Marcinnnn888
/ 159.205.169.* / 2013-07-10 11:04
Dzień dobry,
proszę o informację jak prowadzić KPiR dla sprzedaży internetowej. Wykonuję ręcznie pewne produkty, sprzedaję je głównie na stronie internetowej (zamówienia mailem) oraz na allegro. Jak uzupełniać rubryki w KPiR wiem, ale co jest dla mnie dowodem księgowym, co powinienem posiadać i archiwizować?
Proszę o jakąś skuteczną radę jak to sobie zorganizować, tj. w jakiej kolejności wszystko księgować. Czy muszę zajmować się tym codziennie, czy mogę np. raz w miesiącu? Sprzedaję nieregularnie, tj. nie codzień.
Pytanie drugie: w jaki sposób ewidencjonować sprzedaż na jarmarkach, targach itp? Co mieć ze sobą, co wpisywać do KPiR?
Przyznam szczerze, że mam bałagan od rozpoczęcia działalności, a więc 2 miesiące wstecz, chciałbym to jakoś upożądkować, proszę o rady jak się za to zabrać
Najchętniej zapisałbym książke od początku jeszcze raz, proszę tylko o radę od czego zacząć, jakie dokumenty zebrać i uzupełnić, żeby było czysto przejrzyście i już od teraz jasno
Pewnie usłyszę teraz wiele złych słów, ale, co oczywiście jest błędem, na początku działalności tak zostałem pochłonięty jej rozwojem, że zaniedbałem księgowość.
Wpłaty były dokonywane na konto, część za pobraniem, ale wpływały one też na konto. Tak więc dostęp do wszystkiego mam, proszę tylko o info co zebrać i w jaki sposób.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam