Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł

Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł

Wyświetlaj:
pozdroall / 83.23.228.* / 2011-01-05 16:59
i o to właśnie chodzi... będziemy mieli nowe wagony Berlin-Warsau , Breslau Krakau itd.. pojedziemy w super warunkach dwa trzy razy drożej i będzie super... w tym kraju ludzie wszystko kupują tylko musi być sprzedane w ładnym opakowaniu
mirwojski / 178.36.23.* / 2011-01-05 17:06
A wiesz ile kosztuje porównywalny bilet Deutsche Bahn?
odp / 83.23.228.* / 2011-01-05 17:39
Standard fares/single journeys
from to 2nd Class 1st Class
Berlin Poznan EUR 36 EUR 56.60
Berlin Warsaw EUR 48 EUR 74.60
Frankfurt (Oder) Poznan EUR 20 EUR 30.60
Frankfurt (Oder) Warsaw EUR 32 EUR 48.60
mirwojski / 178.36.23.* / 2011-01-05 17:51
czyli dla zarabiających w euro dwa razy taniej niż w złotych i w czym problem??? np za kilka lat . C.D.N
EURO STUDENT / 2011-01-05 19:57
Polacy pracują najwięcej, zarabiają najmniej i stoją w zamrażarkach (wagonach) w polu po 3h. a Tusk mówi o zielonej wyspie. Marketing czy głupota?
odp / 83.23.228.* / 2011-01-05 18:05
Berlin Hbf Fr, 07.01.11 dep 06:51 4:41 0 ICE 111,00 EUR

Purchase Choose return trip

Bonn Hbf Fr, 07.01.11 arr 11:32

Berlin Hbf Fr, 07.01.11 dep 06:51 5:21 1 ICE, IC 111,00 EUR

Purchase Choose return trip

Bonn Hbf Fr, 07.01.11 arr 12:12

Berlin Hbf Fr, 07.01.11 dep 07:48 4:47 1 ICE, IC 111,00 EUR

Purchase
odp / 83.23.228.* / 2011-01-05 18:12
żeby było jasne :) nie jestem przeciwnikiem prywatyzacji - pewnie niczego w tym kraju nie da się mądrzejszego zrobić, ale ogarnia mnie pusty śmiech jeśli ktoś myśli że po prywatyzacji pojedzie w komfortowych warunkach i tak tanio jak obecnie
mirwojski / 178.36.23.* / 2011-01-05 21:04
Zgadzam się. Nie da się tanio i dobrze a czasem luksusowo. C.D.N
michacel2 / 2011-01-05 15:51 / Tysiącznik na forum
Moi drodzy to taka taktyka i POpolityka, zeby nie dofinansowac, nich sama kolej upadnie czyli opcja B, jak w sluzbie zdrowia. Gdzie sa te wszystkie pieniadze, które ciagle Tusk oszczedza i robi ciecia, czyzby juz rozdysponowane, rozdzielone kolesiom i przejedzone a teraz niech szara glupia masa placi w podatku czy skreslaniu ulg. Za Tuska administracyjna biurokracja przezywa prosperite a mialo byc oszczedne panstwo, POwiekszono ten aparat ucisku o 100% a na same pensje dla tych darmozjadów wydaje sie miesiecznie ponad 20 mld. zl. przeciez to w roku 20% budzetu. Dlaczego tego nikt nie widzi, ze malwersuje sie i deprawuje Polske oraz finanse na naszych oczach w bialy dzien przy wykorzystywaniu wiekszosci w sejmie i przy poparciu klakierskim mediów oraz idiotów, którzy, zwlaszcza mlodziez w to wierza.
geminatores / 12.42.50.* / 2011-01-05 15:39
A niech bankrutują. A najlepiej gdyby na nasz rynek weszły zagraniczne firmy przewozowe, lub niech PKP wykupi ktoś zagraniczny. Tam ludzie zarządzają z głową i PKP jeszcze przynosiłaby zyski a jakość podróży by się polepszyła. Tylko Polacy potrafią tak źle zarządzać, że są milionowe straty w sumie kurą znoszącą złote jajka, bo każdy gdyby tylko miał możliwość podróżowałby koleją - szybciej i sprawniej niż samochodem, ale do tego musi być odpowiednia jakość no i tory oraz lokomotywy, a jak kolej nie może się utrzymać z biletów które od osoby kosztują po 100zł a wagony są przepełnione to coś tu jest nie tak :/
alen46 / 213.25.48.* / 2011-01-05 20:15
....niech PKP wykupi ktoś zagraniczny. Tam ludzie zarządzają z głową i PKP jeszcze przynosiłaby zyski.
No właśnie " przynosiłaby zyski" tylko komu i co by to dawało Polsce w perspektywie czasu?? Pieniądze wypływałyby z Polski i zasilały budżet np. Niemców, albo Czechów.
A z tego co napisałeś wynika jasno, że tu w zarządzaniu tkwi problem czyli w ludziach niekompetentnych i nieudolnych, albo co jeszcze gorsze w celowym działaniu, aby za marne pieniądze wyprzedać resztki polskiego majątku.
Później pójdą w obce ręce nasze ziemie, lasy i strach pomyśleć co będzie czekać nasze dzieci.
A te pieniądze wypływały by z Polski
Ja to / 79.188.198.* / 2011-01-05 14:53
Kolej jest źle zarządzana od najwyższego do najnizszego szczebla.,Wystarczy popatrzeć na obiekty i otoczenie torów kolejowych. Szkoda mi tylko pracowników dolnego szczebla bo to oni poniosą konsekwencje marnotrastwa i życia ponad stan niektórych pracowników. W mojej firmie przez dwa lata nie oglądaliśmy funduszu socjalnego - wszyscy - / fundusz za zgodą związków zawodowych byl zawieszony/i wyszliśmy na prostą.Może trochu tez oszczedności w PKP?
wtg / 2011-01-05 14:51 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Ale wykolejeńcy! A ja kurde nie mogę sobie pozwolić na generowanie strat mimo marnych groszy jakie zarabiam i jeszcze muszę paść nierobów ze spółek państwowych.
Jack Michael / 78.131.205.* / 2011-01-05 14:46
Czy to oznacza, ze to medialne podkreślanie ( dopiero teraz) od dawna znanych i nieusuwanych dotychczas problemów z POLSKIMI Kolejami będzie oznaczało w najbliższej przyszłości:
a) oddłużenie i dokapitalizowanie PKP na koszt polskiego podatnika ??

b) ... i następnie sprzedaż za przysłowiową złotówkę obcemu inwestorowi...

...tak jak to się w podobny sposób odbywało na początku lat 90tych z polskimi bankami, które teraz w obcych rękach są kurami znoszącymi złote jaja?

Jaka to ekipa rządowa swojego czasu prywatyzowała polskie banki?
Jacy to byli ludzie? Czy to nie jakieś deja vue?

Koleje są przyszłością masowego transportu - nie będzie alternatywy w obliczu drożejącego ropy/paliwa. Czy to dalej oznacza, że na już nie polskich kolejach geszefty robić będą obcy kapitaliści? Czy jeszcze powiemy antyelicie rządzącej NIE??


Jak można wyprowadzić kolej na prostą? - Bez szybkiej regulacji zobowiązań i zakończenia restrukturyzacji, a najlepszym sposobem byłaby prywatyzacja, spółki nie wyjdą na prostą - mówi Kamola.
Mik77 / 89.174.122.* / 2011-01-05 14:42
Kolejna "firma" sponsorowana przez podatników, jak tak wyglądają spółki skarbu państwa to chyba naprawdę lepiej wszystko sprywatyzować, bo w Polsce nie ma widocznie osób kompetentnych aby prowadzić jakiekolwiek interesy. Wszędzie przekręt za przekrętem, czy to za Kwaska, Kaczorka czy też Komorka. Ja bym wprowadził przepis zobowiązujący do odpowiedzialności majątkowej w przypadku jakiegokolwiek przekrętu lub jawnego działania na szkodę firmy , tak że nie byłoby hulaj dusza piekła nie ma.
mirwojski / 178.36.23.* / 2011-01-05 14:36
Od długiego czasu powtarzam jak Hindus mantrę że KOLEJ to tory z uzbrojeniem. Czy koleją są budynki mieszkalne? (zasiedlane w niewielkim procencie przez kolejarzy choć kiedyś były w tym celu budowane).Z dotacji dla kolei żyją zarządzający budynkami (dlatego szybko wydzielili dworce kolejowe jako odrębne by powołać następnych prezesów, dyrektorów, zarządy). Czy koleją są pociągi towarowe i osobowe?( na drogach kołowych odpowiednikiem kolejarza drogowca zajmującego się utrzymaniem dróg jest też drogowiec - a jadący po drogach są tylko kierowcami użytkownikami a na PKP na siłę wmawia się ludziom że z Cargo, Inter City i Przewozów Regionalnych to kolejarze choć tak samo jadące pociągi prawie 30 Spółek przewozowych korzystających z tych samych torów PKP PLK już kolejarzami nie są). Czy kolejarzami są energetycy? - tylko dlatego że obsługują dostawę prądu dla sieci trakcyjnej? Jak ta usługa wygląda widać na co dzień gdy pociągi nie jadą bo sieć zamarznięta. Ale za sieć oni nie odpowiadają tylko PKP PLK - (mają coś na kształt pionu energetycznego w swoich strukturach); (to tak jakby za linię energetyczną odpowiadali właściciele domów). PKP Energetyka osiąga bilans dodatni bo wszystkie jednostki pozostałe z PKP płacą im za dostarczoną energię ( nawet wyłączają energię w sieci i stają pociągi). Tak naprawdę tzw. Energetyka kolejowa korzysta jedynie z kolejowej sieci przesyłowej (też bym tak chciał) a pieniądze zarabia - na kolejarzach, podłączając okoliczne wsie i firmy na preferencyjnych warunkach do transformatorów w sieci PKP - w razie strat z dotacji dla kolei i tak się je pokryje - byle prezesom żyło się dobrze.Takim Energetykiem był odwołany przez Ministra Grabarczyka były prezes PKP pan Wach. Energetykiem (jeszcze niedawno podwładnym pana Wacha)jest prezes PLK ( do kogo mu bliżej?). Utrzymanie pomieszczeń i urządzeń obsługi (np telefony, faxy) jednego związku zawodowego to kwota około 2 mln rocznie a na PKP jest ich około 30.W tych miejscach znikają pieniądze, na tory ich brakuje. Pan Syryjczyk porównuje do kolei angielskich. Jest niedoinformowany bo anglicy "przejechali się" na tak sprywatyzowanej kolei ( w Polsce też był taki pomysł na wzór anglików). Anglicy do[prowadzili u siebie kolej do zapaści i potężnych wypadków z mnogimi ofiarami i zmieniają podejście. C.D.N
Lomion / 81.210.17.* / 2011-01-05 15:42
Bzdura. Anglicy przejechali się na sprywatyzowaniu torów, które przez to potem musieli znacjonalizować - przewoźników sprywatyzowali z sukcesem i nikt tam nie myśli o zmianie podejścia.
mirwojski / 178.36.23.* / 2011-01-05 16:44
No i o to w moim komentarzu chodziło - u nas wszystko nazywa się PKP, jest dotowane a dotacja dzielona wg nieznanych kryteriów. Nacjonalizacja to powrót angielskich z powrotem do państwa- przewoźnicy, tak jak pozostali "Won" ze struktur PKP. Zarządzający nieruchomości ( budynki mieszkalne też). C.D.N
anty PO / 193.19.125.* / 2011-01-05 14:34
Tę stratę 730 mln przypszią Kaczyńskiemu zapewne . A PO będzie znów święte - dziękuję wam TVN za obiektywizm dziennikarski i za prwadziwą nie obłudną prawdę . Już teraz wiem dlaczego wiekszość obywateli kocha PO . Ten kraj niedługo niczym sie nie będzie różnił od Białorusi . Jescze nam tylko pał na plecahc brakuje .
EURO STUDENT / 2011-01-05 20:29
dziś białoruś jest krok przed nami. w rankingu Państwo przyjazne firmom jesteśmy za nimi...
dgen / 2011-01-05 13:37 / Tysiącznik na forum
istnieje dziwny kraj w środku europy nad wisłą (kiedyś Polska) -
kolej przewozi rocznie miliony pasażerów, nieźle można na tym zarobić ale nie u nas- spólki upadną, przejmie je deutche bahn i im to się będzie opłacało.
Bum budowlany ? Owszem, ale z niemiecki cementem, jakiś czas temu pozbyliśmy się wszystkich polskich cementowni, były nieopłacalne. Teraz kupujemy cement u niemca i franzuzów a kasa idzie na dofinansowanie francuskiego rolnika , bezrobotnego niemca...
Podobnie z cukrowniami - nasi spece nie przewidzieli, że polacy będą nadal słodzić herbatę i piec ciasta. Cukrownie wzięli za bezcen znowu niemcy i francuzi.
Przykładów można by mnożyć......
kara dla / 83.15.80.* / 2011-01-05 12:46
Może jestem małostkowa, ale uważam, że skoro kolej wypracowła sobie takie długi to wszyscy pracownicy, a przede wszystkim zarządzający z ministrem Grabarczykiem na czele powinni oddać
otrzymane premie i wszelkiego rodzaju dodatki funkcyjne. Myślę, że dla wszystkich oczywiste jest, że jeśli ktoś nie wypełnia lub źle wypełnia swoje obowiązki pracownicze to powinien być z tego
rozliczony i ponieść z tego tytułu konsekwencje.
I nie mówmy tu o upomnieniach czy naganach, bo to żenujace.
Skoro ktoś ( w tym przypadku pracownicy PKP) wypracowali zysk ujemny w wysokości 730mln to nie przysługuje im
nic oprócz zwrotu dodatków premiowych, funkcyjnych itp, które to otrzymuje się tylko w przypadku wypracowania zysków.
To jest elementarna sprawiedliwość nic ponad to. A wykonawcą tego powinien być Tusk jako premier - zwierzchnik ludzi, których powołał na stanowiska i powinien ich rzetelnie rozliczać z wykonanej, a bardzeiej nie wykonanej pracy.!!!
fragi / 94.141.128.* / 2011-01-06 10:21
W takim razie nikt w Polsce nie powinien dostawać premii, dodatków funkcyjnych i nagród. Przecież wciąż mamy deficyt budżetowy.
asik50 / 81.15.172.* / 2011-01-05 12:59
na jesień macie szansę zmienić opcję rządzącą
też ja / 77.253.25.* / 2011-01-05 20:03
Na kolejną bandę idiotów :(
asik50 / 81.15.172.* / 2011-01-05 12:55
z przeprowadzonej analizy dobrze stoi PKP Enrgetyka, nie martwcie się niedługo LOT przejmie najważniejsze trasy
arch / 2011-01-05 12:53 / Tysiącznik na forum

178.56.23.* | kedyw To są sukcesy cwaniaków z PO.
jliber / 2011-01-05 12:42 / Tysiącznik na forum
Nie bardzo wiem po jakiego grzyba nam w ogóle kolej. Autobusy są zarówno tańsze, wygodniejsze i elastyczniejsze. Za te pieniądze możnaby wybudować mnóstwo bezpiecznych i darmowych dróg.
PiotrEkonomista / 83.31.117.* / 2011-01-09 21:20
To sobie kolego zobacz ile kosztuje wybudowanie przez W-wę kilkunastu kilometrów trasy ekspresowej, która i tak się zakorkuje...Zaskoczony, że tak dużo w porównaniu do strat na kolei???
juleq / 77.65.54.* / 2011-01-05 12:51
Po to nam kolej, żeby odcinek 100-150km pokonywać w ciągu godziny, a nie trzech. Taka sytuacja jest np. w przypadku połączeń autobusowych z Poznania do Gorzowa Wielkopolskiego.
ogrodnikrst / 2011-01-05 15:26 / Bywalec forum
Dozwolona szybkość poruszania się po autostradzie to 140km/h + 10km w zapasie i z Poznania do Gorzowa też zmarnowana 1 godz. i o co płakać ?
Kulis / 217.149.244.* / 2011-01-05 12:50
Słucham? Nie wyobrażam sobie bym musiał jechać autobusem do warszawy by dojechać na czas do pracy. Kolej ma to do siebie ze nie musi stać w korkach (a bynajmniej czasami).
esu / 78.8.149.* / 2011-01-05 14:03
Zmień miejsce pracy na takie miasto do którego prowadzi autostrada niepłatna bez bramek, to będzie Ci sobie łatwiej wyobrazić. Ale zrób to szybko zanim jedyne takie miasto w Polsce zostanie od czerwca odcięte od cywilizacji z powodu konieczności opłacenia kosztów wydatków wyborczych przez PO.
ogrodnikrst / 2011-01-05 15:33 / Bywalec forum
Czy za autostradę, czy za szyny - muszę płacić, z dotacji nie korzystam /czytaj - nie jadę na koszt podatników/
jliber / 2011-01-05 12:40 / Tysiącznik na forum
Ile dróg możnaby wybudować, darmowych autostrad, za te dotacje?
NeoNazi / 83.3.13.* / 2011-01-05 11:37
Ustawa kominowa to fikcja. Prezesie PKP oraz rozbudowane przez partie polityczne zarządy wypłacają sobie rocznie kilkuset tysięczne premie.

Co tam straty, budżet czyli Podatnicy to pokryją. A jak nie to się napuści kolejarzy do strajku...
Wacuś Młody Europejczyk / 83.10.248.* / 2011-01-05 11:06
ZniewolOOne LEMINGI - niecały MILIARD to żadne straty, 100 MILIARDÓW zostało rozdsPOnowane na SZMACIANKE-2012. Stadion Narodowy w zeszłym roku na przetargu poszedł z 1.2 MILIARDA , wkrótce ankesowano o poł MILIARADA w góre, i wgóre - dzisiaj się bufetowa nie zająknie ile kasy wywaliła w błoto - ten BILION długów to jednak ŁADNA SUMKA - jakby nie było na otarcie łez mamy za to PRZECUDNE LUMPEKSY i KOMFORTOWE BANKI.
arch / 2011-01-05 12:12 / Tysiącznik na forum
A Czeski rząd chce PKP Cargo. Według dziennika Mlada fronta Dnes, po polskiej i czeskiej stronie powstała już grupa robocza, która zajmuje się tym tematem. Jak czytamy, jeszcze w styczniu może dojść w Pradze do spotkania szefów resortu transportu obu krajów.
Lucky_Luke2 / 82.160.179.* / 2011-01-06 00:18
Jak można być krajem w środku Europy i nie potrafić zarobić na PKP Cargo. Wywalić ten cały tranzyt z naszych dróg na tory. Niech nie niszczą nam dróg.
Jurij Gagarin / 95.49.78.* / 2011-01-05 13:59
Najlepiej sprzedajmy Angeli Merkel i zacznijmy dzieci już teraz uczyć języka niemieckiego!
arch / 2011-01-05 12:29 / Tysiącznik na forum
Tylko tyle ze Czechy same zostaja wykupione przez... Rosje.

www.rferl.org/content/Czech_Mate_How_Russia_Is_Rebuilding_Influence_In_The_Former_Soviet_Bloc/2168090.html

Najnowsze wpisy