Koszty na początek:
- domena (od około 100 złotych rocznie)
- hosting - jak wyżej, zależy jaki ruch chcemy obsłużyć i jak dużą bazę produktów
- projekt graficzny strony - student nam machnie za 500, profesjonalista w zasadzie mniej niż 1000 nie weźmie ale możemy skorzystać z darmowych lub gotowych szablonów, dostępnych nawet za kilka złotych
- silnik, czyli oprogramowanie naszego sklepu, tu jak wyżej, można skorzystać z gotowego darmowego, gotowego płatnego lub zlecić dedykowany do napisania ale wtedy koszty rosną dość drastycznie - zaleta taka oczywiście że będzie ściśle dopasowany do naszych potrzeb
- administracja, czyli ktoś kto nam to zrobi, wybierze, opłaci i zainstaluje, znajdziemy pewnie studenta co za 100-200 zł to poskłada i podpiszemy z nim umowę na utrzymanie tego - wiadomo, czasem się coś rozleci, coś trzeba zaktualizować, pomóc sprzedawcy z systemem itp. itd.
- wprowadzenie danych, czyli zdjęć, opisów - bierzemy studentów albo robią to sprzedawcy
- pozycjonowanie - czyli widoczność naszego sklepu w sieci, w wyszukiwarkach, katalogach i porównywarkach a także w telefonach
- reklama - czyli reklamowanie w sieci naszego sklepu, na początek dodawanie do katalogów
Najlepiej skonsultować się ze specjalistą, dobrze, jeśli będzie to ktoś ma doświadczenie w e-commerce.