wyjaśniającej, ale moje zapytania zostały potraktowane w sposób obojętny żeby nie nazwać wrogi.
O ile rok wcześniej banki wydawały decyzje po 3-4 tygodniach, tak po zaostrzeniu kryteriów a tym samym zmniejszenia ilości wniosków czas wydłużył się do 2 miesięcy! Deutsche Bank przekroczył jednak wszelkie normy przyzwoitości i profesjonalizmu, nie zrobienie niczego przez 2,5 miesiąca i wydawanie decyzji po 3 miesiącach! a samego kredytu po 4 miesiącach to już nie przesada, ale zwykła kpina. Nie polecamy nikomu Deutsche Banku.