Forum Polityka, aktualnościKraj

Kolej w Polsce. PKP Cargo wyszkoli tysiąc maszynistów. Koszt? 100 tys. na osobę

Kolej w Polsce. PKP Cargo wyszkoli tysiąc maszynistów. Koszt? 100 tys. na osobę

Wyświetlaj:
stary kolejarz / 78.131.163.* / 2015-03-14 15:40
Cargo, to towary, ale jeżdżą po tych samych torach, co i osobowe. W związku z tym, nie polecam wsiadać do pociągu, który obsługuje firma z dwuletnia tradycją i załogą z dwuletnim doświadczeniem. Dwuletniej firmie nie zleciłbym uszycia garnituru na miarę. Przy okazji,po torach szwenda się jeszcze 60 innych przewozników.
poranny / 82.132.244.* / 2015-03-13 13:03
Czy to szkolenie na odrzutowca, że tyle kosztuje? Może przeprowadzi POlega?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
ABG / 85.237.167.* / 2015-03-13 16:46
Szkolenie na licencje pilota to najmniej 250 tys zł
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
syzyf / 89.73.242.* / 2015-03-13 10:54
Zaraz po zdobyciu władzy solodarnościowe rządy zaczęły likwidować wszystko co pachniało komuną.Likwidowano szkoły,PGR,liczne zaklady pracy powodując trwające do dziś bezrobocie.Nadal likwiduje sie szkoly podobno z powodu niżu demograficznego.Wyzu demograficznego w POlsce długo jeszzcze nie bedzie a jesli nastapi to trzeba bedzie szkoły odbudowywać wielkim kosztem.Jednocześnie wladza ta nie widzi bardzo licznej a nieefektywnej grupy ludzi i zakładów przynoszących olbrzymie straty dla budżetu panstwa.Takiej głupoty rządzących świat chyba nie widział.
pasażer jeden / 46.113.108.* / 2015-03-13 10:54
Stara szwejkowska zasada: zwalniają, znaczy będą przyjmować.
EUropejczyk PIERWSZY / 91.222.24.* / 2015-03-13 10:50
To ok.190 społeczek wyklutych z PKP musi mieć niezwyjle wiele własnyc pieniędzy, skoro SZASTA nimi bez jakiegokolwiek racjonalnego planu? A może ktoś przy tym dobrze zarabia> To byłoby faktycznie wytłumaczenie .
ak47551 / 46.113.232.* / 2015-03-13 10:42
pdo to nic innego jak pozbycie sie dobrych, dobrze oplacanych pracownikow na rzecz nowej, taniej sily roboczej. bo praca pracą ale kasa musi sie zgadzac zeby bylo na premie dla licznego zarzadu spolki
ksksjks / 46.113.67.* / 2015-03-13 10:11
brawo. Wyraźnie widać, że to co prywatne przynosi zyski. Gdy spółka była w rękach skarbu państwa była na skraju bankructwa
fisia misia / 83.7.142.* / 2015-03-13 10:21
PKP Cargo, czyli tzw towarówka nigdy nie stała na skraju bankructwa. Był okres w latach 90-tych gdy nastąpił lawinowy spadek przewozów towarowych na rzecz transportu drogowego, bo włodarze PKP utkwili mentalnie w PRL-u i nie potrafili dostosować się do dynamicznych zmian przechodzących przez nasz kraj, ale w powojennej historii PKP towarówka nigdy nie była na minusie. To ona zawsze generowała przychody i niwelowała straty po stronie przewozów pasażerskich.
Karol 1952 / 46.112.38.* / 2015-03-13 10:05
zwolnili starych maszynistów bo musieli im solidnie płacić - teraz zatrudnią na ich miejsca za minimalną - JEST ZYSK ? - tak się robi we wszystkich spółkach S.P.
jarek995 / 212.77.105.* / 2015-03-13 09:45
a kiedyś to sobie był maszynista i pomocnik który stawał się maszynistą. Teraz jest maszynista sam a 100 tysięcy od łba idzie dla kolesie co ma szkołę. Ciekawe co lepiej działało, było bezpieczniejsze i tańsze? Dwoje ludzi w parowozie to zawsze bezpieczniej.
dawny pracownik / 78.133.233.* / 2015-03-13 09:35
A ja skorzystałam z programu "dobrowolnych odejść" i jestem bardzo zadowolona. Mogę spokojnie spać, bez obaw co mnie będzie czekało jutro w pracy..... Czy spokój psychiczny czy nagonka na pracę, która jak zwykle była bardzo pilna i do zrobienia na "przedwczoraj". Pozdrawiam tych, którzy zostali w PKP Cargo :)
Leoś / 93.95.90.* / 2015-03-13 09:27
Ciekawe do kogo pójda pieniadze za szkolenie i kto zwalniał i czyj kolega od szkolen?... Wszelkie skojarzenia sa bez podstawne ta pani przyszła tylko obejrzec futro?
Barb / 217.99.243.* / 2015-03-13 09:30
Jezeli szkolenie bedzie trwalo 2 lata, to pewnie z 60 tys. będzie kosztowalo stypendium, ktore bedą otrzymywac kursanci.
maszynista / 89.75.89.* / 2015-03-13 09:49
Taki kursant przez dwa lata otrzymuje najniższą krajową, a nie 30 tysięcy na rok.
kolejarz / 77.46.59.* / 2015-03-13 09:12
Czy zwykły maszynista ma uprawnienia do szkolenia kandydata na maszynistę.Czy nie powinien mieć jakiś uprawnień.Odbywa się to w ten sposób,że przychodzi taki człowiek na lokomotywę i nie wiadomo o co chodzi ,czego ma się uczyć czy może siadać za nastawnikiem.
maszynista / 31.11.156.* / 2015-03-13 10:38
Ma prawo i obowiązek do praktycznego szkolenia pomocnika maszynisty i kandydata na maszynistę. Rozdział 1 instrukcji Ct-1 jeśli to kogoś interesuje.
jkjk920 / 77.46.59.* / 2015-03-13 13:04
Ta instrukcja jest nic nie warta.Nie masz uprawnień. Czy każdy zawodowy kierowca może szkolić kierowców.
syzyf / 89.73.242.* / 2015-03-13 10:59
Ma prawo i obowiazek,ale czy potrafi?A kogo to interesuje?
pr786 / 87.206.127.* / 2015-03-13 09:03
Umnie szkolenie kierowcy kosztuje 5000 zł
st masz / 84.205.19.* / 2015-03-13 09:50
Szkolenie jest wieloetapowe. Mysle ze z takim mysleniem mialbys marne szanse zostac maszynista. Fakt ze mocno skomplikowano droge szkolen. Kiedys bylo dluzej i trudniej ale znacznie taniej (droga przez. Pomocnika). A tak przy okazji maszynisci nie dostawali zgody na program dobrowolnych odejsc. Sam pisalem.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
cv / 194.169.236.* / 2015-03-13 08:12
dzięki reformom szkolinictwa miłosciwie nam panujących będziemy mieli same luki
kargul2312 / 94.254.133.* / 2015-03-13 03:38
Program odejść dobrowolnych w tej firmie pozostawia dużo do życzenia. Rozumiem, wysyłanie na to pracowników, którzy mają np. 5 lat do emerytury, ale nie pracowników, którzy są ledwo po 30-tce. To po prostu robią przysługę dla konkurencji, bo oddają człowieka, który jest przeszkolony i ma coś doświadczenia w tej branży. Potem biorą osoby z ulicy i chcą przeszkolić w ciągu 2 lat. Jeśli ktoś nie interesował się koleją wcześniej, będzie ciężko mu to wszystko nadrobić w ciągu tego kursu. Trzeba zatrudnić więcej bankowców w tej firmie, dla których ważne są tylko diagramy i wykresy, to długo ta firma nie pociągnie, bo wszyscy pracownicy uciekną do innych przewoźników. Tabor też pozostawia dużo do życzenia, bo lepiej wydać kasę na PDO i nieudolną próbę "modernizacji" 30-to letnich lokomotyw niż zainwestować w nowe maszyny. Amen
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy