Forum Forum emerytalneOFE

Doktorant (student studiów doktoranckich) a OFE - czy mam się zapisać ???

Doktorant (student studiów doktoranckich) a OFE - czy mam się zapisać ???

xm55 / 2010-01-01 19:38
Witam.
Znalazłem na stronce Generali, że studentom do 26 roku życia, studentom studiów doktoranckich, pracujących na umowę zlecenie OFE nie przysługuje - info z jednej strony, więc nie wiem czy jest to przepisem czy regułą u "generałów".

Właśnie jestem studentem studiów doktoranckich pracującym na uczelni na umowę zlecenie, w tym roku (już 2010r,) ukończę 26 rok życia. Uczelnia odprowadza pełen komplet składek czyli ZUS, zdrowotne i jakie tam są jeszcze.

I tutaj pytanie: mam szukać OFE dla siebie czy faktycznie mi nie przysługuje ???
I dwa: jeżeli nie przysługuje to gdzie trafia część mojej składki II filaru - ZUS korzysta czy jeszcze jakaś inna instytucja ???

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
xm55
Wyświetlaj:
multiofe.pl / 81.190.88.* / 2010-01-08 11:30
"Znalazłem na stronce Generali, że studentom do 26 roku życia, studentom studiów
doktoranckich, pracujących na umowę zlecenie OFE nie przysługuje - info z jednej strony,
więc nie wiem czy jest to przepisem czy regułą u "generałów"."
nie tyle nie przysługuje, co odprowadzanie składki EMERYTALNEJ jest w takim przypadku dobrowolne. A składka do OFE to część składki emerytalnej.

"Właśnie jestem studentem studiów doktoranckich pracującym na uczelni na umowę zlecenie, w tym roku (już 2010r,) ukończę 26 rok życia. Uczelnia odprowadza pełen komplet składek czyli ZUS, zdrowotne i jakie tam są jeszcze."
no więc własnie: jeśli w tym "jakie tam jeszcze" NA PEWNO jest składka emerytalna, to wybór OFE Pana obejmuje. Aczkolwiek watpliwe, nalezy dokładnie sprawdzić na uczelni.
Przy okazji od umów zlecenia z zasady są odprowadzane składki zus (tylko od dzieła nie).

"I dwa: jeżeli nie przysługuje to gdzie trafia część mojej składki II filaru - ZUS korzysta
czy jeszcze jakaś inna instytucja ???"