Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kto rządzi cenami paliw

Kto rządzi cenami paliw

Money.pl / 2005-11-29 21:09
Komentarze do wiadomości: Kto rządzi cenami paliw.
Wyświetlaj:
xxxturbo / 79.184.5.* / 2011-03-15 13:40
czekamy kiedy bedzie jak w libi ludze do strajku
grzes88 / 83.3.147.* / 2007-09-24 23:56
To jest kur.... s[rawiedliwość
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w rosji , ukrainie Litr benzyny kosztuje 68 gr a u nas 4,50 To jest chore
Na wszytkim kradną :((((
ktosik / 80.54.195.* / 2007-12-12 00:18
orlen to sekta!!! dzis dosatałem wypłate (pracuje na orlenie) i za tysiac złotych mam przezyc miesiac i swieta oplacic szkołe dojechac do pracy. to jest dziadoswto i jeszcze w swieta musze zapier***ac jak romun!!!!
jliber / 212.180.147.* / 2005-12-20 14:15
Co to za bzdury. Ok 60% ceny paliwa to podatki państwa. To państwo jest złodziejem. W USA paliwo jest 2-3 razy tańsze niż w europie bo tam ludzie nie dają robić z siebie szmat swojemu rządowi.
Jarek / 83.27.247.* / 2006-01-02 11:46
racja!
mar-his / 213.199.218.* / 2005-11-30 15:37
Wszystkie koncerny, które pobudowały w Polsce stacje paliw, zaopatrują się w paliwa w Orlenie albo w Lotosie, jest tylko jedno wyjście z tej złej sytuacji cenowej, trzeba zrobić to samo co zrobiło USA z cenami samochodów, rząd za przyzwoleniem parlamentu wpuścił firmy japońskie z niskimi zenami za samochody i sprawa załatwiła się sama. W Polsce należy zrobić to samo, wpuścić rosyjskie firmy z tanimi paliwami płynnymi i nie słuchać Uni Europejskiej, i tak jak w USA, sprawa cen paliw, sama się rozwiąże z korzyścią dla wszystkich detalistów.
ekonomista / 81.210.119.* / 2005-12-12 11:05
Ogólna idea ciekawa, tylko ..... Rosja to nie Japonia - w Rosji ciągle "polityka" (czyli rozgrywki nie tylko międzypaństwowe, ale może przede wszystkim wewnątrz oligarchiczno-feudalnych struktur wewnętrznych) ma pierwszeństwo przed ekonomiką...
A poza tym firmy zagraniczne mogą wchodzić na rynek Polski - i wchodzą.... (lub wychodzą).
Krzych / 83.16.134.* / 2005-11-30 15:27
skoro koncerny nie zarobiły to znaczy, że zarabiają włąściciele stacji - w Rzeszowie jedna stacja obniżyła ceny do ok. 3,90 i inne poszły za nią...Co ciekawe wszyscy są zadowoleni bo mają więcej o ok. 30% klientów i spadek marży wyrównują sobie obrotami
George / 83.25.220.* / 2005-11-30 08:58
Ceny paliw są wysokie, bo Polska i Unia Europejska to chore organizmy. Rzut oka na to, co składa się na ostateczną cenę paliwa wystarczy, aby nie mieć co do tego wątpliwości. Niezwykle wysoka akcyza, bardzo wysoki VAT, wyoskie marże producenta muszą przekładać się na wysoką cenę. Jeśli do tego uwzględni się monopolistyczną pozycje producentów, wszystko jest jasne. No ale socjalizm jest kosztowną fanaberią i trzeba znaleźć wystarczające środki, aby go finansować.
dip / 217.116.100.* / 2005-11-30 21:57
W Polsce ceny na paliwo są wyzsze im na Słowacji, a czasami nawet w Austrii, a jakość znacznie gorsza, to widać po ilości kilometrów na jednym zbiorniku.
Winy Unii w tym nie widze - tylko kreowanie mnopolisty na lokalnym rynku. Dlaczego wycofują się firmy zachodnie, bez sensu konkurować na rynku, gdzie tworzą się warunki tylko dla jednego grasza.
sknerus z kaczogrodu / 83.24.58.* / 2005-12-08 14:08
moim zdaniem to że mamy jednego monopolistę wynika z tego, że rząd polski ma łatwość kontrolowania rynku paliw gdy na rynku jest jeden gracz. Myślą, żę mają wtedy największe zyski z akcyzy od jednej firmy. Jeszcze się taki nie urodził w Polskiej polityce, który zechciałby rozparcelować dużego gracza z korzyścią dla obywateli. Orlen TPSA wciąż są największymi graczami w telekomunikajci i sektorze naftowym. Jak wiadomo stare komunistyczne sposoby zarządzenia, możliwość obsadzenia stanowisk swoimi ludźmi (ja jemu załatwię,ten mi załatwi), które jak dziś patrzymy wstecz mało miały i nie mają dziś nic wspólnego z troszczeniem się o dobro społeczeństwa i pobudzaniem przedsiębiorczości, Ci wszyscy agenci siędzący dziś w polityce myślą, że na tym polega rządzenie krajem? Agenci siedzący w kraju w polityce mało mają wspólnego ze zmianami w sposobie zarządzania gospodarką. Myślę, że dopóki do rządzenia krajem nie wybierzemy osób wykształconych otwartych na zmiany, dopóty w kraju cenami będą rządzić byli agenci bezpieki.
Dino / 83.30.59.* / 2005-11-30 07:39
Proponuję (jeżeli ktoś ma możliwość) zobaczyć co się dzieje od kilku dni w Opolu. BP oraz JET - obydwie stacje na ul. Wrocławskiej - mają ON i PB za 3,46!!! A cała reszta śpi, nie budzona przez kierowców, którzy ustawiają się w kolejce na stajcach jak wyżej. Ziarnko do ziarnka... Gratuluję, oby tak dalej.
Lukasz / 83.27.163.* / 2005-11-30 07:34
Osobiscie nie wierze w brak zmowy handlowej pomiedzy detalistami. W Zachodniopomorskim sa najwyzsze ceny paliw. Potrafia byc o kilkadziesiat groszy wyzsze niz w innych regionach Polski. Wlasciciele stacji w danym regionie umawiaja się co do ceny minimalnej.
iras / 83.18.64.* / 2005-11-30 12:23
Nie tylko w zachodniopomorskim. W śłupsku najtańsza stacja samoobsługowa 95 sprzedaje po 4,05
zalamany / 131.188.36.* / 2005-12-06 12:05
Cieszcie sie ze nie mieszkacie w Zgorzelcu. Tam wszystkie maja rowna cene 4,29... A jak ktos probuje obnizyc to mu wpada ekipa i dziekuja za wspolprace. Ot demokracja i wolny ryne :(
_zbykaj_ / 83.18.148.* / 2005-11-29 22:15
"Dlatego politycy nie powinni dyktować, jakie marże firmy mogą stosować. "
To właśnie oni decydują... Ceny spadną..., kiedy tylko Premier uświadomi prezesom Orlenu itp spółek, że może otworzyć rynek zniżając np. cło. Polskie to nie znaczy jedyne... więcej wyobraźni...
zdzisek / 83.26.113.* / 2005-11-29 21:59
Wszystko fajnie, tylko dlaczego u nas ceny detaliczne są identyczne jak w krajach UE, gdzie niektóre składowe ceny są wielokrotnie wyższe (płace, niektóre usługi), a źródło zakupu, chociaż nielubiane, mamy względnie tanie? I jeszcze jedno - jakoś od momentu medialnego zatroskania rządu brakiem wpływu zmniejszenia akcyzy na ceny detaliczne, te ostatnie nieźle spadły (w 'mojej' BP z 4,25 na 4,09). Cuda Marcinkiewicza, być może warto to odnotować i zarchiwizować - a nóż-widelec go kiedyś wyświęcą
cisza / 83.22.86.* / 2005-11-29 21:09
Apropos podsumowania (na koncu artykulu) ... to nie prawda ze akcyza na ON jest najnizsza z mozliwych. Wynika to przedewszystkim z roznic kursowych... unia zaleca poziomy w euro a my placimy w PLN. Na dzien dzisiejszy moznaby obnizyc akcyze na ON o 12 groszy (wtedy bedzie minimum UE).
BTW pozdrowienia dla wszystkich dieselowców :)

Najnowsze wpisy