16 lutego 2011 r. Codemedia S.A. z Grupy ADV zadebiutuje na NewConnect
Codemedia S.A., spółka świadcząca usługi w zakresie kompleksowej komunikacji w internecie oraz rozwiązań typu direct response, zadebiutuje 16 lutego na rynku alternatywnym warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
W ramach oferty prywatnej spółka pozyskała ponad 1,1 mln PLN. Oferta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów - deklaracje zapisów w trakcie budowania księgi popytu wielokrotnie przekroczyły liczbę oferowanych akcji. W związku z tym, w trakcie oferty prywatnej dokonano ponad 90-procentowej redukcji zapisów. Do obrotu zostanie wprowadzonych 50 000 PDA serii B. Cena emisyjna akcji wynosiła 22,04 PLN i będzie stanowiła cenę odniesienia podczas środowego debiutu.
- Zaufanie jakim obdarzyli nas inwestorzy motywuje do podejmowania kolejnych wyzwań przybliżających spółkę do zdobycia pozycji niekwestionowanego leadera na rynku. Aby osiągnąć ten cel, dzięki pozyskanym środkom, rozpoczniemy w nadchodzącym czasie działania zmierzające do dalszego rozwoju portfolio usług w obszarze mediów interaktywnych i direct response. – komentuje Sławomir Kornicki, Prezes Codemedia S.A.
Jednym z priorytetów spółki jest budowa i rozwój własnej platformy do realizacji projektów w ramach marketingu afiliacyjnego, która umożliwi spółce bezpośrednią współpracę z wydawcami w modelu wynagrodzenia za sukces. Cele strategiczne Codemedia S.A. na lata 2011-2016 to także – poza budową platformy afiliacyjnej – rozwój narzędzi analitycznych i optymalizacyjnych.
Segment, w którym działa spółka, uznawany jest za jeden z najbardziej rozwojowych na polskim rynku reklamy. Rosnący stopień wykorzystania internetu w życiu codziennym sprawia, że rynek reklamy w mediach interaktywnych rozwija się w bardzo wysokim tempie. Według autorów raportu adStandard 2010, udział reklamy internetowej w polskim rynku reklamy w 2009 r. wynosił 13%, a pomiędzy rokiem 2007 a 2010 wzrósł o ponad 60%. Sprzyjało to również znaczącemu rozwojowi innowacyjnych technologii teleinformatycznych wykorzystywanych na rynku reklamy, w tym zinformatyzowanych systemów afiliacyjnych – według raportu adStandard w latach 2007-2009 średnie roczne tempo wzrostu wydatków na marketing afiliacyjny przekroczyło 100%. Jednocześnie, eksperci Domu Inwestycyjnego BRE Banku, w opublikowanym raporcie nt. strategii inwestycyjnej na 2011 r., utrzymują, że kanał internetowy będzie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem reklamy w Polsce w 2011 r., z prognozowanym wzrostem o dalsze 20%.
- Codemedia S.A. to jeden z najciekawszych projektów, przy których mieliśmy przyjemność pracować
w ramach wprowadzania na rynek NewConnect. Popularność oferty dowiodła, że inwestorzy również podzielają nasze zdanie. – mówi Marcin Duszyński, Prezes Zarządu Capital One Advisers, Autoryzowanego Doradcy Codemedia S.A. Spółka ma jasno określoną strategię rozwoju i wierzę, że jej realizacja będzie w przyszłości przekładać się na wartość dla akcjonariuszy. – dodaje.